Cześć.
Audi 80 B4, 1992 rok, 1.9 TDI 1z.
Wiem, że to co próbuję zrobić to dość chałupnicze rozwiązanie, ale nie widzi mi się wymiana sprawnej nagrzewnicy :c
Od razu zaznaczę, że zdjęcie nie jest moje, jednak nawet dobrze obrazuje mój problem. U mnie jednak ułamany jest ten drugi króciec. Ale do rzeczy.
Przychodzę z zapytaniem.
Mianowicie, zauważyłem że lekko pociło mi się z węża idącego do nagrzewnicy, stojąc przed samochodem, mówię o tym króćcu po prawej, na którym jest wąż bez odpowietrznika (to chyba wąż doprowadzający, a ten po lewej powrót, jeśli się mylę to proszę mnie poprawić). Na początku myślałem, że to tylko kwestia nieszczelnego węża, są one w końcu opaskami pozaciskane, także różnie może się zdarzyć z takimi wężami.
Odkręciłem opaskę żeby obejrzeć wąż, ściągam go z króćca, patrzę a tu ułamany króciec.
Może nie tak dokładnie jak na zdjęciu, bo na zdjęciu jest po prostu urwany całkowicie, u mnie wygląda to tak, że zostało z niego nieco więcej, jest również jakby krzywo ułamany, ale jest go więcej.
Naciągnąłem wąż głębiej na tę część króćca która jest jeszcze cała i zacisnąłem opaską. Wydaje się, że wyciek to zatamowało, albo przynajmniej znacząco zmniejszyło. Z tym, że teraz aż strach że w jakiś sposób ten wąż spadnie czy króciec jeszcze bardziej się ułamie w trakcie jazdy i będzie kaplica.
I teraz pytanie, czy znacie jakieś fajne i skuteczne sposoby na garażową „naprawę” króćca?
Od razu powiem, że w wężu tej części ułamanej z króćca nie ma, także stało się to za poprzedniego właściciela.
Sam myślałem o np. wpasowaniu tam jakiejś miedzianej/plastikowej/etc, rurki do środka (jakoś na silikon wodoodporny ją tam wkleić, albo w inny sposób zabezpieczyć) i na to spróbować założyć i zacisnąć wąż)
Ewentualnie Może zamiast coś wciskać do tego króćca co miałoby go przedłużyć, np. założyć dość głęboko na niego i w ten sposób go przedłużyć, z tym że wtedy strach że by to spadło :c
Może coś wgrzać w ten ułamany krócieć, tym sposobem przedłużając go?
Jak mówiłem, zdaję sobie sprawę, że takim sposobom do sztuki naprawy samochodów przez profesjonalistów, jednak jak mówiłem, nie jest moim marzeniem by wybebeszać całą deskę i wymieniać nagrzewnicę za 80 zł, zwłaszcza że poza tym króćcem, jest sprawna.
Dzięki z góry za wszelkie rady. Może ktoś z was spotkał się już z takim problemem i znalazł jakieś skuteczne rozwiązanie?
Z pozdrowieniami,
Piotrek
"Naprawa" Króćca Nagrzewnicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 lis 2021, 16:22
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
"Naprawa" Króćca Nagrzewnicy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: "Naprawa" Króćca Nagrzewnicy
tak spotkał się nie jeden.
Moja rada jest taka, zwalaj deskę i przy okazji rób porządek z klapami powietrza i nagrzewnicą.
Czy można zaradzić sposobem jak mówisz? Można, ale wymaga to dorobienia króćcy "na styk" i ich wklejenie do środka tych króćcy nagrzewnicy. Niestety, klej nie lubi zmian temperatury, więc to niesie ze sobą ryzyko , że i tak po jakimś czasie pękną. Musisz pamiętać, że ten materiał króćcy nagrzewnicy i tak jest już kruchy i nadwyreżony... obawiam się, że może i naprawisz na chwilę temat, ale za pół roku najdalej będziesz zwalał dechę.
Moja rada jest taka, zwalaj deskę i przy okazji rób porządek z klapami powietrza i nagrzewnicą.
Czy można zaradzić sposobem jak mówisz? Można, ale wymaga to dorobienia króćcy "na styk" i ich wklejenie do środka tych króćcy nagrzewnicy. Niestety, klej nie lubi zmian temperatury, więc to niesie ze sobą ryzyko , że i tak po jakimś czasie pękną. Musisz pamiętać, że ten materiał króćcy nagrzewnicy i tak jest już kruchy i nadwyreżony... obawiam się, że może i naprawisz na chwilę temat, ale za pół roku najdalej będziesz zwalał dechę.
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: "Naprawa" Króćca Nagrzewnicy
Yup, zgadzam się z przedmówcą. Zrzucenie deski to nie taki straszny problem jak go malują a sobie załatwisz sprawę na fiu fiu, prawdopodobnie na zawsze
Nissina polecam, Febi w ostateczności.
Nissina polecam, Febi w ostateczności.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: "Naprawa" Króćca Nagrzewnicy
Ostatnio po kilku latach ponownie zrzucałem deskę, tym razem do montażu A/C i z ojcowską pomocą zakładałem.
Tak jak pisze przedmówca to nic strasznego.
Jedyna trudność to jej montaż z powrotem tak, by nie skleszczała kabli siedziała ładnie na zaczepach i by wszystkie tunele siedziały jak trzeba. To najlepiej zrobić we dwóch. Pozycjonowanie deski i dalsze składanie środka to już przyjemność.
Dobrze też przygotować sobie kawałek styropianu, w który się wtyka i opisuje każde śrubki oraz wkręty gdzie przychodzą i od czego są.
Tak jak pisze przedmówca to nic strasznego.
Jedyna trudność to jej montaż z powrotem tak, by nie skleszczała kabli siedziała ładnie na zaczepach i by wszystkie tunele siedziały jak trzeba. To najlepiej zrobić we dwóch. Pozycjonowanie deski i dalsze składanie środka to już przyjemność.
Dobrze też przygotować sobie kawałek styropianu, w który się wtyka i opisuje każde śrubki oraz wkręty gdzie przychodzą i od czego są.
Re: "Naprawa" Króćca Nagrzewnicy
W celu naprawy ułamanego króćca możesz spróbować wpasować miedzianą rurkę do wnętrza króćca, zabezpieczając ją silikonem wodoodpornym, co powinno wzmocnić i przedłużyć króciec. Alternatywnie, można zastosować specjalny klej epoksydowy lub zestaw naprawczy do króćców dostępny w sklepach motoryzacyjnych.
___________________________________
https://lavaro.pl/koldry-antyalergiczne
___________________________________
https://lavaro.pl/koldry-antyalergiczne