[2.0 ABK] Temperatura na postoju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lut 2022, 15:11
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju
Od założenia tematu minęło kilka miesięcy. W między czasie założyłem czujnik firmy eps i wskazania zaczęły się pokrywać z vagiem. Jednak ostatnio znowu pokazuje co mu się podoba, raz 80°C a raz ponad 90. Zmierzyłem rezystancję pokazało 101 zaraz po wyłączeniu wentylatora. Wiecie jaka powinna być prawidlowa wartość przy 90-92°C?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lut 2022, 15:11
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju
Temat rozwiązany mam nadzieję raz na zawsze. Powodem różnych wskazań temperatury był termostat firmy wahler. Mimo, że nowy otwierał się przy losowej temperaturze. Czasami nie można było rozgrzać auta, czasami nie schodził poniżej 95. Wentylator pracował ostatnio nawet podczas wolnej jazdy przez miasto i po zgaszeniu auta. Kilka dni temu założyłem verneta i temperatura podczas jazdy non stop 89 niezależnie od obciążenia, na postoju 94 i wentylator momentalnie zbija na 92. Temat uważam za zamknięty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju
Ja dawałem ostatnio przy wymianie pompy oryginalny termostat VW/Audi, koszt niewiele większy od zamiennika i też mam wrażenie, że jest przynajmniej trochę lepiej z temperaturą silnika, wcześniej przez prawie 4 lata był Wahler i okazja na zmianę termostatu była dobra to od razu to wykonałem.
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju
Potwierdzę słowa h/k - miałem ten sam problem i tez kupiłem OE termostat VW/Audi - jak ręką odjął. A było tak że się otwierał za szybko i bardzo często jeździłem przy +- 70C, bardzo rzadko się dogrzewał, chyba że się stało na światłach długo. Koszt znikomy, w okolicach 50 zł jak pamiętam