Drodzy forumowicze! Witam i proszę o pomoc.
Mam problem z brakiem iskry, auto Audi 80 B4 Avant 1994, 2.0 ABK z LPG sekwencyjnym.
Auto całkowicie rzuciło palenie!
Działania które do tej pory poczyniłem:
-wymiana cewki na nową (niepotrzebnie)
-wymiana czujnika halla na nowy (również niepotrzebnie)
Mając wszystkie potrzebne narzędzia pod ręką zacząłem wymieniać na ślepo zamiast zająć się diagnozą, no ale mądry Polak po szkodzie.
Po wymianie czujnika halla w aparacie zapłonowym: rozrząd ustawiony na znaki, rozdzielacz ,, wycięciem" na obudowie ustawiony prostopadle do wału korbowego, palec rozdzielacza na ,,wycięciu" więc zakładam, że jest prawidłowo, zapłon i tak do ustawienia ale na odpalenie powinno wystarczyć. Dalsze poczynione działania:
- sprawdzenie zasilania czujnika halla i sprawdzenie oscyloskopem sygnałów z niego (zasilanie jest =12V, sygnały także wysyła)
- sprawdzenie zasilania cewki zapłonowej (zasilanie cewki jest, również podczas kręcenia rozrusznikiem)
- sprawdzenie oscyloskopem impulsów z ECU do cewki (środkowy pin kostki 3 pinowej), no i tu jest problem, bo jest cisza na tym przewodzie.
- wyjęcie przekaźnika nr 30, wyczyszczenie i przelutowanie, chociaż już to kiedyś robiłem ze względu na zimne luty.
- wymontowanie ECU i oględziny na oko płytki drukowanej. Na oko jest dobrze, nie zauważyłem zimnych lutów ani innych podejrzanych rzeczy typu przepalenia etc.
- zasilania ECU są obecne i w normie, można z nim się skomunikować za pomocą VCDS, załączę screen ze skanu błędów
- sprawdziłem ciągłość przewodów z ECU do czujnika halla i cewki zapłonowej, wszystko jest z nimi w porządku.
- kostka stacyjki niedawno wymieniona na nową (w starej objechało mi się gniazdo na trzpień ze stacyjki)
- bezpieczniki całe
Inne rzeczy które mogą być pomocne:
- Pompa paliwa uruchamia się po przekręceniu kluczyka
- Wtryskiwacze podają paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem
Problem zaczął się gwałtownie: jechałem autem, wyrzuciłem na luz i silnik zgasł, od tego momentu nie pali.
Podsumowując: nie ma sygnału wysterowania cewki zapłonowej z ECU
Czy mógł mi paść sterownik ECU? Macie jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić?
Pozdro!
[2.0 ABK] Brak iskry
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:31
- Imię: Patryk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Białystok
[2.0 ABK] Brak iskry
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 ABK] Brak iskry
Jedynie co przychodzi mi do głowy to sprawdzenie czy sygnał sterujący cewką nie ma przebicia do masy. Bo jeśli sprawdzałeś ciągłość między końcami tego przewodu to wyjdzie że ma poprawne przejście. Te błedy z przepływomierza, czujnika temp. powietrza i napięcia to masz cały czas?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:31
- Imię: Patryk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Białystok
Re: [2.0 ABK] Brak iskry
Błąd przepływomierza to stary temat, kiedyś wypięła mi się wtyczka od niego, w każdym razie dzisiaj będę dalej szukał to usunę te błędy i sprawdzę czy coś będzie wracać. Przewód sygnałowy do cewki nie ma zwarcia do masy, sprawdziłem. Przyjrzę się jeszcze instalacji gazowej, może jej sterownik zwiera ten sygnał, bo jest tam dolutowany dodatkowy przewód do sterownika LPG. Zakupiłem też dwa ECU, póki są dostępne i tanio, ale przyjdą pewnie dopiero za kilka dni. Przemierzę dziś też dokładnie płytkę pcb ECU, może tam znajdzie się coś podejrzanego. Będę informował.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [2.0 ABK] Brak iskry
Nie podoba mi się ten błąd 00532 z za wysokim napięciem, to by wskazywało na problemy z regulatorem napięcia alternatora, kłopoty na płycie kompa Digifant (stabilizacja napięcia zasilania) lub przebicie przez cewkomoduł - akurat ten przypadek z cewką tu podróbą znam z innego auta, auto dostawało świra i przerywało momentami zapłon zalewając silnik i czasem detonując benzynę w katalizatorze.
Akurat w pracy jestem i nie mam jak prześledzić ścieżki zasilania B+, ale dziwnie mi się kojarzy z cewką, trzeba by to sprawdzić.
Akurat w pracy jestem i nie mam jak prześledzić ścieżki zasilania B+, ale dziwnie mi się kojarzy z cewką, trzeba by to sprawdzić.