Obecnie jestem na etapie "grubszego" remontu hamulców w mojej Audi 80. Po ponad dwumiesięcznym postoju tarcze były mocno skorodowane.
Na przód zamontowałem już nowe lite tarcze 280 mm i klocki firmy Ate. Teraz czas na tylne hamulce.
Przy okazji czytając posty w temacie hamulce-tarczowe-bebnowe/slabe-hamulce- ... %20jarzmie
pomyślałem o ewentualnej wymianie jarzm zacisków.
Z przodu mają niewielki luz, ale tylne jak się zdejmie zacisk i porusza tymi "bolcami" prowadzącymi, to czuć lekki luz.
I teraz pytanie - jaki luz kwalifikuje do wymiany jarzma?
Kupować jarzma nowe z górnej / średniej półki, czy najtańsze też spełnią swoje zadanie?
Z używanymi to jest loteria, bo już dwa razy trafiłem na jarzma z luzami, nawet z A4 B5.
[B4] dopuszczalne luzy prowadnic w jarzmach zacisków
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4] dopuszczalne luzy prowadnic w jarzmach zacisków
Nowe prowadnice trochę zniwelują luz , amatorzy to nawet owijają paskiem wyciętym z puszki po piwie. Kiedyś były dostępne nowe , nad wymiarowe , około 8,5 mm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: [B4] dopuszczalne luzy prowadnic w jarzmach zacisków
Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem - nowe jarzma + nowe "bolce"
https://allegro.pl/oferta/nty-hzt-vw-05 ... 3154601674
Chciałbym to zrobić porządnie, niekoniecznie wydając "górę" pieniędzy
Nowe jarzma oczywiście od razu do malowania, żeby nie wyglądały po jednym sezonie jak ze złomu.
To moja poprzednia próba regeneracji:
jedna warstwa podkładu poliuretanowego, 3 warstwy lakieru do zacisków
https://allegro.pl/oferta/nty-hzt-vw-05 ... 3154601674
Chciałbym to zrobić porządnie, niekoniecznie wydając "górę" pieniędzy
Nowe jarzma oczywiście od razu do malowania, żeby nie wyglądały po jednym sezonie jak ze złomu.
To moja poprzednia próba regeneracji:
jedna warstwa podkładu poliuretanowego, 3 warstwy lakieru do zacisków
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4] dopuszczalne luzy prowadnic w jarzmach zacisków
Jak nie stuka przy chamowaniu to nie ma co się martwic luzami.