[1.8 PM] aparat zapłonowy
-
Onlinelitlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
[1.8 PM] aparat zapłonowy
Witam,
mam pytanie, wymieniam aparat zapłonowy z mojej audi 80 b3 1.8s, wyciągnąłem stary aparat zapłonowy i numer VAG jaki miałem to: 026905205S (aparat działał od kupna samochodu około pół roku, a raczej w nim halla) i ten aparat jest bez przyspieszacza... podobno jest on do silnika abt a nie pm... Zakupiłem drugi taki sam używany i czekam na dostawę - skoro był u mnie taki sam aparat to będzie on pasował? (bez przyspieszacza a w silnikach pm był podobno z przyspieszaczem)?
mam już mętlik w głowie
mam pytanie, wymieniam aparat zapłonowy z mojej audi 80 b3 1.8s, wyciągnąłem stary aparat zapłonowy i numer VAG jaki miałem to: 026905205S (aparat działał od kupna samochodu około pół roku, a raczej w nim halla) i ten aparat jest bez przyspieszacza... podobno jest on do silnika abt a nie pm... Zakupiłem drugi taki sam używany i czekam na dostawę - skoro był u mnie taki sam aparat to będzie on pasował? (bez przyspieszacza a w silnikach pm był podobno z przyspieszaczem)?
mam już mętlik w głowie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
Z ABT nie wsadzisz bo tam jest na większy otwór w który wchodzi aparat, bo 2.0 tak miały nawet z czasów B3.
Bez przyspieszacza można wsadzić z 1.6 i 1.8 z VW po około 1991-1992 r. z silnika ABS. Sprawdziłem z katalogu i PM z początki jak i końca produkcji miał 050905205H.
Raczej powinieneś mieć z przyspieszaczem bo w katalogach pokazuje z H na końcu i taki rozdzielacz miał PM jak i gaźnikowy SF.
Jak będziesz miał bez przyspieszacza to można by lampą stroboskopową do zapłonu sprawdzić czy zapłon się przesuwa.
Bez przyspieszacza można wsadzić z 1.6 i 1.8 z VW po około 1991-1992 r. z silnika ABS. Sprawdziłem z katalogu i PM z początki jak i końca produkcji miał 050905205H.
Raczej powinieneś mieć z przyspieszaczem bo w katalogach pokazuje z H na końcu i taki rozdzielacz miał PM jak i gaźnikowy SF.
Jak będziesz miał bez przyspieszacza to można by lampą stroboskopową do zapłonu sprawdzić czy zapłon się przesuwa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Onlinelitlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
no to z abt nie wsadze a mialem wsadzony? numery jakie mialem na aparacie KTORY WYCIAGNALEM 0 237 520 005 oraz 026 905 205 S
Dodano po 54 sekundach:
a dodatkowo nie jest tak ze przyspieszacz jedynie zmienia kat zaplonu przy wiekszych obrotach silnika? Czytalem ze ktos zaslepil przyspieszacz i jedynie co bylo to strzaly w wydech oraz wieksze spalanie
Dodano po 15 sekundach:
i raczej przyspieszacz nie ma nic zwiazanego z brakiem iskry
Dodano po 54 sekundach:
a dodatkowo nie jest tak ze przyspieszacz jedynie zmienia kat zaplonu przy wiekszych obrotach silnika? Czytalem ze ktos zaslepil przyspieszacz i jedynie co bylo to strzaly w wydech oraz wieksze spalanie
Dodano po 15 sekundach:
i raczej przyspieszacz nie ma nic zwiazanego z brakiem iskry
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
raczej nie był z ABT bo patrząc po numerach to abk i abt miały inne. Patrząc po numerach to bardziej wyskakuje że był z VW
W przyspieszaczu oprócz obrotów masz jeszcze podciśnienie do której jest ta gruszka bo jak się jedzie ostrożnie to potrzebny jest większy kąt wyprzedzenia zapłonu.
Możesz zobaczyć obok wtrysku czy masz elektrozawór do którego podłącza się ten przyspieszacz zapłonu na aparacie
A nie jest to związane z brakiem iskry. Robiłeś test z podawaniem masy na środowy pin wtyczki halla aby wywołać iskrę na zgaszonym silniku?
W przyspieszaczu oprócz obrotów masz jeszcze podciśnienie do której jest ta gruszka bo jak się jedzie ostrożnie to potrzebny jest większy kąt wyprzedzenia zapłonu.
Możesz zobaczyć obok wtrysku czy masz elektrozawór do którego podłącza się ten przyspieszacz zapłonu na aparacie
A nie jest to związane z brakiem iskry. Robiłeś test z podawaniem masy na środowy pin wtyczki halla aby wywołać iskrę na zgaszonym silniku?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Onlinelitlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
tak, wywołałem iskrę w kopułce na zgaszonym silniku od wtyczki halla
wiem o co chodzi z tym podcisnieniem... bardziej pytanie chodzilo mi czy bedzie to jezdzic, dawca iskre? Skoro tamten aparat mialem zamontowany to ten o tych samych numer rowniez bedzie pasowal (wspominalem w poscie ze jezdzilem na nim od kupna przez pol roku)
[l
wiem o co chodzi z tym podcisnieniem... bardziej pytanie chodzilo mi czy bedzie to jezdzic, dawca iskre? Skoro tamten aparat mialem zamontowany to ten o tych samych numer rowniez bedzie pasowal (wspominalem w poscie ze jezdzilem na nim od kupna przez pol roku)
[l
-
Onlinelitlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
maciek889 pisze: ↑21 kwie 2024, 19:24raczej nie był z ABT bo patrząc po numerach to abk i abt miały inne. Patrząc po numerach to bardziej wyskakuje że był z VW
W przyspieszaczu oprócz obrotów masz jeszcze podciśnienie do której jest ta gruszka bo jak się jedzie ostrożnie to potrzebny jest większy kąt wyprzedzenia zapłonu.
Możesz zobaczyć obok wtrysku czy masz elektrozawór do którego podłącza się ten przyspieszacz zapłonu na aparacie
A nie jest to związane z brakiem iskry. Robiłeś test z podawaniem masy na środowy pin wtyczki halla aby wywołać iskrę na zgaszonym silniku?
Byłbyś w stanie z ciekawości znaleźć numer Vag aparatu który POWININEN być w silnikach 1.8 PM?
Z góry dzięki wielkie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
Wyżej podawałem na screenshocie 050905205H
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
Pierwszy wynik z googla jest na allegro w archiwum. Nawet na zdjęciu aparatu jest ten numer: https://archiwum.allegro.pl/oferta/apar ... 29576.html
-
Onlinelitlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
maciek889 pisze: ↑22 kwie 2024, 09:58Pierwszy wynik z googla jest na allegro w archiwum. Nawet na zdjęciu aparatu jest ten numer: https://archiwum.allegro.pl/oferta/apar ... 29576.html
Masz rację teraz widzę, dzięki…
Jutro powinienem mieć ten aparat (ten który miałem zamontowany i działał „po numerach”)
Dam znać czy podziałało - jak nie to zamawiam oryginalny który POWINIEN być zamontowany…
Dodano po 58 sekundach:
I dzięki po raz kolejnymaciek889 pisze: ↑22 kwie 2024, 09:58Pierwszy wynik z googla jest na allegro w archiwum. Nawet na zdjęciu aparatu jest ten numer: https://archiwum.allegro.pl/oferta/apar ... 29576.html
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
Wydaje mi się że nie wszystkie miały zmianę podciśnieniową kąta. A dokładnie mój PM również nie posiadał ( 91r ) wydaje mi się że zmiana w b3 była ok 90r wielu rzeczy. Różnej wiązki, innej stacyjki ( kostka i wkładka inna ).
Dodano po 42 sekundach:
Bardziej rozwinięty wtrysk itp.
Dodano po 42 sekundach:
Bardziej rozwinięty wtrysk itp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
Właśnie tak szukałem po katalogu carprog i 7zap i wychodzi że jakaś zmiana była w roku produkcyjnym z L na K ale ten sam numer części jest niezależnie od rocznika. @litlesnek jaką masz literę w 10 znaku VINu?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
Podobnie silnik 1.8 90 w golf3 Nie miał podciśnienia na aparacie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
Też kojarzę przynajmniej z Passat B3/B4 że były takie z przyspieszaczem i bez przyspieszacza gdzieś na przełomie 1990-1992 jak 1.8 na monowtrysku zmienił oznaczenie z RP na ABS.
-
Onlinelitlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 PM] aparat zapłonowy
Witam, dziś dopiero otrzymałem paczkę...
maciek,
literkę M "WAUZZZ8AZMA..."
a co do paki, aparat zamontowany z czujnikiem halla (taki udało mi się zakupić) - odpalił zapłon ustawiony początkowo i jest okej (musze pożyczyć od kumpla lampę)
Dodano po 22 sekundach:
a co do mojego rocznika - 91r.
Dodano po 5 minutach 24 sekundach:
i dodatkowo teraz mam problem - obrotomierz nie działa haha...
oczywiście miałem problemy z obrotomierzem jeszcze zanim przestał mi w ogóle palić (przed wymianą aparatu), a dokładnie po dłuższej jeździe lubił raz działać a raz nie i również przy mroźnej nocy oraz po dłuższym postoju, podejrzewam na zimne luty.