Witam,
gdzieś rok temu kupiłem drugą 80 B4 tym razem ADA, ostatnio chciałem ruszyć kompresor tj. wymieniłem uszczelki klimy, kompresor (sprawdziłem elektromagnes oraz sprężanie) i pojechałem sprawdzić szczelność oraz nabić. Wszystko elegancko działało jak wyjeżdżałem z warsztatu no ale...
Dzisiaj odpaliłem klime (manual) i leci chłodne powietrze z wiatraków a nie z klimy (gdzieś tam przerywane ciepłym ), sprzęgło klimatyzacji się załączyło całość pracuje, ale temperatura na wyświetlaczu jest 42*c mimo 27* na zewnątrz.
Pytanie czy czujnik pod filtrem temperatury powietrza jest odpowiedzialny w jakimś stopniu za działanie klimy? I w jakim?
Z tego co zorientowałem się to czujnik jedynie na 5-6C* nie odpali klimatyzacji.
A nawet jeśli (tak lub nie) czy są zamienniki żeby go wymienić na nowy?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Rok 1994 ADA Avant
[B4 ADA] Klimatyzacja manualna - Czujnik temperatury zewnętrznej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 cze 2023, 16:08
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ADA] Klimatyzacja manualna - Czujnik temperatury zewnętrznej
Ten czujnik pod filtrem w klimie manualnej z tego co pamiętam to po prostu odcina na sztywno zasilanie z przycisku że ten nawet się nie zaświeci w wciśnięciu przycisku AC. A jak sprężarka chodzi to nie winda tego czujnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 cze 2023, 16:08
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: [B4 ADA] Klimatyzacja manualna - Czujnik temperatury zewnętrznej
Przycisk świeci, tak samo rec. Dobra to czeka mnie rozbieranie deski.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ADA] Klimatyzacja manualna - Czujnik temperatury zewnętrznej
Nie wiem czy do tego czujnik nie dostaniesz się od strony filtra pyłkowego. Ale nie wiem czy jest sens się jego czepiać jak kompresor startuje.
Lepiej sprawdź czy czynnika nie ubyło.
Jedynie deskę w tym wypadku możesz ściągać gdy masz podejrzenie że gąbka z klapek odpadła i miesza ci ciepłe powietrze z nagrzewnicy.
Lepiej sprawdź czy czynnika nie ubyło.
Jedynie deskę w tym wypadku możesz ściągać gdy masz podejrzenie że gąbka z klapek odpadła i miesza ci ciepłe powietrze z nagrzewnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 ADA] Klimatyzacja manualna - Czujnik temperatury zewnętrznej
Nie ściągaj jeszcze deski.
Sprawdź chociaż wpierw wzrokowo szczelność układu.
Według mojego schematu (m.in. do wersji z silnikiem ABK) manualnej klimatyzacji czujnik temometru w panelu zegarów nie ma wpływu na pracę (swoją drogą jeśli ma lokalizację dobrą to jak się zagrzeje od silnika i tak potrafi dopiero się "ogarnąć" w trakcie krótszej jazdy) jest proste połączenie z bezpiecznika na temostat 4-7 °C -> włącznik A/C -> wyłącznik wysokiego ciśnienia -> sterownik klimatyzacji o wyglądzie przekaźnika, a ten jeszcze ma napięcie podawane z wyłącznika niskiego ciśnienia, masz jeszcze do niego odłączanie z czujnika niskiego poziomu płynu chłodniczego, więc najpierw kontrolka 12V w dłoń i do dzieła.
Jeśli jest jednak nieszczelność układu to porządny fachowiec powinien dać radę i nie powinno być kosztowej tragedii o ile hurtem nie poszło kilka grubszych rzeczy.
Sprawdź chociaż wpierw wzrokowo szczelność układu.
Według mojego schematu (m.in. do wersji z silnikiem ABK) manualnej klimatyzacji czujnik temometru w panelu zegarów nie ma wpływu na pracę (swoją drogą jeśli ma lokalizację dobrą to jak się zagrzeje od silnika i tak potrafi dopiero się "ogarnąć" w trakcie krótszej jazdy) jest proste połączenie z bezpiecznika na temostat 4-7 °C -> włącznik A/C -> wyłącznik wysokiego ciśnienia -> sterownik klimatyzacji o wyglądzie przekaźnika, a ten jeszcze ma napięcie podawane z wyłącznika niskiego ciśnienia, masz jeszcze do niego odłączanie z czujnika niskiego poziomu płynu chłodniczego, więc najpierw kontrolka 12V w dłoń i do dzieła.
Jeśli jest jednak nieszczelność układu to porządny fachowiec powinien dać radę i nie powinno być kosztowej tragedii o ile hurtem nie poszło kilka grubszych rzeczy.