Witam Ponownie,
Długo nie wytrzymałem bez Audicy i zakupiłem sobie jako drugie autko B4 w wersji nadwozia Avant
Auto jest zadbane jak większość egzemplarzy na Polskich drogach...
Audi jest do poprawek lakierniczych, mam zamiar w niedalekiej przyszłości je całe pomalować, ale nie sprayem.
Silnik to 1.9TDI na pierburgu, jest to ostatni miesiąc produkcji 1995 jak dobrze pamiętam to maj.
Filmiki dla bardzo ciekawych, jest też praca silnika:
Z wyposażenia:
Dwie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera,
Skórzane fotele z elektryką podgrzewania przednich i tylna kanapa ze schowkiem na narty,
Klimatyzacja manualna- działa ale po 3 latach bez serwisu już coraz słabiej.
4 elektryczne szyby,
Elektryczne lusterka,
Schowek na kasety,
Dodatkowe przednie halogeny,
Lampy Seima Black,
Jedyna dokładana rzecz w tym aucie co na to wskazuje to kierownica trójramienna z Cabrio.
Jak ogarnę blachę i mechanike to wlecą drewniane dekory na boczki, pokrętła nawiewu, popielniczkę.
Wjedzie też tunel środkowy i zegary z drewnianymi dekorami.
Pozdrawiam
W końcu porzadny silnik w tym nadwoziu auta trafił się Tobie. Trochę czasu będziesz musiał poświęcić by przywrócić auto do serii , typu czyszczenie dolotu z nagaru po egr , umycie Intercoolera , diagnostyka VAG i sprawdzenie parametrów pracy silnika i osprzętu , ale jak ogarniesz wszystko , to tylko pozostanie cieszyć się z jazdy i systematycznie wymieniac olej w silniku , filtry i pozostałe części eksploatacyjne które ulegają zużyciu podczas normalnego użytkowania auta.
Ogolnie kiere da się w rękach pozbawić tego co wisi i będzie wyglądać nawet ok i do obszycia. Skorzane siedzenia wyglądają całkiem spoko, ale w tym od kierowcy lakier pęka, zwykłe odmalowanie podratuje sytuacje.
Najgorzej z tym klarem i spasem przedniego zderzaka. No i ten TDI nie chodzi najładniej
Wiesz gdyby to kupił Krzysiek to bym był wstanie uwierzyć że doprowadzi do ładu bo Krzysiek dużo sam potrafi... Ale jak ktoś będzie liczył na zakłady usługowe to się grobo myli..
Lato w pełni , więc ogarniesz sobie rozbiórkę dolotu , wypalić kolektor , czy tam moczyć w Dimer go , zamówić zaslepki egr , trochę srebrzanki , lakieru bezbarwnego, uszczelki kolektorów .
I przywrócisz auto do serii , kwestia czy możesz sobie pozwolic by auto stało tydzień czasu unieruchomione . Następnie sprawdzić gruszkę turbo czy jest w niej olej , jak jest , to pozbyć się tego oleju , zrobić naciąg sztangi ze 2 obroty, umyć przepływomierz , zmienić filtry , zamówić kompa od Muniora , wtryski AFN załżyć i nie poznasz auta.
Lato w pełni , więc ogarniesz sobie rozbiórkę dolotu , wypalić kolektor , czy tam moczyć w Dimer go , zamówić zaslepki egr , trochę srebrzanki , lakieru bezbarwnego, uszczelki kolektorów .
I przywrócisz auto do serii , kwestia czy możesz sobie pozwolic by auto stało tydzień czasu unieruchomione . Następnie sprawdzić gruszkę turbo czy jest w niej olej , jak jest , to pozbyć się tego oleju , zrobić naciąg sztangi ze 2 obroty, umyć przepływomierz , zmienić filtry , zamówić kompa od Muniora , wtryski AFN załżyć i nie poznasz auta.
