Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK LPG] Przepływomierz - czujnik temperatury powietrza zasysanego.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[B4 2.0 ABK LPG] Przepływomierz - czujnik temperatury powietrza zasysanego.

Post autor: krisiun1 » 05 paź 2023, 16:19

Witam Forumowiczów

W ciągu ostatnich kilku lat w moim aucie uszkodzony został czujnik powietrza zasysanego znajdujący się w przepływomierzu a konkretnie uszkodzony został w trzech przepływkach, zwarcie do B+. Przyczyną okazała się instalacja LPG której mieszalnik został zamontowany dokładnie na łączeniu obudowy filtra powietrza i przepływki co skutkuje pracą czujnika ciągle w niskiej temperaturze z powodu łączenia się powietrza z LPG dokładnie przed samym czujnikiem.
Czujnik to termisor NTC 2.2K ohm, szukam porady czy zamontowanie tego czujnika w obudowie filtra powietrza ale poniżej filtra wpłynęłoby na charakterystykę wskazań rezystancji do ECU, oczywiście stary zostałby odcięty.Czy taka rzeźba ma sens, po prostu chciałbym przenieść czujnik z przepływomierza do obudowy filtra w miejsce gdzie wystawiony byłby na realną temperaturę zasysanego powietrza?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABK LPG] Przepływomierz - czujnik temperatury powietrza zasysanego.

Post autor: h/k » 11 paź 2023, 08:13

Na pewno czujnik OK, a nie wiązka uszkodzona? Termistor sprawdzisz VAGiem na włączonym samym zapłonie patrząc na temperaturę powietrza wlotowego i pryskając zamrażaczem lub nawet izopropanolem w sprayu - tez schładza.
Miałem kiedyś II generację w ABK to ogólnie błędu nie zgłaszało. Wydaje mi się, że wsadzenie czujnika jeszcze przed mikser nie powinno być problemem, spróbuj za filtrem na samym wlocie dać termistorek na kablach i sprawdź odczyty.
A tak generalnie to rozważyłbym odpuszczenie sobie II generacji i montaż sekwencji nawet po kosztach (używane części), byleby przyzwoita, bo prędzej czy później instalacja mieszalnikowa w wielopunkcie staje się generatorem wybuchów, a co za tym idzie dużych kosztów.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Re: [B4 2.0 ABK LPG] Przepływomierz - czujnik temperatury powietrza zasysanego.

Post autor: cyssiek » 11 paź 2023, 13:59

To co kolega pisze.

PS - wywal II gen jak najszybciej, nawet na benzynie śmigaj a nie na tym zabytku.. Jak Ci kichnie w dolot to się zdziwisz (jak i ja się ongiś zdziwiłem). II gen out, koniecznie!
Była 80 ABK w sedanie.. jest 80 ABK w avancie <3
Moje Awdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga