[cabrio] jaki silnik/egzemplarz kupić bez LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 wrz 2022, 19:19
- Imię: Jacek
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.3 FY
[cabrio] jaki silnik/egzemplarz kupić bez LPG
Czołem grupa,
Chodzi mi po głowie 80 cabrio, nie jako wozidlo na 1 sezon a raczej jako inwestycja długoterminowa do jazdy w słońcu i trzymaniu dla dzieci
Pytania:
1.Jaki silnik warto kupić ( spalanie nie gra roli ) chodzi o żywotność, dostępne cześć, prostota budowy i serwisu. Nie zamierzam montować LPG.
2. Czy ktoś trafił na warty uwagi egzemplarz? Budżet tak do 50K w dobrym stanie, jeśli jakiś super 100% oryginał to może więcej. Znam oferty OLX i Otomoto, spory wybór na mobile ale nawet nie wiem jakiego szukać silnika?
Pomóżcie proszę.
Z gory dziękuję i pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [cabrio] jaki silnik/egzemplarz kupić bez LPG
Proste mechanicznie to są praktycznie wszystkie silniki w porównaniu z dzisiejszymi samochodami.
Jedynie do 5 cylindrowego 2.3 ciężko już może być o części do układu wtryskowego i speca, który ogania wtrysk k-jetronic. Chyba że zaburzyć oryginalność i wsadzić kupę kasy w konwersje na wtrysk elektroniczny.
Do V6tek 2.6/2.6 części najczęściej zużywające się są dostępne. Choć też niektóre nie do dostania np. poduszki silnika w zamienniku i chyba nawet oryginały. Dodatkowo zaworki olejowe, które uszkodzone powodują spadek ciśnienia oleju w głowicach też już nie ma w ASO. Do tego lubi z nich cieknąć olej spod wszystkich uszczelek.
1.9 TDI, chyba do tego będzie najwięcej części dostępnych (przynajmniej tych które są takie same jak w innych modelach po 2000 roku). Silnik niezniszczalny i chyba nie posiada żadnych typowych bolączek jak te powyżej.
2.0 też silnik raczej bezproblemowy jedynie potencjometr na klapkowym przepływmierzu przy znacznym przebiegu lubi się wytrzeć. Części do niego też będzie jak do 1.9 TDI czyli bez problemu się dostanie.
1.8 20V też dobry silnik, lubi mieć wycieki jak V6ki, z częściami też nie będzie problemu, bo występował w innych modelach po 2000roku.
Wg. mnie najfajniesze opcje to 5 cylindrowe i 6 cylindrowe silniki ze względu na dźwięk.
Jedynie do 5 cylindrowego 2.3 ciężko już może być o części do układu wtryskowego i speca, który ogania wtrysk k-jetronic. Chyba że zaburzyć oryginalność i wsadzić kupę kasy w konwersje na wtrysk elektroniczny.
Do V6tek 2.6/2.6 części najczęściej zużywające się są dostępne. Choć też niektóre nie do dostania np. poduszki silnika w zamienniku i chyba nawet oryginały. Dodatkowo zaworki olejowe, które uszkodzone powodują spadek ciśnienia oleju w głowicach też już nie ma w ASO. Do tego lubi z nich cieknąć olej spod wszystkich uszczelek.
1.9 TDI, chyba do tego będzie najwięcej części dostępnych (przynajmniej tych które są takie same jak w innych modelach po 2000 roku). Silnik niezniszczalny i chyba nie posiada żadnych typowych bolączek jak te powyżej.
2.0 też silnik raczej bezproblemowy jedynie potencjometr na klapkowym przepływmierzu przy znacznym przebiegu lubi się wytrzeć. Części do niego też będzie jak do 1.9 TDI czyli bez problemu się dostanie.
1.8 20V też dobry silnik, lubi mieć wycieki jak V6ki, z częściami też nie będzie problemu, bo występował w innych modelach po 2000roku.
Wg. mnie najfajniesze opcje to 5 cylindrowe i 6 cylindrowe silniki ze względu na dźwięk.