Avant TDI podejście drugie
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Re: Avant TDI podejście drugie
Mi się nie nie odkreca ani wklad nie lata w kolumnie...
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: Avant TDI podejście drugie
A myślałem, że to przez tą nakrętkę. Nawet nie wiedziałem, że sam wkład amortyzatora może złapać luz na boki, tym bardziej że to Sachs.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Avant TDI podejście drugie
Siemka , dawno nic nie wrzucałem , bo i nic nie działo się oprócz podstawowych rzeczy eksploatacyjnych które wymienia się gdy nadchodzi już pora.
Ostatnimi czasy zmieniając koła z zimowych na letnie zauważyłem pękniętą osłonę gumową przegubu , więc już nastawiłem się , że niedługo będzie wymagał wymiany , niedługo i zaraz drugi zaczął odzywać się , mimo , że tam osłona była cała.
Kolega Lszyper który teraz posiada passata B5 AHH , miał na stanie dodatkową pompę wtryskową słynną 11-tkę 107j z kołem pasowym i podstawą montażową odezwał się do mnie czy chciałbym taką do avanta , więc długo nie musiał czekac na odpowiedź i wziąłem od niego cały zestaw.
W tamtym tygodniu umówiłem się z zaprzyjaźnionym mechanikiem by postawic auto na podnośnik celem wymiany przegubów i od razu przełożenia pompy.
Przeguby poszły gładko , z pompą też , chwilowo problem wystapił podczas próby odpalenia auta , silnik nie chciał zagadać i wyrzucało troch błedów , podczas przesuwania nastawnika na pompie silnik nie chciał odpalić , a po przekroczeniu pewnego zakresu zwiekszania dawki , to silnik zaczął już wchodzic na wysokie obroty , po konsultacjach z Muniorem wyszło , że moja przejściówka do podłaczenia pompy z jedną wtyczką 10 pin pochodzi z nastawnika indukcyjnego , gdyż zakładałem że jest ona od potencjometru i łącząc ją według opisu z forum którą podał Mariusz , to był problem z uruchomieniem silnika. Więc zacząłem łączyć po numerach jakie ną na kablach z pinami płaskiej wtyczki , po podłaczeniu pod kompa był już tylko błąd czujnika temperatury paliwa , ale problem nie ustąpił z odpaleniem , więc zacząłem przeglądać opis kabli nastawnika z poprzedniej pompy i wyszło , że pin 5 i 7 są zamienione ze sobą , po zamianie ich do właściwej kolejności silnik odpalił , pozostało już tylko ustawic kąt wtrysku i dawke paliwa.
Dawką wstepnie ustawiona na 4,2-4,4 mg i kąt wtrysku minimalnie nad niebieską linią w tdi timing.
Jeździ się przyjemnie , ale trzeba będzie zdjąć trochę paliwa nastawnikiem bo po przekroczeniu 3 tyś obr pojawia się już dym.
Ostatnimi czasy zmieniając koła z zimowych na letnie zauważyłem pękniętą osłonę gumową przegubu , więc już nastawiłem się , że niedługo będzie wymagał wymiany , niedługo i zaraz drugi zaczął odzywać się , mimo , że tam osłona była cała.
Kolega Lszyper który teraz posiada passata B5 AHH , miał na stanie dodatkową pompę wtryskową słynną 11-tkę 107j z kołem pasowym i podstawą montażową odezwał się do mnie czy chciałbym taką do avanta , więc długo nie musiał czekac na odpowiedź i wziąłem od niego cały zestaw.
W tamtym tygodniu umówiłem się z zaprzyjaźnionym mechanikiem by postawic auto na podnośnik celem wymiany przegubów i od razu przełożenia pompy.
Przeguby poszły gładko , z pompą też , chwilowo problem wystapił podczas próby odpalenia auta , silnik nie chciał zagadać i wyrzucało troch błedów , podczas przesuwania nastawnika na pompie silnik nie chciał odpalić , a po przekroczeniu pewnego zakresu zwiekszania dawki , to silnik zaczął już wchodzic na wysokie obroty , po konsultacjach z Muniorem wyszło , że moja przejściówka do podłaczenia pompy z jedną wtyczką 10 pin pochodzi z nastawnika indukcyjnego , gdyż zakładałem że jest ona od potencjometru i łącząc ją według opisu z forum którą podał Mariusz , to był problem z uruchomieniem silnika. Więc zacząłem łączyć po numerach jakie ną na kablach z pinami płaskiej wtyczki , po podłaczeniu pod kompa był już tylko błąd czujnika temperatury paliwa , ale problem nie ustąpił z odpaleniem , więc zacząłem przeglądać opis kabli nastawnika z poprzedniej pompy i wyszło , że pin 5 i 7 są zamienione ze sobą , po zamianie ich do właściwej kolejności silnik odpalił , pozostało już tylko ustawic kąt wtrysku i dawke paliwa.
Dawką wstepnie ustawiona na 4,2-4,4 mg i kąt wtrysku minimalnie nad niebieską linią w tdi timing.
Jeździ się przyjemnie , ale trzeba będzie zdjąć trochę paliwa nastawnikiem bo po przekroczeniu 3 tyś obr pojawia się już dym.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: Avant TDI podejście drugie
Mój kolor
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: Avant TDI podejście drugie
LY7P udowodnił że jest jednym z najlepszych kolorów w 80
Ładna, felgi świetnie pasują i zazdroszczę lotki (!!!!)
Powiedz mi tylko, z czego ta japa wynika? Chyba stoi wyżej przód niż tył (chyba że tak się nierówności na drodze ułozyły)
Ładna, felgi świetnie pasują i zazdroszczę lotki (!!!!)
Powiedz mi tylko, z czego ta japa wynika? Chyba stoi wyżej przód niż tył (chyba że tak się nierówności na drodze ułozyły)
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: Avant TDI podejście drugie
Ja mam fele ori spedline, jakoś mi najbardziej pasują
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko