Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lip 2019, 01:18

bartosz4355, w ten weekend jest spot w Bakałarzewie , to wpadaj , obejrzy się auto , zdiagnozuje VAG'iem i coś doradzimy.


Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Spietyq » 04 maja 2022, 12:22

Proszę zerknąć na parametry AUDI 80 B4 1Z 94r. na pierburgu ( sterownik AHU) bieg jałowy. A konkretnie na grupę 13.
GRUPA 1
903/min. 4.6mg/suw 1.4 V 93.0 C
GRUPA 2
903/min. 0,0% 010 93.0.C
GRUPA 3
903/min. 850.0 mg/suw 450.0 mg/suw 19.9%
GRUPA 4
903/min. 0.9 PGMP 1.0 PGMP 45,5%
GRUPA 5
903/min. 19,8 mg/suw 0.9 PGMP 93.6 C
GRUPA 7
40,5 C 31,5 C 93.6 C
GRUPA 8
903/min 0,0 mg/suw 30.2 mg/suw 22.0 mg/suw
GRUPA 10
450.6 mg/suw 1111.8 MBAR 918.0 MBAR
GRUPA 11
903/min. 958.8 MBAR 913 MBAR 34,7 %
GRUPA 13
- 0,75 mg/suw (cyl 1) - 1.20 mg/suw (cyl 2) - 1,35 mg/suw (cyl 3)

OBROTY 2000 tyś.
GRUPA 13
- 0,31 mg/suw (cyl 1) - 0,35 mg/suw (cyl 2) - 0,05 mg/suw (cyl 3)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Jarewa » 04 maja 2022, 23:01

Wygląda jak by ci pierdolnął czujnik ciśnienia atmosferycznego. A z drugiej strony masz diodę zamiast przepływki...

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Spietyq » 04 maja 2022, 23:48

O którym czujniku piszesz? Ten co siedzi w rurze od kolana do IC? I co znaczy dioda zamiast przepływki? Mógłbyś bliżej...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: MUNIOR » 20 maja 2022, 21:05

Zbyt duże róznice wartosci korekcji w grupie 013 świadczą albo o nie sprawnym wtrysku ,albo o brudnym nastawniku .Stała max wartość przepływomierza w wartosciach rządanych bloku 003 ,świadczy o tym że ktoś "grzebał " w sofcie.Gdyby była dioda to miałbys stałą wartość w wartsciach uzyskiwanych .Nie jest to nic złego i nic z tego powody się nie dzieje , też mam takie softy ;-) Poza tym masz prawdopodobnie sterownik z jakiegoś "poprzeczniaka" ,o czym swiadczą obroty biegu jałowego 903 ,gdzie w audi jest 840-860

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Spietyq » 12 cze 2022, 10:11

Kolega dla podniesienia troszkę mocy wymienił mi sterownik od AHU. Tyle wiem, a czy coś było w nim rzeźbione tego nie wiem. Munior mógłbyś wyjaśnić termin "poprzeczniak". Czy obroty 903 są ok czy za wysokie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Krzysiek 84 » 12 cze 2022, 14:10

Poprzeczniak - silnik ułożony poprzecznie np: Vw golf , seaty , skoda. Obroty 903 sa ok , plastiki tak nie trzeszczą w środku i silnik trochę bardziej kulturalnie pracuje.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Spietyq » 18 cze 2022, 20:05

Umieściłem powyżej swoje parametry bo rowerzyści mnie wyprzedzają i wcale nie są to kolarze z zawodowej grupy kolarskiej. A tak na serio N75 wymieniony już chyba czwarty, przeplywka wymieniona choć na używkę, wężyki podciśnienia poprawnie podłączone oraz szczelne, czujnik temperatury atmosferycznego siedzi zamiennik EPS. Przewody gumowe całe, szczelne od Turbo i IC i niewiem co dalej. Co mogłem zrobić sam to logi statyczne, dynamicznych niemam z kim. Aczkolwiek nasze auta to przecież nic skomplikowanego. Ale defakto nie wiem jakie powinny być seryjne parametry żeby wszystko cykało.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Krzysiek 84 » 19 cze 2022, 20:34

Dynamicznie trzeba zlogować 4 i 8 grupę , 3 i 11

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Spietyq » 24 cze 2022, 20:05

Krzysiek, może znalazł byś kiedyś czas żeby do niego zaglądnąć?

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Mzet » 26 cze 2022, 00:49

Spietyq jak chcesz możesz podskoczyć do Elbląga lub możemy się spotkać w połowie drogi, np. Malbork i zobaczymy, co mu dolega.

Awatar użytkownika
spinacz83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 gru 2020, 05:15
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sokołów Małopolski

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: spinacz83 » 23 paź 2022, 15:25

Witam, na forum jestem od bliska 2 lat, ale dopiero od kilku dni udało mi się połączyć z autem, po mniejszych lub większych problemach sprzętowych. Moje próby diagnozy pojawiły się w związku z problemami z uruchomieniem pojazdu. Jeżeli coś popełniłem źle, z góry przepraszam. W dzienniku żadnych błędów nie było. Zauważyłem natomiast, że w grupie 013 na pierwszym cylindrze korekcję są w granicach 2,02 - 2,55. " Podpowiedź " przy okienku mówi o ramach -2 do 2. Może ktoś podpowiedzieć jaka może być tego przyczyna?

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Spietyq » 03 paź 2023, 12:01

Poszukuję kogoś do pomocy przy ustawianiu odpowiednich parametrów: kąta oraz dawki po wymianie sterownika oraz wtrysków AFN od Muniora. Audi 80 B4 1.9TDI na pierburgu

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Krzysiek 84 » 04 paź 2023, 19:08

Pisz do Questi

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Spietyq » 05 paź 2023, 12:34

dzięki za sygnał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl