Mam taki problem. Myślałem nad zmianą zegara na obrotomierz w 1.9 tdi. Jak wiadomo, liczniki kosztują zwykle niebotyczne kwoty (o ile się trafią), jednakże do benzyny ceny nie zawsze są tak wygórowane. Dodatkowo, z benzyny spokojnie można podpiąć obrotek do diesla, tylko wskazania będą inne. I teraz moje pytanie: w jaki sposób inne? To znaczy: pełny zakres obrotów dla benzyny to 8000, dla diesla 7000, więc kiedy zamkniemy licznik, na tarczy z benzyny będzie widnieć 8000, ale tak naprawdę będzie to 7000. Połowa licznika będzie pokazywać na tarczy 4000, gdzie tak naprawdę to 3500. 1/7 licznika to trochę ponad 1000 na tarczy, ale w rzeczywistości równy 1000. Czy w takim razie, zamiast wstawiania oporników itd., zmieniania ustawień wskazówki z wersji benzynowej, można wstawić tarczę z wyskalowaniem dieslowskim (do 7000 max.)? Wiem, że może głupi pomysł, szczególnie, że liczniki z benzyny nie są jakoś szczególnie tańsze, ale jeśli dałoby się ogarnąć samą tarczę obrotka (czy to ze sklepu (pewnie nie, bo tam same tarcze są często w podobnej cenie jak cały licznik), czy wykonując samemu), to mechanizm (wskazówka) spokojnie może podejść z benzyny?
Po prostu eksperyment myślowy, który wpadł mi po nocy, po tym jak zobaczyłem, jak ludzie próbują zegary z big benem po ponad 200 zł sprzedawać.
[1.9 1Z] Wymiana tarczy licznika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4624
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.9 1Z] Wymiana tarczy licznika
TDI komputer generuje taki sam sygnał jak benzynowy 4 cylindrowy a licznik dopiero przekształca sygnał na wychył wskazówki. Więc będzie tak czy tak działać. Przekłamania obrotomierza mogą być jedynie wynikiem zmęczenia podzespołów w obrotomierzu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga