[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 lip 2020, 09:34
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Kraków
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam, podpowie ktoś jak podłączyć obrotomierz ? Poprzednio był ACE, teraz jest AVJ. Z tego co wiem to odpowiada za to przewód niebiesko-zielony idący do zegarów. Sterownik mam ME 7.5. Próbowałem już pod niewykorzystany pin 54, pod 37 (też niebiesko-zielony). Niebieski z alternatora podłączony pod zegary. Przerabiał ktoś może podobny temat ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Tu gość pisze że znalazł na pinie 82 (mała kostka): http://www.mxauto.net/index.php?op=View ... 7&blogId=1
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sty 2022, 12:52
- Imię: Wojtek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Czytam i czytam ten wątek i mam parę pytań
Chce zbudować na 80 2.0 Ace quattro fajne auto na 1.8t
1. Rozumiem że zespół napędowy może zostać i pasuje p&p, jaka moc wytrzyma układ napędowy z 80 w quattro o ile zostało w nim trochę życia ?
2. Szukam całego dawcy za czym się rozglądać aby motor miał potencjał myślałem o AEB silnik do rewizji itd może jakiś inny kod silnika o sporym potencjale i wytrzymałości ?
Chce zbudować na 80 2.0 Ace quattro fajne auto na 1.8t
1. Rozumiem że zespół napędowy może zostać i pasuje p&p, jaka moc wytrzyma układ napędowy z 80 w quattro o ile zostało w nim trochę życia ?
2. Szukam całego dawcy za czym się rozglądać aby motor miał potencjał myślałem o AEB silnik do rewizji itd może jakiś inny kod silnika o sporym potencjale i wytrzymałości ?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Nie chce Ci się czytać wątku, nie? Układ z 5 biegową skrzynią da rade do 300 km, ja zabiłem 4 skrzynie takie, zanim przeszedłem na 6b. AEB to będzie najprościej ,ale i tak trzeba zacząć od remontu silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sty 2022, 12:52
- Imię: Wojtek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Tak masz mnie ! Dzięki za podpowiedź no nic czas na kalkulator i przemyślenia.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Podstawa to uszczelnienie silnika jak jest wyjęty. Warto zmienić pompę oleju aby nie było zabawy jak już jest włożony. Pomyśl o łańcuchu i napinaczu wałków. NA wałkach też są zimeringi które lubią sikać olejem. Powinno tez być wymienione łozysko oporowe skrzyni i plastik od spręzyny. Takie rzeczy jak rozrząd to jasny temat. Termostat aby nie ugotować dziada. Lepiej zrobić wszystko jak jest na zewnętrz niż gimnastykowac się jak jest założony. Nowe gumy od odmy. Uszczelka pod chłodnica oleju i pod całą magistralą olejową. Warto umyć silnik aby było widać później gdzie pojawia się wyciek nawet mały.
Dodano po 31 minutach 7 sekundach:
Jak liczysz koszty to ja tak z ciekawości pykłem podliczenie i na chwilę obecna bez wydechu za DP wyszło mnie już 3800 zł. Pewnie jeszcze dużo nie policzyłem ale koszty mając sklep z częściami samochodowymi, narzędzia i robiąc wszystko samemu. Z najdroższych tematów zimne cewki, icek, uszczelnieni i rury silikonowe/aluminiowe dolotu.
Dodano po 8 minutach 21 sekundach:
A i jeszcze 550 za kompa z softem
Dodano po 31 minutach 7 sekundach:
Jak liczysz koszty to ja tak z ciekawości pykłem podliczenie i na chwilę obecna bez wydechu za DP wyszło mnie już 3800 zł. Pewnie jeszcze dużo nie policzyłem ale koszty mając sklep z częściami samochodowymi, narzędzia i robiąc wszystko samemu. Z najdroższych tematów zimne cewki, icek, uszczelnieni i rury silikonowe/aluminiowe dolotu.
Dodano po 8 minutach 21 sekundach:
A i jeszcze 550 za kompa z softem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lis 2021, 20:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 1,8 AEB
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam wszystkich serdecznie.
Mam problem z podłączeniem zegarów po swapie na 1.8t AEB.
Z tego co wiem to brązowo-czerwony, czujnik prędkości łączy się z takim samym z wiązki w niebieskiej kostce liczników. A jak wygląda to z obrotomierzem?
Przejrzałem całe forum i chyba gdzieś mi umknęła ta informacja albo nie umiem szukać.
Mam problem z podłączeniem zegarów po swapie na 1.8t AEB.
Z tego co wiem to brązowo-czerwony, czujnik prędkości łączy się z takim samym z wiązki w niebieskiej kostce liczników. A jak wygląda to z obrotomierzem?
Przejrzałem całe forum i chyba gdzieś mi umknęła ta informacja albo nie umiem szukać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Niebiesko-zielony albo zielono-niebieski z wiązki aeb na taki sam na żółtej kostce licznika.
Dodano po 6 minutach 16 sekundach:
Znalazłem załącznik do instrukcji z pierwszej strony.
Dodano po 6 minutach 16 sekundach:
Znalazłem załącznik do instrukcji z pierwszej strony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 paź 2021, 22:15
- Imię: Tadusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE+lpg
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Cześć robię przekładkę na 1.8T AEB z wiązką i osprzętem AWT z 2.0 ACE i mam pytania odnośnie kabli. Ktoś kto to ogarnia pomoże mi na PW a najlepiej telefonicznie ??? oczywiście nie za darmo ... :p
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
witam,po swapie na 1.8t swieci abs po podpieciu kompa brak lacznosci ze sterownikiem abs.wie ktos co jest nie tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Pewnie gdzieś zasilanie sterownika ABS zginęło. Jak dobrze pamiętam to jest ono brane z któregoś z tych doczepianych bezpieczników.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
ogolnie na przekazniku pod kanapa nr 76 slychac pykanie jak naciskam przelacznik od wylaczania abs dodamzr to wersja quattro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 kwie 2021, 00:42
- Imię: Kornel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Jestem w trakcie tej nierównej walki blok 06A czyli nowszy a dokładniej BAM po przeróbce na wzdłużny.
Łapa od pasażera tak samo jak zawsze do małej przeróbki. Poradziłem sobie wiercąc otwór w poduszce w oryginalnym zagłębieniu a pod łapę 3 nakrętki jako dystanse. Otwór siada idealnie na śrubę poduchy
Od kierowcy łapa do zmiany. Filtr oleju idzie pionowo w dół a nie jak w starszych blokach 1.8t czy 2.0 pod kątem. Kupujemy podstawę od renault numer 8201056869. Osprzęt zostawiam od poprzecznego bo mniej o jedną rolkę i wszystko mam w dobrym stanie. Turbo k04-023 od poprzecznego z obróconą zimną stroną o 180 stopni
Oryginalna łapa abk nie pasuje, a z b6 trzeba by cofnąć o 3 cm do tyłu aby trafiało na śrube i urżnąć jedno ucho ze względu na mocowanie osprzętu poprzecznego - jakiś adapter by dał radę myślę. Na wzór tej z b6 zrobiłem flansze do silnika, górny otwór ma dospawaną tulejke z nakrętki wysokiej gwintowanej z której usunąłem gwint i skróciłem na 18mm. Do tego potem kawałek wahacza od naszych audi z sworzniem włożonym, potem uciętym i wzmocnienie trójkątem. Można na zdjęciu podpatrzeć jak to zrobiłem i się wzorować
Pytanie: elektryczny pedał od diesla pasuje podobno. Czy oporności tego potencjometru w środku są takie same jak w nowszych 1.8t czy trzeba coś kombinować ?
Łapa od pasażera tak samo jak zawsze do małej przeróbki. Poradziłem sobie wiercąc otwór w poduszce w oryginalnym zagłębieniu a pod łapę 3 nakrętki jako dystanse. Otwór siada idealnie na śrubę poduchy
Od kierowcy łapa do zmiany. Filtr oleju idzie pionowo w dół a nie jak w starszych blokach 1.8t czy 2.0 pod kątem. Kupujemy podstawę od renault numer 8201056869. Osprzęt zostawiam od poprzecznego bo mniej o jedną rolkę i wszystko mam w dobrym stanie. Turbo k04-023 od poprzecznego z obróconą zimną stroną o 180 stopni
Oryginalna łapa abk nie pasuje, a z b6 trzeba by cofnąć o 3 cm do tyłu aby trafiało na śrube i urżnąć jedno ucho ze względu na mocowanie osprzętu poprzecznego - jakiś adapter by dał radę myślę. Na wzór tej z b6 zrobiłem flansze do silnika, górny otwór ma dospawaną tulejke z nakrętki wysokiej gwintowanej z której usunąłem gwint i skróciłem na 18mm. Do tego potem kawałek wahacza od naszych audi z sworzniem włożonym, potem uciętym i wzmocnienie trójkątem. Można na zdjęciu podpatrzeć jak to zrobiłem i się wzorować
Pytanie: elektryczny pedał od diesla pasuje podobno. Czy oporności tego potencjometru w środku są takie same jak w nowszych 1.8t czy trzeba coś kombinować ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Sorry kolego ale ta poduszka jest cały czas naciągnięta. Jeżeli tak to wygląda już na stałe to jest to bardzo niebezpieczne bo w końcu ja rozerwie.