[1.6pp B3]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
[1.6pp B3]
Cześć.
Sprawa ma się tak.
Kupiliśmy auto, nie odpalało. Udało nam się je ogarnąć do stanu w którym odpala i jeździ. Było u mechanika żeby ustawił nam zapłon. Gdy pojechaliśmy je odebrać, powiedział nam że motor na niskich obrotach nie działa jak powinien. Już wcześniej to zauważyliśmy, ale myśleliśmy że to wina naszej nieumiejętności w ustawianiu zapłonu. Bardzo nierówno chodzi na niskich obrotach i piszczy czujnik od oleju. Powiedział że może to być albo gaźnik, albo nieszczelność na cylindrze. Macie jakieś inne pomysły?
Sprawa ma się tak.
Kupiliśmy auto, nie odpalało. Udało nam się je ogarnąć do stanu w którym odpala i jeździ. Było u mechanika żeby ustawił nam zapłon. Gdy pojechaliśmy je odebrać, powiedział nam że motor na niskich obrotach nie działa jak powinien. Już wcześniej to zauważyliśmy, ale myśleliśmy że to wina naszej nieumiejętności w ustawianiu zapłonu. Bardzo nierówno chodzi na niskich obrotach i piszczy czujnik od oleju. Powiedział że może to być albo gaźnik, albo nieszczelność na cylindrze. Macie jakieś inne pomysły?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
Zobaczcie czy gumowe węże na rurce od serwa hamulców są szczelne bo jak tamtędy ssie lewe powietrze. Ewentualnie guma łącząca gaźnik z kolektorem ssącym. Ewentualnie ten gaźnik szwankuje ale jego opanowanie to jest trudniejsze niż naprawa zapłonu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
Dowiedzieliśmy się. Lewe powietrze. Gdzie kupić wężyki podciśnienia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
W motoryzacyjnym powinni mieć na metry różne wężyki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
Dokładnie czerwona wtyczka, taki pazur metalowy. Podobno spirala bimetalowaMonke123444 pisze: ↑07 lip 2024, 15:00Cześć znowu. Okazała się kolejna niesamowita rzecz z tym samochodem. Kabel od załączania ssania po prostu wyparował, zniknął, nigdy nie istniał. Jak podłączyć ssanie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
Tam ssanie jest załączane takim elektromagnetycznym siłownikiem a nie bimatalową spiralą. Chyba że nie masz silnika PP albo ktoś wsadził tam inny gaźnik bo miał dość tego oryginalnego g.
Na załączonym zdjęciu na czerwono masz załączony siłownik od ssanie. Kiedyś znajomy jak mu padał ten gaźnik to sobie rano szedł pod maskę i spinaczem od wieszania obrań do suszenia łapał tą klapkę od ssania w pozycji przymkniętej.
Na załączonym zdjęciu na czerwono masz załączony siłownik od ssanie. Kiedyś znajomy jak mu padał ten gaźnik to sobie rano szedł pod maskę i spinaczem od wieszania obrań do suszenia łapał tą klapkę od ssania w pozycji przymkniętej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
maciek889 pisze: ↑08 lip 2024, 09:38Tam ssanie jest załączane takim elektromagnetycznym siłownikiem a nie bimatalową spiralą. Chyba że nie masz silnika PP albo ktoś wsadził tam inny gaźnik bo miał dość tego oryginalnego g.
Na załączonym zdjęciu na czerwono masz załączony siłownik od ssanie. Kiedyś znajomy jak mu padał ten gaźnik to sobie rano szedł pod maskę i spinaczem od wieszania obrań do suszenia łapał tą klapkę od ssania w pozycji przymkniętej.
Tak auto chodzi, no coś jest nie tak. Zapłon nam na stroboskopie ustawiał. Kable od podciśnienia są szczelne, wymienialiśmy kilka. Silnik był wtedy rozgrzany, na zimnym trzeba nim kręcić i kręcić żeby odpalił. Tak samo gaśnie na zimnym jak tylko delikatnie się gaz dotknie. Gaźnik podeśle na dniach jak u nas wygląda. Będziemy sprawdzać kody migowe jak się uda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
Pokaż film ze zdjętą pokrywką filtra co się dzieje z tą klapką na górze gaźnika gdy silnik pracuje.
Przy tych silnikach przy montażu LPG często dokładają przekaźnik, który odcina tą klapkę ssania przy pracy na gazie. Może masz u siebie odłączoną na stałe i stąd masz problemy.
Jak będziesz miał otwartą obudowę filtra to możesz przymknąć palcem tą klapkę i zobaczyć czy zacznie lepiej pracować.
Ustawienie zapłonu gdy silnik zacznie pracować poprawnie pewnie trzeba będzie powtórzyć bo pewnie teraz pracuje na innym podciśnieniu gdy ma złą dawkę paliwa niż w momencie gdyby miał poprawną a to przestawia zapłon przez podciśnieniowy regulator.
Przy tych silnikach przy montażu LPG często dokładają przekaźnik, który odcina tą klapkę ssania przy pracy na gazie. Może masz u siebie odłączoną na stałe i stąd masz problemy.
Jak będziesz miał otwartą obudowę filtra to możesz przymknąć palcem tą klapkę i zobaczyć czy zacznie lepiej pracować.
Ustawienie zapłonu gdy silnik zacznie pracować poprawnie pewnie trzeba będzie powtórzyć bo pewnie teraz pracuje na innym podciśnieniu gdy ma złą dawkę paliwa niż w momencie gdyby miał poprawną a to przestawia zapłon przez podciśnieniowy regulator.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
maciek889 pisze: ↑10 lip 2024, 09:34Pokaż film ze zdjętą pokrywką filtra co się dzieje z tą klapką na górze gaźnika gdy silnik pracuje.
