Tak jak w temacie, który był zapewne wielokrotnie wałkowany, ale z moich poszukiwań nie mam jakichś jednoznacznych wniosków i chciałbym dopytać. Padł mi legendarny Big Ben, a jak już zdejmować licznik, to wstawiłbym taki z obrotomierzem.
1. Jak to jest: czy w ABT (bieda edition) z zegarkiem są wszystkie potrzebne piny i tym podobne, żeby podłączyć kompletne zegary VDO z obrotomierzem. Nie mam umiejętności ani możliwości, żeby babrać się z jakimś lutowaniem czy innymi przeróbkami. Interesuje mnie, czy da się to zrobić na zasadzie plug n play.
2. Jakie w zasadzie trzeba znaleźć zegary do ABT, żeby głupot nie wskazywały i j/w dało się podłączyć? Słyszałem coś o tym, że musi być od 4-cylindrowego silnika i koniecznie benzyna, bo diesel wiadomo inaczej wyskalowany. Byłbym super wdzięczny, jakby ktoś znał ich kody OE.
3. Teraz pytanie trochę po bandzie, ale zastanawiam się czy da się jakoś prosto i bez uszkadzania niczego cofnąć licznik, żeby stan zgadzał mi się z aktualnym. Na aukcjach zazwyczaj są takie z dużo wyższym przebiegiem, a ja wolałbym jednak mieć zgodny.
4. Jakby się teoretycznie trafił taki z wiarygodnie wyższym przebiegiem, to czy w ogóle jest sens to legalizować? Można przyjąć, że te 20k w roku samochód zrobi.
5. Ostatnia rzecz taka ciekawostkowa... możliwe, że coś było kiedyś kombinowane z autem, jeżeli zegary świecą na pomarańczowo, a oświetlenie przycisków jest czerwone? Słyszałem taką anegdotę gdzieś na forum którymś, że w niektórych wersjach były pomarańczowe lub czerwone oświetlenia, ale jak jedne do drugich nie pasują, no to być może coś jest nie tego? Czy to po prostu projektanci auta popatrzyli na jedne i drugie i stwierdzili "dobra, bedzie, kto to zauważy"? XD
[B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)
1- jeżeli kompletny licznik wymieniasz to nic nie trzeba robić prócz wymiany.
2-każde do R4/R5 praktycznie omijaj te z prędkościomierzem do 280km/h do 260km/h jest ok bo to do R5 który też bedzie działał prawidłowo
3- podejrzewam że z twoją wiedzą nie da się prędzej uszkodzisz niż cofniesz
4-tak 20tyś to nie przebieg i jest realny do zrobienia w rok.
5- oryginalne wszystkie podświetlenia audi 80 miało bursztynowe.
2-każde do R4/R5 praktycznie omijaj te z prędkościomierzem do 280km/h do 260km/h jest ok bo to do R5 który też bedzie działał prawidłowo
3- podejrzewam że z twoją wiedzą nie da się prędzej uszkodzisz niż cofniesz
4-tak 20tyś to nie przebieg i jest realny do zrobienia w rok.
5- oryginalne wszystkie podświetlenia audi 80 miało bursztynowe.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)
Tak patrzę na alledrogo i zastanawia mnie, czemu na jednych są trzy kostki, a na innych tylko dwie. Ktoś wie z czego wynika ta różnica i jak to wpłynęłoby na montaż i działanie? Domyślam się, że może to mieć coś wspólnego z wyposażeniem i kontrolkami, ale to tylko moje zgadywanie.
Dodam, że moje bieda ABT jest z 1994, jeżeli to ma jakieś znaczenie.
Dodam, że moje bieda ABT jest z 1994, jeżeli to ma jakieś znaczenie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)
Te na dwie są z B3 a te na trzy z B4 to środkowe można przekładać nawet że swojego gdybyś kupił zegary z B3. Bo to środkowe musi być prawidłowe bo to dynamiczna kontrola ciśnienia oleju a B3 tego w zegarach nie miały...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)
To teraz mam zagwozdkę po wymontowaniu starego licznika. Od czego ta żarówka jest?
Jestem pewien, że jest ona połączona z moim niegdysiejszym tematem o check engine, który tak niemrawo się tlił (a tak naprawdę to jest puste miejsce, nawet zaślepki nie ma, bo już ze starości pewnie te papierki poodpadały gdzieniegdzie).
Albo odpadła z licznika (pytanie dlaczego ona jedyna byłaby po kablu), albo nie mam pojęcia, od czego toto.
Dodam, że po przekręceniu kluczyka mruga, a po odpaleniu auta pali się ciągle. Jeśli to z licznika, to pozostaje chyba tylko CAT albo AIR BAG.
Jestem pewien, że jest ona połączona z moim niegdysiejszym tematem o check engine, który tak niemrawo się tlił (a tak naprawdę to jest puste miejsce, nawet zaślepki nie ma, bo już ze starości pewnie te papierki poodpadały gdzieniegdzie).
Albo odpadła z licznika (pytanie dlaczego ona jedyna byłaby po kablu), albo nie mam pojęcia, od czego toto.
Dodam, że po przekręceniu kluczyka mruga, a po odpaleniu auta pali się ciągle. Jeśli to z licznika, to pozostaje chyba tylko CAT albo AIR BAG.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)
To raczej airbag kolego z tego co pamiętam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)
Też mi się coś tak wydaje, bo ta czerwona wiązka idzie gdzieś w stronę kierownicy. Nic, spróbuję pod VAG-a podłączyć i zobaczymy, czy wywali jakieś błędy poduszki.