[80 B4 1.9 TDI 1Z] szarpanie, telepotanie podczas jazdy...
tak kolego ale kolega w temacie pod spodem wspominal ze na biegu jalowycm faluja obroty :mrgreen: . a co do glowy to mnie nie boli czuje sie swietnie<mikolaj>RaKo pisze:myster, głowa Cię czasem nie boli :?: Poczytaj problem od 1 go postu i nic tam nie ma napisane o falowaniu na wolnych obrotach.Problem ma taki jak u mnie,więc wiem co piszę.Wolne obroty to są ok 850-900 nie 2200.Czytaj od początku ze zrozumieniem. :!: :!: :!:
a co do czytania ze zrozumieniem to czytam i chyba mozna sie domyslec jak kolega groszek_6 zakladal 2 tematy dotyczace tego samego pojazdu to mozna chyba sie domyslec i powiazac obydwa tym bardziej gdy tamten tez czytales.Nie mam ochoty sie klocic bo to nie miejsce ale kolego ja cie nie obrazam wiec twoje
umnie przyczyna szrpania byl wlasnie nastawnik i na poczatku tez myslalem ze to poduszki ale odrzucilem ta teorie bo mi wlasnie falowal na wolnych obrotach chlopaki z forum golfa mi na pisali ze to na 100%nastawnik pompy pojechalem na vaga i sie potwierdzilo <czapa>
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
myster, sorry jak Cię uraziłem :oops: Być może zakładałi dwa ale ja czytam i się wypowiadam,i raczej nie łączę 2 tematów i wypowiedzi.Poprostu staram się nie mieszać i w tym temacie nie widziałem nic o falowaniu,pomyślałem ,że uszkodzona poduszka może tak przenosićdrgania w pewnym przedziale obrotów co jest u mnie,choć też podejżewam nastawnik jako główną przyczynę ,a poduszki za przyczynę pośrednią :mrgreen:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
RaKo, Ja u Ciebie z tym szarpaniem stawiam na zbyt dużą dawke paliwa po virusie, być może jeszcze to przejdzie jak ułożą sie wtryski, ale raczej na to nie licz. Bo z tego co pisałes to przed virusem wszystko było u Ciebie ok, o ile dobrze pamietam, wiec stawiam na dawke.
Ktoś z kolegów zaproponował podłacznanie vaga, w sumie stawiam flaszke wódki że niec to nie da bo nie bedzie mógł połączyć sie ze sterownikiem. Pozatym kolega wyraźnie napisał że nie ma interfejsu. Dla tego zwraca sie o pomom do nas.
Groszek_6, Pytałeś mnie co odpiąć - najprosciej bez tłumaczenia wyjmij licznik i bedziesz mógł co sprawdzić mniej wiecej czy to nastawnik (o ile nie jest fast zawalony). Jak odłaczysz licznik i objawy miną to masz nastawnik. Jak nie to pomyślimy dalej. Ale w sumie co nam zaosatało, przepływke wyeliminowaliśmy, wiec pozaostaje jeszcze g80 - wtrysk sterujący. Jednak pierw nastawnik sprawdź.
Ktoś z kolegów zaproponował podłacznanie vaga, w sumie stawiam flaszke wódki że niec to nie da bo nie bedzie mógł połączyć sie ze sterownikiem. Pozatym kolega wyraźnie napisał że nie ma interfejsu. Dla tego zwraca sie o pomom do nas.
Groszek_6, Pytałeś mnie co odpiąć - najprosciej bez tłumaczenia wyjmij licznik i bedziesz mógł co sprawdzić mniej wiecej czy to nastawnik (o ile nie jest fast zawalony). Jak odłaczysz licznik i objawy miną to masz nastawnik. Jak nie to pomyślimy dalej. Ale w sumie co nam zaosatało, przepływke wyeliminowaliśmy, wiec pozaostaje jeszcze g80 - wtrysk sterujący. Jednak pierw nastawnik sprawdź.
tak kolego ale ten problem w szarpaniu i falowaniu dotyczy tej samej przyczyny. kolega zakladajiac te tematy nie wiedzial ze taka rzecz moze zaistniec , ze spowodu np pompy moga wystepowac takie objawy jak po uszkodzonej poduszki.RaKo pisze:myster, sorry jak Cię uraziłem :oops: Być może zakładałi dwa ale ja czytam i się wypowiadam,i raczej nie łączę 2 tematów i wypowiedzi.Poprostu staram się nie mieszać i w tym temacie nie widziałem nic o falowaniu,pomyślałem ,że uszkodzona poduszka może tak przenosićdrgania w pewnym przedziale obrotów co jest u mnie,choć też podejżewam nastawnik jako główną przyczynę ,a poduszki za przyczynę pośrednią :mrgreen:
nie mowie ze to nie moze byc poduszka, ale moim zdaniem jesli faluje silnik na wolnych obrotach to wina lezy w pompie, lub tak jak Solskier napisal wtrysku sterujacym. Mozna sprobowac go sprawdzic w chalupniczych warunkach przy obrotach 2500-3000 stuknac np kluczem w ten wtrysk jesli silnik przerwie szarpnie to jest uszkodzony(u wielu ten sposob sie sprawdza) pozdrawiam
W takim razie spróbuje odpiąć nastawnik i o rezultacie poinformuje, a co do tematów - to nie myślałem, że jedno może być powiązane z drugim :mrgreen: ale skoro już się stało, niech będzie
[ Dodano: 2007-12-29, 12:07 ]
Druga sprawa, zapomnieliśmy chyba o jeszcze jednej rzeczy...
Czy to trzepanie może wynikać ze zerwanej poduszki pod skrzynią biegów ?
Bo tego nie sprawdziłem(nie mam jak), a to chyba też jest możliwe.
Ale z drugiej strony wydaje mi się, że gdyby była zerwana, to drgania ze skrzyni byłoby czuć w budzie przez cały czas, a nie podczas jazdy.
[ Dodano: 2007-12-29, 12:07 ]
Druga sprawa, zapomnieliśmy chyba o jeszcze jednej rzeczy...
Czy to trzepanie może wynikać ze zerwanej poduszki pod skrzynią biegów ?
Bo tego nie sprawdziłem(nie mam jak), a to chyba też jest możliwe.
Ale z drugiej strony wydaje mi się, że gdyby była zerwana, to drgania ze skrzyni byłoby czuć w budzie przez cały czas, a nie podczas jazdy.
dołącze do tematu z pytaniem jeśli chodzi o olej na poduszce, jeśli on jest to guma peka i poduszka do wymiany :?: bo ja własnie mam olej na poduszce po tej stronie gdzie jest turbo i narazje nie odczuwam jakis drgań tylko gdy np podczas ruszania z miesca chce obrocic kolem to wtedy słychac głośne stuki jakby mialo sie zaraz cos urwac co to moze byc :?: moze byc to poduszko od skrzyni :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
co sprawdzic vagiem, jakie grupy, w jakich warunkach zeby stwierdzic ze przyczyna szarpania jest nastawnik lub wtrysk sterujacy?przemik pisze:Podłacz VAG !!! ...
Typowymi objawami szarpania w 1Z jest :
- zanieczyszony nastawnik
- konczacy sie lub padniety wtrysk sterujacy
- wyburaczony caly silnik...
VAG prawde Ci powie..
80 B4 TDI 1Z "szarpanie silnikiem"
witam, mam podobny problem co kolega, czasami przy dodaniu gazu zaczyna szarpac silnikiem, ze malo co go nie wyrwie, nastawnik jest ok, przeplywka rowniez, wyglada to tak jakby silnik sie zadlawiał, z gory dzieki za pomoc