[B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
Teoretycznie TPSa powinno sie wymieniać z przepustnicą... Ja miałem zaplombowane wszystkie śruby, jak swojego wyjmowałem... A autodate miałem po angielsku, przez to nie skumałem, że to sprawdzenie... Jednak to oraz ustawienie zderzaka od switcha w moim wypadku wystraczyło. <ok>
Nie spotkałem się jak dotąd z jakimiś innymi sposobami ustawienia TPS...
Nie spotkałem się jak dotąd z jakimiś innymi sposobami ustawienia TPS...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Procedura ustawienia TPS po raz ostatni. Gdy ktoś wymieniał lub czyścił TPS bo czasami trzeba.
1- Cofamy nastawnik (silniczek) by był schowany na max. Potrzebujemy źródło prądu 6v i podpinany pod odpowiednie piny (starszy 1 plus 2 masa, nowszy 1 to masa 6 plus) . Gdy ktoś nie wie jak to zrobić wykręcić silniczek.
2-Poluźniamy cztery śrubki na tyle aby TPS-em można było poruszyć
3-Sprawdzamy na włączonym zapłonie czy między pinem 1-6 jest napięcie 5v jeżeli jest przechodzimy następny punkt
4-Podpinamy się miernikiem na włożoną kostkę do TPSu do pina 1-masa 2-plus na włączonym zapłonie cały czas
5-Ustawiamy zakres 10v (chyba że mamy automatyczny) Punkt 2 i ustawiamy żeby na pinie 1-2 było napięcie z zakresu 0.2v-0.25v skręcając te cztery śrubki sprawdźmy czy nie przestawia nam się zakres napiec na mierniku jeżeli się przestawia ustawiamy mniej lub więcej żeby być w normie przy skręcaniu na 0.2v-0.25v Nie wolno przy tym ruszać przepustnicą i musi być w pozycji całkowitego zamknięcia.
6-Po skręceniu składamy wszystko do kupy i robimy adaptacje.
Koniec
Ustawienie włącznika biegu jałowego
1- cofamy nastawnik na maxa tak jak w punkcie 1 TPSu
2- Wpinamy się miernikiem pod piny włącznika biegu jałowego (przy ściągniętej kostce) Miernik dajemy na omomierz lub jak kto woli na tester diod z sygnałem.
Dla starszej wersji pod pin 3-4 wpinamy się i sprawdzamy. Bez szczelinomierza 0,5mm powinno wskazać nieskończoność (nic) A po włożeniu szczelinomierza między trzpieniem nastawnika a dźwignia przepustnicy (jest też tam śrubka regulacyjna) miernik ma wskazać "0ohm" lub jak kto woli zwarcie. Jeżeli tak nie jest ustawiamy śruba regulacyjna na dźwigni przepustnicy by było jak wyżej..
Dla nowszej wersji jest to samo tylko że podpinamy się pod piny 4 i 5 .
Pin 3 i 2 to jest hallotron gdzie na pinie 3 jest napięcie 12v a na 2 wyjście sygnału z hallotron i Pin 4 jest też dla niego masa.
Koniec
Ustawienie zderzaka całkowitego zamknięcia przepustnicy. Jest to śruba regulacyjna tak jak pisałem wyżej by przepustnica po zamknięciu nie waliła w korpus. Cofamy śrubę na tyle by była przerwa i skręcamy na tyle by nie ruszyć (otworzyć) przepustnicę ale na tyle by przepustnica na tej śrubie się zatrzymywała. . Ustawienia na oko.
Gdyby ktoś za mocno pokręcił to pierw się ustawia zderzak całkowitego zamknięcia. A później obojętna kolejność.
1- Cofamy nastawnik (silniczek) by był schowany na max. Potrzebujemy źródło prądu 6v i podpinany pod odpowiednie piny (starszy 1 plus 2 masa, nowszy 1 to masa 6 plus) . Gdy ktoś nie wie jak to zrobić wykręcić silniczek.
2-Poluźniamy cztery śrubki na tyle aby TPS-em można było poruszyć
3-Sprawdzamy na włączonym zapłonie czy między pinem 1-6 jest napięcie 5v jeżeli jest przechodzimy następny punkt
4-Podpinamy się miernikiem na włożoną kostkę do TPSu do pina 1-masa 2-plus na włączonym zapłonie cały czas
5-Ustawiamy zakres 10v (chyba że mamy automatyczny) Punkt 2 i ustawiamy żeby na pinie 1-2 było napięcie z zakresu 0.2v-0.25v skręcając te cztery śrubki sprawdźmy czy nie przestawia nam się zakres napiec na mierniku jeżeli się przestawia ustawiamy mniej lub więcej żeby być w normie przy skręcaniu na 0.2v-0.25v Nie wolno przy tym ruszać przepustnicą i musi być w pozycji całkowitego zamknięcia.
6-Po skręceniu składamy wszystko do kupy i robimy adaptacje.
Koniec
Ustawienie włącznika biegu jałowego
1- cofamy nastawnik na maxa tak jak w punkcie 1 TPSu
2- Wpinamy się miernikiem pod piny włącznika biegu jałowego (przy ściągniętej kostce) Miernik dajemy na omomierz lub jak kto woli na tester diod z sygnałem.
