Audi 80 2.0 ABT. Korbotronik. Rok produkcji 1994. Hybryda benzyny i gazu LPG XD
Historia:
Samochód niejako przejąłem od taty na początku 2021 roku. W rodzinie samochód jest od grubych kilkunastu lat, ale zrobił jakieś 70-80 tysięcy, bo jeździł nim tylko tata w weekendy (bo tak to w rozjazdach). Przebieg na lipiec 2022 to 207 tysięcy, choć podejrzewam, że realnie to Audi mogło zgubić w drodze do Polski w 2005 roku jakieś 100 tysięcy.
W mit płaczącego Niemca i jego koca raczej nie wierzę. Ale jak na samochód blisko 30-letni z przebiegiem nawet 300-tysięcznym to chodzi bardzo ładnie, fajnie się zbiera jak na ABT, do dynamicznej jazdy nie na wyścigi wystarczy w zupełności. No i chroni mnie przed własną głupotą.
Zdecydowałem się go odgruzować i doprowadzić do stanu sensownie zbliżonego do igły, bo znam historię samochodu, blacha jest zdrowa, no i tata dbał o regularne wymiany olejów i naprawy. Poza tym jest jakiś sentyment. Osiemdziesiątek już nie przybędzie, a przykro patrzeć na to, w jakim stanie jest wiele pozostałych przy życiu egzemplarzy.
Założyłem sobie temat, żeby śledzić zmiany (czyt. patrzeć jaką skarbonką jest ten mój bieda klasyk), mieć jakąś pamiątkę i być może dostać jakieś porady czy uwagi od forumowiczów.
Gdzieś marzec/kwiecień 2021:
– Wymiana kompletu filtrów i oleju;
– Wymiana amortyzatorów tył i przód;
– Wymiana sprężyn zawieszenia;
– Wymiana akumulatora;
– Wymiana rozrządu wraz z pompą wody;
– Wymiana termostatu;
– Wymiana żarówek oświetlenia deski rozdzielczej;
– Kupno zaślepki halogenu, bo ktoś dawno temu pod Tesco tacie wykręcił (oby ci kubki smakowe w odbycie wyrosły, złodzieju) XD
Wiosna/lato 2022:
– Wymiana kompletu filtrów i oleju;
– Nowe opony Nokian Wetproof 195/65/R15;
– Oryginalne alufelgi Audi;
– Wymiana świec, przewodów zapłonowych, kopułki i palca rozdzielacza zapłonu;
– Wymiana kostki stacyjki;
– Wymiana uszczelki pod monowtryskiem;
– Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego;
– Wymiana regulatora napięcia;
– Usunięcie wycieku spod misy olejowej;
– Nowe radio Sony z zestawem głośnomówiącym;
– Naprawa i wymiana części car audio (szału nima, ale ja tam nie mam ciśnienie, żeby sąsiedzi i całe skrzyżowanie słuchało Slayera razem ze mną )
– Wymiana sworzni wahaczy wraz z drążkami kierowniczymi i ustawienie zbieżności kół;
– Wymiana mieszka dźwigni zmiany biegów na nowy z naturalnej skóry;
– Zmiana tunelu środkowego na taki bez schowka na kasety;
– Dokładka uchwytu na kubki zrobionego pod nowy tunel środkowy;
– Dokładka owiewek, żeby korbotronik uzupełnić;
Plany na bliżej nieokreśloną przyszłość:
– Klimatyzacja, najchętniej klimatronik (tutaj trwają poszukiwania gratów i speców, którzy by to ogarnęli);
– Dodatkowe zegary, jak trafię takie z dekorami i sprzedawcę, który nie stracił kontaktu z rzeczywistością (ostatnio widziałem 800 ziko za takie z dekorami, typa powinien zbadać specjalista);
– Wymiana kierownicy na jakąś ładniejszą, najlepiej skórzaną albo obszycie;
– Wymiana foteli i kanapy na ładniejsze albo obszycie skórą aktualnych;
– Wymiana tapicerki na jasną z dekorami;
– Namierzenie źródła delikatnego falowania na wolnych obrotach i usunięcie tego problemu;
– Kompletny przegląd elektryki i ogarnięcie przewodu w klapie bagażnika;
– Kompletny przegląd i regulacja instalacji gazowej, najprawdopodobniej wymiana parownika;
– Częściowe wygłuszenie wnętrza;
– Ogarnięcie błotników (typowe problemy, że je coś łapie);
– Odświeżenie lakieru, gdzie przez lata jakieś ubytki się pojawiły;
– Wymiana albo malowanie tylnego zderzaka (odchodzi lakier od góry);
– Polerka całości;
– Wymiana tarcz i klocków hamulcowych plus regeneracja zacisków (i chyba jeden zamiennik do wymiany na regenerowany oryginał);
– Wymiana rozrusznika na regenerowany oryginał;
Rozkminy:
– Wymiana korbotronika na elektryczne szyby;
[80 B4 ABT '94] Disco Panzer
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Re: [80 B4 ABT '94] Disco Panzer
Michale gratuluję!. Super wygląda patrząc na twoje zdjęcie, twoją robotę A80 B4 no i kolejne "rezanie".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [80 B4 ABT '94] Disco Panzer
Aktualizacja, żebym tego u siebie nie zgubił. Dobrze jest czasem spojrzeć na takie listy, otwiera człowiekowi oczy na fakt, że stary samochód wcale nie znaczy tani. A poza tym to właśnie stuknęła gruzowi trzydziestka.