Tak jak zamierzałem, jest to moje 2 dodatkowe auto więc na spokojnie może stać i miesiąc niejeżdżone
Dziękuje Wszystkim za ciepłe słowa i motywację do działania. Ostatnio coś tam podłubałem:
-Olej wymieniony
-Płyn chłodniczy nowy
-Zbiorniczek wyczyszczony
-Górna osłona silnika założona, wraz z nowymi śrubami
Jutro jedziemy po maskę, nie w kolor ale bez rdzy:
Ja bym brał wtryski 216 od razu po co afn. Ganiam na takich i pięknie jest kolektor można się pokusić z arl tylko trzeba zamiast klapy wstawić wyjście na wąż.
Dodano po 4 minutach 22 sekundach:
Co do klimy moja u mnie 4 lata gania a ile u poprzedniego nie wiem. I daje mega Choć widzę że powoli będzie trzeba myśleć o wężach. ( Guma pęka ). Jeśli chodzi o mechanikę to fakt żaden warsztat nie przyłoży się bo nie stać by Cię było na naprawy. Czas to pieniądz.
Dodano po 3 minutach 52 sekundach:
Audi jest wdzięcznym autem i w miarę tanim w utrzymaniu jeśli coś potrafisz i wiesz że części można nawet z innych vagów. Problemem jest że sporo rzeczy to już tylko słabej jakości zamienniki, albo nawet i już nie do dostania.
Witam Ponownie,
Dawno mnie tu nie było, dużo pracy zostało włożone w Audi.
Dodano:
- Kompletne dekory drewno, listwy boczków wysoka kieszeń, AIRBAG pasażera, panel nawiewu jest rezany na wersje z klimą,
- Oryginalne radio Audi Beta,
- Licznik AC/BC w Milach z manetką, mile rezane z UN4 na VDO, dodatkowo założone ringi,
- Zegary dodatkowe również w drewnianych dekorach, z kompletną ramką i wkładem popielniczki,
- Nowe gniazdo gniazda zapalniczki z osobnym oświetleniem,
- Gałka zmiany biegów ze starszej wersji Audi,
- Oryginalne Felgi BBS od wersji 15 calowej, 2 brakujące dekielki w końcu założone i jest komplet,
- Grill samoróbka z ori emblematem S2,
- Wymieniona kierownica na S-LINE taka sama ale z lepszym obszyciem,
- Zasłona przeciwsłoneczna pasażera podświetlana,
- Cykorłapki podświetlane (pakiet światło) komplet,
- Kompletna renowacja i malowanie foteli, oraz zamiana miejsc oparciami na rzecz podłokietnika,
- Podłokietnik z A4 B6 w wersji podświetlanej w schowku (wszystko działa),
- Brakujący ślizg fotela z ASO,
- Centralny zamek elektrycznie sterowany z pilota+kluczyk scyzoryk,
Poprawiono:
- Zamiana płetwy wkładu stacyjki gdyż starsza była ułamana, wymiana kostki stacyjki (mam 3 zapasowe),
- Uszczelniono układ chłodniczy przy zbiorniczku wyrównawczym, ponieważ płyn uciekał (nie ma to jak fachowa pomoc na zlocie )
- Wymiana podświetlenia (żarówki) zakresu fal w radiu, ponieważ była spalona u poprzedniego właściciela, który sprzedał mi radio...
W planach jest:
- Zrobienie kompletnego zawieszenia,
- Pomalowanie całej budy, chciałbym inny kolor (żółty kameleon), kodu nie znam, na zdjęciu z lewej właśnie jest audi w tym kolorze, ale odradzają mi taką zmiane,
- Komp od Muniora 16 Bit (ok 125km), po dodaniu wtrysków AFN,
- Zamiana jarzm i zacisków pod tarcze 280, zamiana tarcz na wentylowane,
- Lampy zespolone lub soczewkowe na przód, ale jeszcze nie mam,
- Założenie na tył lamp hella black razem z blendą, które już są zakupione (obecnie jest seima ale prawa lampa jest już niestety w kiepskim stanie, pękło dosyć mocno szkło po tylu latach, dlatego w helli mam prawą zapasową od razu w zestawie),
Było tego naprawdę dużo, napewno o czymś zapomniałem,
Rozbieżność w zdjęciach jest niepoukładana z uwagi na postęp prac, a fotografie.
Pozdrawiam.