Przy tych silnikach przy montażu LPG często dokładają przekaźnik, który odcina tą klapkę ssania przy pracy na gazie. Może masz u siebie odłączoną na stałe i stąd masz problemy.
Jak będziesz miał otwartą obudowę filtra to możesz przymknąć palcem tą klapkę i zobaczyć czy zacznie lepiej pracować.
Ustawienie zapłonu gdy silnik zacznie pracować poprawnie pewnie trzeba będzie powtórzyć bo pewnie teraz pracuje na innym podciśnieniu gdy ma złą dawkę paliwa niż w momencie gdyby miał poprawną a to przestawia zapłon przez podciśnieniowy regulator.
Nic się nie dzieje z tą klapką, stoi w miejscu. Jak się domknie tak, że prawie nie jest otwarta to zaczyna pracować lepiej. Filmik mogę podesłać jutro rano. Gdzie ten przekaźnik montują najczęściej? I jak wygląda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
Przekaźnik wygląda tak: https://allegro.pl/kategoria/uklad-elek ... AMOCHODOWY
A montowany jest tam gdzie monterowi pasowało, najczęściej na ścianie grodziowej.
Zobacz czy na kablu od nastawnika tej przesłony (zaznaczałem czerwonym kółkiem na zdjęciu wcześniej) nie jest podłączony jakiś kabel w bok, jeśli będzie to powinien prowadzić do tego przekaźnika.
Jak zlokalizujesz ten przekaźnik to powinieneś mieć podłączone kable od nastawnika pod 30 i 87a a od elektrozaworu gazu pod 85 i 86. Jak będziesz miał tak podłączone i dalej będzie źle to podłącz nastawnik pod 30 i 87 (bez a).
Na zimnym silniku ta przesłona powinna niemal całkiem się zamykać a na rozgrzanym powinna być ustawiona gdzieś pod kątem 45 stopni.
Dodano po 59 sekundach:
Jak wszystko będzie OK to możesz zamiast nasawnika podłączyć żarówkę 5W 12V i zobaczyć czy się będzie zapalać, bo może ten nastawnik masz zepsuty.
A montowany jest tam gdzie monterowi pasowało, najczęściej na ścianie grodziowej.
Zobacz czy na kablu od nastawnika tej przesłony (zaznaczałem czerwonym kółkiem na zdjęciu wcześniej) nie jest podłączony jakiś kabel w bok, jeśli będzie to powinien prowadzić do tego przekaźnika.
Jak zlokalizujesz ten przekaźnik to powinieneś mieć podłączone kable od nastawnika pod 30 i 87a a od elektrozaworu gazu pod 85 i 86. Jak będziesz miał tak podłączone i dalej będzie źle to podłącz nastawnik pod 30 i 87 (bez a).
Na zimnym silniku ta przesłona powinna niemal całkiem się zamykać a na rozgrzanym powinna być ustawiona gdzieś pod kątem 45 stopni.
Dodano po 59 sekundach:
Jak wszystko będzie OK to możesz zamiast nasawnika podłączyć żarówkę 5W 12V i zobaczyć czy się będzie zapalać, bo może ten nastawnik masz zepsuty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
Jeszcze jedna wazna informacja. Od strony pasażera na gaźniku wystawał taki jakby pazurek. No po prostu miejsce gdzie można kabel wpiąć. Miał czerwone u podstawy. Nie mogę teraz zdjęcia zrobić. Dopiero jutro o 14 dam radę. Na opis wiesz może co to?maciek889 pisze: ↑10 lip 2024, 11:06Przekaźnik wygląda tak: https://allegro.pl/kategoria/uklad-elek ... AMOCHODOWY
A montowany jest tam gdzie monterowi pasowało, najczęściej na ścianie grodziowej.
Zobacz czy na kablu od nastawnika tej przesłony (zaznaczałem czerwonym kółkiem na zdjęciu wcześniej) nie jest podłączony jakiś kabel w bok, jeśli będzie to powinien prowadzić do tego przekaźnika.
Jak zlokalizujesz ten przekaźnik to powinieneś mieć podłączone kable od nastawnika pod 30 i 87a a od elektrozaworu gazu pod 85 i 86. Jak będziesz miał tak podłączone i dalej będzie źle to podłącz nastawnik pod 30 i 87 (bez a).
Na zimnym silniku ta przesłona powinna niemal całkiem się zamykać a na rozgrzanym powinna być ustawiona gdzieś pod kątem 45 stopni.
Dodano po 59 sekundach:
Jak wszystko będzie OK to możesz zamiast nasawnika podłączyć żarówkę 5W 12V i zobaczyć czy się będzie zapalać, bo może ten nastawnik masz zepsuty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
Nie wiem czy to nie podgrzewacz jakiegoś kanału w gaźniku. Trzeba by było szukać opisów po książkach. Ale jak u ciebie klapka się nie rusza to trzeba by na niej się skupić i czujnikach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
Był zerwany kabelek od tego nastawnika. Naprawiliśmy to, ale dalej coś nie działa jak powinno. A noi strzela z gaźnika. Jak dam się na zapłon i chwilę ten nastawnik posiedzi na zapłonie to się przymyka tak pod kątem 45 stopni jak na końcu filmiku. Ale chyba jak się daje gazu to powinien się bardziej otwierać. Z reszta ty to ocen, podsylam nagranie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.
Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.
Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.
Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.
Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.