80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Tu chyba normalnie przy ob 850, czy się blokowało coś, nie wiem na pewno.
Pamiętam że do regulacji to odmę trzeba było odpiąć by silnik ciągnął świeże powietrze.
Pamiętam że do regulacji to odmę trzeba było odpiąć by silnik ciągnął świeże powietrze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
- Imię: Raresz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Nie rozumiem tego. To czemu w ABK trzeba blokowac a w tym nie? Myslalem ze dziala to na tej samej zasadzie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Nie działa na też samej zasadzie. Abk to zupełnie inny motor a właściwie osprzęt. To czy się blokuje sie nie zależy od motoru i od tego co producent przewidział.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
- Imię: Raresz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Aaa myslalem ze ABK to tez Motronic. Czyli powiadasz ze kreske na jalowym trzeba normalnie ustawic do krawedzi i temat zaplonu zamkniety? Czy on bedzie sie rozjezdzal wraz ze zmiana dawki? Czy tez powinienem robic : zaplon dawka zaplon dawka i tak jedno z drugim naprzemian korygowac czy ustawic zaplon i zapomniec i zajac sie dawka?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Musisz blokować zapłon ale procedura całkiem inna niż abk procedura ta sama jak NG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
- Imię: Raresz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Dajecie mi wlasnie rozbiezne info. Jesli blokowac to czy robi sie to tak ze te 2 piny z lewej strony zlacza musze spiac z dolnym z prawej?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
- Imię: Raresz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Ok udalo mi sie go zblokowac zaczal zupelnie inaczej chodzic tylko pytanie mam - generalnie probowalem samemu to zrobic zwiekszajac obroty reka otwierajac przepustnice - to trzeba dokladnie przy 2500rpm robic? Bo w sumie sluchajac na oko to przykladowo dla 1500rpm a 2500rpm byla duza roznica gdzie sie kreska pojawia wiec wnioskuje ze ma byc dokladnie 2500rpm czy tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
- Imię: Raresz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
P.s. potrzebuje to koniecznie wiedziec bo na tym samym forum znalazlem posta przypietego nawet o ustawianiu zaplonu tam jest to na wolnych obrotach ustawiane. Generalnie sie juz troche pogubilem. Poza tym NG to jetronic wiec moze byc inaczej czy tak? No i tam jest to 15 stopni a nie 6 to akurat nie problem bo jest kreska na kole zamachowym ale samo w sobie mnie to niepokoi ze moze to nie byc tak samo ustawiane.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
A nie masz przekaźnika z niby "bezpiecznikiem" do pompy paliwa bo ten bezpiecznik to właśnie wyjście na kody błyskowe, tam się robi zwarę do masy lub wkłada bezpiecznik na chwilę. Właściwie tryb zablokowany to tryb wysyłania kodów błyskowych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
- Imię: Raresz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Nie to nie w tym modelu. U mnie sie to robi nad pedalem sprzegla poprzez zlacze diagnostyczne 2 kostki po 2 piny. To juz ogarnalem, sterownik sie raczej blokuje bo silnik po zwarciu pinow zaczyna inaczej chodzic, ale chodzi o metode ustawiania zaplonu. Jedni pisza o 3A zeby ustawiac jak NG(blokada plus 2500rpm) a inni nawet znalezione na niemieckich forach zeby 3A ustawiac bez blokady i na wolnych obrotach. Niestety nie umiem wyczuc jak jest lepiej bo silnik jest tak rozregulowany ze w zadnym wypadku nie czuje zeby bylo dobrze a chcialbym wyjsc z tematu zaplonu zeby skupic sie tylko na szczelnosci dolotu i dawce paliwa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
- Imię: Raresz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Okej moze ja cos pokrecilem ;p naczytalem sie przez 2 ostatnie dni tyle ze mi juz z czapki zaczelo parowac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG
Do sporej części aut stare majstry stosują procedurę ustawiania zapłonu "na słuch" dlatego właściwie instrukcje ustawiania zapłonu nie krążą po internecie. Chyba w książkach sam naprawiam nie ma nic dokładnie opisanego poza jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach.