Zarowki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lis 2023, 12:05
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 3A+lpg
Zarowki
Witam.Czy można założyć jakieś mocniejsze żarówki do audi 80b4 niż oryginalne?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Zarowki
H4 na długie i drogowe. Tam kable w lampach jak i włącznik świateł ledwo dają sobie radę z seryjną mocą. Niektórzy wsadzają przekaźniki żeby obniżyć straty napięcia na przewodach. rezanie/swiatla-mijania-na-przekaznikach-t10711.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Zarowki
Można, ale potem szybko spodziewaj się problemów.Markus83-2007 pisze: ↑04 gru 2023, 23:09Witam.Czy można założyć jakieś mocniejsze żarówki do audi 80b4 niż oryginalne?
Mój kolega musiał zmieniać wiązkę po takim swapie (przewody zaczęły topić izolację).
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zarowki
Tylko osobne zasilanie przez przekaźnik, z aku. Do tego spodziewaj się potem problemów z wypalonym odbłyśnikiem.
Można stosować żarówki typu night breaker OSRAMa , ale uwaga j/w.
Można stosować żarówki typu night breaker OSRAMa , ale uwaga j/w.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Zarowki
Lepsze oświetlenie załatwiłyby pewnie żarówki / wkład LED, ale na razie z tzw. retrofitami jest problem.
https://spidersweb.pl/autoblog/retrofit ... -w-polsce/
https://spidersweb.pl/autoblog/retrofit ... -w-polsce/
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Zarowki
Przerób oświetlenie na przekaźniki i jakies lepsze żarówki wstaw typu +50 % czy 100 %.
Jak masz słabe odbłysniki to oddaj do regeneracji.
Chyba , że chcesz trochę zainwestować: jakieś 1200 - 1500 i kupic lampy zespolone , lepiej oświetlają drogę niż zwykłe dzielone lampy , ale to też przewyższy koszt regeneracji odbłyśników , zakupu lepszych żarówek i przeróbki swiateł na przekaźniki.
Jak masz słabe odbłysniki to oddaj do regeneracji.
Chyba , że chcesz trochę zainwestować: jakieś 1200 - 1500 i kupic lampy zespolone , lepiej oświetlają drogę niż zwykłe dzielone lampy , ale to też przewyższy koszt regeneracji odbłyśników , zakupu lepszych żarówek i przeróbki swiateł na przekaźniki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Zarowki
ładny odbłyśnik, szkła i żarówki jaśniejsze - powinno styknąć.
Podłączanie reflektorów przez przekaźniki osobnym zasilaniem może dać dobre efekty, ale lampy muszą być ładne a nie wypalone. Trzeba najpierw zacząć od podstaw, bo prowadzenie zasilania tylko do lamp raczej zacznie jeszcze szybciej zużywać je same, jak i żarówki.
No i do tych modyfikacji przydałoby się mieć regulację wysokości, załadowane auto może oślepiać mocnym snopem.
Ja mam oryginalne lampy Bosch w przyzwoitym jeszcze stanie środka i szkieł z żarówkami Race Vision - nie mam wrażenia lichych świateł jak na H4, ale szału absolutnie też nie ma, ot takie sobie. Niestety regulatora świateł w kokpicie nie mam, planuję zrobić jeśli auto zostanie na dłużej i wtedy pomyślę od razu o osobnym przewodzie i przekaźnikach (ale z rozwagą - to wypalanie mnie martwi), ale prędzej regeneracja odbłyśników i zobaczę jaki będzie rezultat.
Podłączanie reflektorów przez przekaźniki osobnym zasilaniem może dać dobre efekty, ale lampy muszą być ładne a nie wypalone. Trzeba najpierw zacząć od podstaw, bo prowadzenie zasilania tylko do lamp raczej zacznie jeszcze szybciej zużywać je same, jak i żarówki.
No i do tych modyfikacji przydałoby się mieć regulację wysokości, załadowane auto może oślepiać mocnym snopem.
Ja mam oryginalne lampy Bosch w przyzwoitym jeszcze stanie środka i szkieł z żarówkami Race Vision - nie mam wrażenia lichych świateł jak na H4, ale szału absolutnie też nie ma, ot takie sobie. Niestety regulatora świateł w kokpicie nie mam, planuję zrobić jeśli auto zostanie na dłużej i wtedy pomyślę od razu o osobnym przewodzie i przekaźnikach (ale z rozwagą - to wypalanie mnie martwi), ale prędzej regeneracja odbłyśników i zobaczę jaki będzie rezultat.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Zarowki
Podłączenie przez przekaźnik da lepszy snop światła, ale poprzez zwiększenie napięcia, a to z kolei wiąże się ze skróceniem żywotności żarówek.
Gdzieś był dość obszerny artykuł w sieci, pokazujący jak w niewielkim stopniu zwiększenie napięcia na żarówkach skraca ich żywotność i odwrotnie.
Nasze 80-tki i tak dają dość równomierny snop światła - porównajcie sobie np. z Mazdą (323F), w której wysokość reflektora jest mniejsza o połowę (reflektory przeciwmgłowe są wyższe), co ma znaczący wpływ ma ilość generowanego światła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lis 2023, 12:05
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 3A+lpg
Re: Zarowki
Dzięki koledzy