[B4 all] Kontrolki ostrzegawcze
No i zrobione...
Jeśli w 1Z, z klimą faktycznie powinien być samonapinacz, to mój ewidentnie nie działa.
Zakładam, że samonapinacz po zdjęciu alternatora i przez to zluzowaniu paska powinien podnieść się do góry, tj cały element w kształcie litery L wraz z rolką, przykręcony do bloku śrubą 17tką powinien unieść się do góry?
U mnie eLka jest nieruchoma (rolka się kręci, ale ramie eLki jest w miejscu, nieruchome)
Otóż co w związku z tym zrobiłem:
Ściągnąłem alternator, od spodu auta kluczem 17 poluzowałem całą eLkę, założyłem alternator i pasek, brechą podniosłem rolkę napinacza maksymalnie w górę, tak by mocno napinała pasek, następnie od góry druga osoba dokręcała 17 (bardzo słabe dojście)
Gdy już udało się dociągnąć śrubę 17tkę, pasek był przyzwoicie napięty i problem grzania się koła pasowego oraz pisków zniknął... pytanie na jak długo
zastanawia mnie tylko dlaczego była konieczna ingerencja w napinacz, skoro wcześniej nic przy nim nie robiłem...
Jeśli w 1Z, z klimą faktycznie powinien być samonapinacz, to mój ewidentnie nie działa.
Zakładam, że samonapinacz po zdjęciu alternatora i przez to zluzowaniu paska powinien podnieść się do góry, tj cały element w kształcie litery L wraz z rolką, przykręcony do bloku śrubą 17tką powinien unieść się do góry?
U mnie eLka jest nieruchoma (rolka się kręci, ale ramie eLki jest w miejscu, nieruchome)
Otóż co w związku z tym zrobiłem:
Ściągnąłem alternator, od spodu auta kluczem 17 poluzowałem całą eLkę, założyłem alternator i pasek, brechą podniosłem rolkę napinacza maksymalnie w górę, tak by mocno napinała pasek, następnie od góry druga osoba dokręcała 17 (bardzo słabe dojście)
Gdy już udało się dociągnąć śrubę 17tkę, pasek był przyzwoicie napięty i problem grzania się koła pasowego oraz pisków zniknął... pytanie na jak długo
zastanawia mnie tylko dlaczego była konieczna ingerencja w napinacz, skoro wcześniej nic przy nim nie robiłem...
Witam od tygodnia mam problem z kontrolkami podejrzewam że chyba kończy się regulator.
Więc tak najpierw zaczęła mi się palic lekko kontrolna od ładowania akumulatora na wolnych obrotach. Po przy gazowaniu gasła. Teraz gdy przekręcam na zapłon nie pulsuje kontrolka od temperatury oraz od płynu hamulcowego ani nie pali się kontrola od ładowania. Zapalają się tylko 2 od oleju i od hamulca ręcznego . Z tego co wiem to od temperatury i płynu hamulcowego powinna pulsować i gasić się po zapaleniu silnika u mnie wcale się nie zapalają.
Od oleju tylko się zapala. Od ładowania nie zapala się przy zapłonie a powinna. Tylko pali mi się od oleju i od ręcznego czy to już koniec alternatora czy tylko regulatora jutro będe mierzył lądowanie.
Więc tak najpierw zaczęła mi się palic lekko kontrolna od ładowania akumulatora na wolnych obrotach. Po przy gazowaniu gasła. Teraz gdy przekręcam na zapłon nie pulsuje kontrolka od temperatury oraz od płynu hamulcowego ani nie pali się kontrola od ładowania. Zapalają się tylko 2 od oleju i od hamulca ręcznego . Z tego co wiem to od temperatury i płynu hamulcowego powinna pulsować i gasić się po zapaleniu silnika u mnie wcale się nie zapalają.
Od oleju tylko się zapala. Od ładowania nie zapala się przy zapłonie a powinna. Tylko pali mi się od oleju i od ręcznego czy to już koniec alternatora czy tylko regulatora jutro będe mierzył lądowanie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam
Więc tak napięcie zmierzone przy włączonych światłach mijania , awaryjne , dmuchawa , przeciwmgielnie , ogrzewanie tylnej szyby oraz radio i waha się między 13,69 a 13,71 na klemach . Czy to jest prawidłowa wartość. Co ciekawe auto jak postało przez noc kontrolki działają. Więc temperatura ma wpływ na takie zachowanie kontrolek? Zastanawiam się czy jechać do elektryka.
Więc tak napięcie zmierzone przy włączonych światłach mijania , awaryjne , dmuchawa , przeciwmgielnie , ogrzewanie tylnej szyby oraz radio i waha się między 13,69 a 13,71 na klemach . Czy to jest prawidłowa wartość. Co ciekawe auto jak postało przez noc kontrolki działają. Więc temperatura ma wpływ na takie zachowanie kontrolek? Zastanawiam się czy jechać do elektryka.
Jutro mam umówionego elektryka. Mam już kupiony regulator napięcia 14.01 komutator oraz łożyska czy coś jeszcze do regeneracji jest potrzebne? Mam pytanie bo są 2 rodzaje tego samego regulatora firm hela . Jeden ma 14.1 a drugi 14.5 volta napięcie robocze czy te 0,4 volta ma jakieś znaczenie mogę kupić ten mocniejszy regulator bo teraz mam kupiony 14.1 .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
airwolf, owszem, czasem trzeba pierścienie ślizgowe wymienić ale trzeba je zobaczyć
zerknij moje fotki https://audi80.pl/topics101/b4-abk- ... t75921.htm
zerknij moje fotki https://audi80.pl/topics101/b4-abk- ... t75921.htm
Ja mam większy alternator od twojego 90 a 0 120 469 011 komutator wyszedł mi bez tych plastikowych nóżek a regulator kątowy dobierałem części po numerze alternatora na stronie autostartera super strona jeśli chodzi o elektrykę .
[ Dodano: 2018-06-07, 22:16 ]
Więc tak ,auto dziś odebrałem ale jutro jadę na reklamację . Bo 3 sprawy się dzieją.
Pierwsze spadło ładowanie miałem 14,01 na 13,69 teraz mam 13,80 na 13,40.
2 nie działa wskaźnik temperatury. leży cały czas. 3 zaczął piszczeć pasek.
Dziś było zrobione wymiana regulatora napięcia , komutatora oraz łożysk , wymiana żarówki od ładowania bo się przepaliła i porobił mi w liczniku zimne luty.
Jest jeszcze druga ciekawostka ja odpale silnik to pali się kontrolka od ładowania i niema lądowania ale po przy gazowaniu jest już idealnie powiedział że tak już jest w tych autach.
Więc jutro jadę na poprawę
Więc tak już po poprawce ładowanie super 14,4v po gazowaniu dobija do 14,80 na pusto.
Kontrolka od ładowania zrobiona wskaźnik temperatury też ładnie działa.
Jedyne co elektryk nie ogarnął to te 2 kontrolki od płyny hamulcowego oraz płynu chłodniczego .
Oraz zauważyłem że światła pulsują lekko.
to tyle więc ładowanie jest 2 najważniejsze kontrolki są powiedział że trzeba drugi licznik co ciekawe 3 razy go przylutowywał na ciepłe luty i jest u mnie ciekawostka
Bo przód bądź obudowa jest UN4 a tył bynajmniej te trzy co dwie mi nie działają jest vdo.
[ Dodano: 2018-06-16, 07:31 ]
Pulsowanie zlikwidowane nowy regulator okazał się wadliwy po wymianie na nowy usterka minęła.
[ Dodano: 2018-06-07, 22:16 ]
Więc tak ,auto dziś odebrałem ale jutro jadę na reklamację . Bo 3 sprawy się dzieją.
Pierwsze spadło ładowanie miałem 14,01 na 13,69 teraz mam 13,80 na 13,40.
2 nie działa wskaźnik temperatury. leży cały czas. 3 zaczął piszczeć pasek.
Dziś było zrobione wymiana regulatora napięcia , komutatora oraz łożysk , wymiana żarówki od ładowania bo się przepaliła i porobił mi w liczniku zimne luty.
Jest jeszcze druga ciekawostka ja odpale silnik to pali się kontrolka od ładowania i niema lądowania ale po przy gazowaniu jest już idealnie powiedział że tak już jest w tych autach.
Więc jutro jadę na poprawę
Więc tak już po poprawce ładowanie super 14,4v po gazowaniu dobija do 14,80 na pusto.
Kontrolka od ładowania zrobiona wskaźnik temperatury też ładnie działa.
Jedyne co elektryk nie ogarnął to te 2 kontrolki od płyny hamulcowego oraz płynu chłodniczego .
Oraz zauważyłem że światła pulsują lekko.
to tyle więc ładowanie jest 2 najważniejsze kontrolki są powiedział że trzeba drugi licznik co ciekawe 3 razy go przylutowywał na ciepłe luty i jest u mnie ciekawostka
Bo przód bądź obudowa jest UN4 a tył bynajmniej te trzy co dwie mi nie działają jest vdo.
[ Dodano: 2018-06-16, 07:31 ]
Pulsowanie zlikwidowane nowy regulator okazał się wadliwy po wymianie na nowy usterka minęła.
- raziel2310
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 paź 2023, 11:51
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: [B4 all] Kontrolki ostrzegawcze
Witam,
od jakiegoś czasu borykam się z migającą kontrolką od płynu chłodniczego. Dziś zauważyłem, że jak przepchnę auto do przodu lub do tyłu kontrolka znika, nie wiem o co chodzi. Do auta jednocześnie dokładałem tempomat, klimę oraz webasto, wiec nie wiem gdzie co może być nie tak, ale dziś bardzo się zdziwiłem patrząc jak kontrolka się załącza i gaśnie, obstawiam, że może coś z kablami od ABS jest nie tak, ale to by załączała soę kontrolka od ABS
https://youtu.be/4tlJWrQ7B4A
od jakiegoś czasu borykam się z migającą kontrolką od płynu chłodniczego. Dziś zauważyłem, że jak przepchnę auto do przodu lub do tyłu kontrolka znika, nie wiem o co chodzi. Do auta jednocześnie dokładałem tempomat, klimę oraz webasto, wiec nie wiem gdzie co może być nie tak, ale dziś bardzo się zdziwiłem patrząc jak kontrolka się załącza i gaśnie, obstawiam, że może coś z kablami od ABS jest nie tak, ale to by załączała soę kontrolka od ABS
https://youtu.be/4tlJWrQ7B4A
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 all] Kontrolki ostrzegawcze
Odepnij czujnik jak jest przy zbiorniku płynu chłodniczego od dołu, odepnij szary czujnik, i zdaj relacje czy była reakcja, Jak by była to pokolei zakłądaj i sprawdzaj przy którym odpiętym jest ok.
- raziel2310
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 paź 2023, 11:51
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: [B4 all] Kontrolki ostrzegawcze
Jarewa zero zmian... dziś zmieniałem licznik na inny i było ok, tylko licznik był z zegarem, a nie obrotomierzem, muszę podpiąć inny najlepiej z obrotomierzem może coś na liczniku się wysypało, poszukam schematu tych kostek żółtej, niebieskiej i białej. Ma ktoś z Was spisane schematy, bo ta strona co jest podawana na forum już nie działa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 all] Kontrolki ostrzegawcze
poszukaj na chomikuj.pl
- raziel2310
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 paź 2023, 11:51
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: [B4 all] Kontrolki ostrzegawcze
Doszedłem, że kontrolka mryga przez wpięcie się w przewód biało-niebieski z kostki niebieskiej przy liczniku z tempomatem