Zima/Wiosna 2023
– Wymiana parownika i regulacja instalacji LPG
– Wymiana pompy paliwa
– Wymiana wszystkich filtrów i olejów
Zima/Wiosna 2024
– Wymiana wahaczy
– Wymiana przegubu wewnętrznego
– Wymiana czujnika szarego
– Wymiana włącznika wentylatora
– Wymiana termostatu, króćca i płynu
– Wymiana rozrusznika na regenerowany oryginał
– Wymiana poduszki amortyzatora
– Wymiana wszystkich sprężyn (strzeliły dwie, przód i tył, w odstępie miesiąca )
– Wymiana tłumika przedniego
– Wymiana paska wielorowkowego i klinowego
– Chałupnicze poratowanie lakieru (ale błotniki to już niestety tylko kwestia czasu aż się rozlecą)
Patrząc na wysiłek i ceny, postanowiłem sobie odpuścić większość fanaberii i skupić się na tym, żeby mieć sprawny samochód. Ile pożyje, tyle pożyje, domyślam się, że i tak go prędzej czy później zostawię jako zapas w garażu. Pozbywać się go nie chcę z sentymentu, chyba że życie mnie zmusi (albo fani norm Euro i elektryfikacji motoryzacji).
Zima/Wiosna 2023
– Wymiana parownika i regulacja instalacji LPG
– Wymiana pompy paliwa
– Wymiana wszystkich filtrów i olejów
Zima/Wiosna 2024
– Wymiana wahaczy
– Wymiana przegubu wewnętrznego
– Wymiana czujnika szarego
– Wymiana włącznika wentylatora
– Wymiana termostatu, króćca i płynu
– Wymiana rozrusznika na regenerowany oryginał
– Wymiana poduszki amortyzatora
– Wymiana wszystkich sprężyn (strzeliły dwie, przód i tył, w odstępie miesiąca )
– Wymiana tłumika przedniego
– Wymiana paska wielorowkowego i klinowego
– Chałupnicze poratowanie lakieru (ale błotniki to już niestety tylko kwestia czasu aż się rozlecą)
Patrząc na wysiłek i ceny, postanowiłem sobie odpuścić większość fanaberii i skupić się na tym, żeby mieć sprawny samochód. Ile pożyje, tyle pożyje, domyślam się, że i tak go prędzej czy później zostawię jako zapas w garażu. Pozbywać się go nie chcę z sentymentu, chyba że życie mnie zmusi (albo fani norm Euro i elektryfikacji motoryzacji).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [80 B4 ABT '94] Disco Panzer
Lato 2024
– Wymiana wszystkich poduszek silnika i skrzyni;
– Płukanka i zmiana oleju na Liqui Moly 10W40
– Wymiana przegubów pod pasażerem (ten w/w się rozleciał przy demontażu)
– Wymiana kompletu tulei sanek
– Kolejne ustawienie zbieżności (może i warsztat robi średnio, ale kto robi dobrze)
– Wymiana przekaźnika kierunkowskazów (jeśli coś brzęczy/bzyczy i kierunkowskaz nie działa, to padł przekaźnik)
– Chałupnicza naprawa nawiewu (2. bieg wrócił do życia, nad 1. jeszcze muszę popracować; jakby ktoś potrzebował: najpewniej trzeba dogiąć blaszki w panelu; jeśli działa któryś bieg oprócz 4., to to raczej nie rezystor)
– Wymiana wszystkich poduszek silnika i skrzyni;
– Płukanka i zmiana oleju na Liqui Moly 10W40
– Wymiana przegubów pod pasażerem (ten w/w się rozleciał przy demontażu)
– Wymiana kompletu tulei sanek
– Kolejne ustawienie zbieżności (może i warsztat robi średnio, ale kto robi dobrze)
– Wymiana przekaźnika kierunkowskazów (jeśli coś brzęczy/bzyczy i kierunkowskaz nie działa, to padł przekaźnik)
– Chałupnicza naprawa nawiewu (2. bieg wrócił do życia, nad 1. jeszcze muszę popracować; jakby ktoś potrzebował: najpewniej trzeba dogiąć blaszki w panelu; jeśli działa któryś bieg oprócz 4., to to raczej nie rezystor)