Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 ABK - Kwestia zamienności regulatora biegu jałowego.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Chlebowgryzarka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 27 wrz 2021, 22:41
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

2.0 ABK - Kwestia zamienności regulatora biegu jałowego.

Post autor: Chlebowgryzarka » 13 sie 2023, 19:33

Jakiś czas temu dałem samochód na warsztat ja jakieś tam różne drobne okresowe naprawy i wymianę elementów eksploatacyjnych. Na tymże warsztacie postanowili "przy okazji" wymienić mi regulator biegu jałowego, bo powoli zaczynał dokonywać już żywota. I teraz istotna kwestia - wcześniej miałem w samochodzie regulator starego typu - ten taki cienki i długi, z szeroką 3 pinową wtyczką. Natomiast na warsztacie został on wymieniony na ten nowszy - ten gruby, plastikowy z wąską 2 pinową wtyczką. Moje pytanie teraz brzmi - czy tego typu zabieg jest możliwy do dokonania? Czy te regulatory są ze sobą w ten sposób zamienne? Bo nie ukrywam, że od czasu tej podmiany mój samochód trapią drobne problemy z biegami jałowymi właśnie, a konkretnie ich stabilizacją. Przy odpalaniu wygląda to np tak, że odpalam samochód,obroty wskakują na 1000, po czym spadają gwałtownie do 500, potem rosną równie gwałtownie do 1200 i dopiero wtedy wskakują na swój właściwy, odpowiedni poziom i gdy auto stoi obroty są już idealnie stabilne i równe. Efekt jest taki sam na rozgrzanym silniku. Często dojeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i obroty spadają do 400-500, po czym rosną do 1000 i dopiero spadają na właściwe dla siebie 850. Zastanawiam się czy szukać problemu właśnie w tym regulatorze, czy może on leżeć gdzie indziej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl