Witam panowie mam zamiar przełożyć silnik w swojej audi bo nie opłaca się remontować i czy ciężka jest przekładka na silnik od mx5, czy mocowania skrzyni biegów by pasowały, mocowania silnika, jak dużo przeróbek w instalacji trzeba zróbić żeby silnik odpalć a przede wszystkim czy jest to opłacalne, wiadomo ja oryginalności straci dużo, liczę na wasze zdanie i pomoc.
Pozdrawiam.
Przekładka silnika od mx5
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Przekładka silnika od mx5
Wszystko się da tylko po co? Są tańsze a zarazemlepsze sposoby na porządny piec. No chyba, że masz na stole silnik BP lub MZR to może i warto powalczyć. Ale jak to zwykły B6 to lepiej wsadzić tam AEBa lub coś pokrewnego. Ścieżki przetarte.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Przekładka silnika od mx5
Wsadzenie 1.8T to jest od h... roboty z dorabianiem części. A wsadzenie silnika innego producenta to już dodatkowa zabawa w spasowanie ze skrzynią biegów, trzeba by robić adapter do skrzyni i pewnie przerabiać albo dorabiać koło zamachowe i tarczę sprzęgłową aby wałek sprzęgłowy skrzyni wchodził. Raczej mazda nie produkowała nigdy samochodu z podłużnie ustawionym silnikiem razem z napędem na przód aby wsadzić z pasującą skrzynią i rzeźbić półosie.
Kiedyś zastanawiałem się czy nie zrobić w drugą stronę. Do MX5 wstawić vagowskie 1.8T, bo raz że tańsze w zakupie i ma potencjał że przeżyje większe doładowanie. Aby nie bawić się w robienie adapterów do skrzyni czy przespawywnie dzwonu skrzyni na vagowski to wstawić skrzynię z quattro z zaspawanym torsenem aby napęd szedł tylko na tył. Wywalić przedni dyfer aby była lżejsza. Tylko ciekawe czy by się do budy zmieściła. Bo dorobienie wału napędowego odpowiedniej długości to by była najłatwiejsza sprawa.
Kiedyś zastanawiałem się czy nie zrobić w drugą stronę. Do MX5 wstawić vagowskie 1.8T, bo raz że tańsze w zakupie i ma potencjał że przeżyje większe doładowanie. Aby nie bawić się w robienie adapterów do skrzyni czy przespawywnie dzwonu skrzyni na vagowski to wstawić skrzynię z quattro z zaspawanym torsenem aby napęd szedł tylko na tył. Wywalić przedni dyfer aby była lżejsza. Tylko ciekawe czy by się do budy zmieściła. Bo dorobienie wału napędowego odpowiedniej długości to by była najłatwiejsza sprawa.