Dla starszej wersji pod pin 3-4 wpinamy się i sprawdzamy. Bez szczelinomierza 0,5mm powinno wskazać nieskończoność (nic) A po włożeniu szczelinomierza między trzpieniem nastawnika a dźwignia przepustnicy (jest też tam śrubka regulacyjna) miernik ma wskazać "0ohm" lub jak kto woli zwarcie. Jeżeli tak nie jest ustawiamy śruba regulacyjna na dźwigni przepustnicy by było jak wyżej..
Dla nowszej wersji jest to samo tylko że podpinamy się pod piny 4 i 5 .
Pin 3 i 2 to jest hallotron gdzie na pinie 3 jest napięcie 12v a na 2 wyjście sygnału z hallotron i Pin 4 jest też dla niego masa.
Koniec
Ustawienie zderzaka całkowitego zamknięcia przepustnicy. Jest to śruba regulacyjna tak jak pisałem wyżej by przepustnica po zamknięciu nie waliła w korpus. Cofamy śrubę na tyle by była przerwa i skręcamy na tyle by nie ruszyć (otworzyć) przepustnicę ale na tyle by przepustnica na tej śrubie się zatrzymywała. . Ustawienia na oko.
Gdyby ktoś za mocno pokręcił to pierw się ustawia zderzak całkowitego zamknięcia. A później obojętna kolejność.
Jarewa
a powiedz po ustawieniu styku biegu jalowego (w nowszych systemach mam na mysli gdzie silnik krokowy ma 6 pin) na szczelinomierz nie ma potem efektu wpadania pedalu gazu?
Pytam bo czasem praktyka lepsza jest jak teoria a teoria mowi, ze trzeba napiecia pomierzyc i z wykresem porownac a potem nastawic jak cos nie tak.
I jeszcze jedno pytanko nie wyskakuje blad 00670 w Vag-u ?
Z ustawienie tego to dalem rade auto chodzi normalnie ale z bledem 00670 walcze juz x-czasu
a powiedz po ustawieniu styku biegu jalowego (w nowszych systemach mam na mysli gdzie silnik krokowy ma 6 pin) na szczelinomierz nie ma potem efektu wpadania pedalu gazu?
Pytam bo czasem praktyka lepsza jest jak teoria a teoria mowi, ze trzeba napiecia pomierzyc i z wykresem porownac a potem nastawic jak cos nie tak.
I jeszcze jedno pytanko nie wyskakuje blad 00670 w Vag-u ?
Z ustawienie tego to dalem rade auto chodzi normalnie ale z bledem 00670 walcze juz x-czasu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie bo tak ma być. Mówiłem już tyle razy procedura jest taka sama nowy czy stary system działa na takiej samej zasadzie.
Tyle co ja już swojego ustawiałem i kolegów i nigdy nie miałem problemów. A robiłem to ze względów błędu jak ty masz.
Pytałem przedtem czy po wymianie samych ścieżek złożyłeś to na sucho?
Zrobiłeś podstawowy błąd śruby całkowitego zamknięcia się nie kręci. Nie ma procedur na to. Ja podałem tylko swoją bo też raz ruszyłem.
Na ogół w tych ustawieniach nie używa się vag tylko podstawowe narzędzie to miernik ponieważ ECU się uczy.
Tyle co ja już swojego ustawiałem i kolegów i nigdy nie miałem problemów. A robiłem to ze względów błędu jak ty masz.
Pytałem przedtem czy po wymianie samych ścieżek złożyłeś to na sucho?
Zrobiłeś podstawowy błąd śruby całkowitego zamknięcia się nie kręci. Nie ma procedur na to. Ja podałem tylko swoją bo też raz ruszyłem.
Na ogół w tych ustawieniach nie używa się vag tylko podstawowe narzędzie to miernik ponieważ ECU się uczy.
Dzieki za wszystkie podpowiedzi <ok>
Poskladalem po ustawialem i jak narazie jest ok :mrgreen:
[ Dodano: 2011-09-23, 16:25 ]
Niestety blad powrocil :oops:
juz nie mam sil na to auto :cry:
ustawilem TPS
na zymknietej przepustnicy na pina 1 i 2 -- 0.22v
na calkowicie otwartej na pinach 1 i 4 -- 4.56v
ECU zersetowany
Krokowiec ustawilem wedlug wykresu z poczatku postu
patrzalem jeszcze bloki danych i :
lambda factor skacze ( nie wiem to normalne te wartosci bardzo dynamiczne, szybko sie zmieniaja )
na biegu jalowym 1.05 -- 1.20
podczas jazdy od 0.7 do 1.08
kat otwarcia przepustnicy 4.3° bieg jalowy
czas wtrysku 1.35 czasem do 1.41 ms bieg jalowy
Dzis na noc jeszcze rozlacze aku i zaadoptuje go rano
[ Dodano: 2012-07-17, 10:52 ]
Trochę późno ale lepiej jak wcale
Jak ktoś ma problem bo odkręcił
TPS i do tego ruszył śrubkę zamknięcia całkowitego przepustnicy jak ja to zrobiłem :cry: (jest tu gdzieś tego zdjęcie) to procedura ustawienia jaką podał Jarewa działa tylko trzeba najpierw ustawić napięcie TPS na pinie 4 przy całkowicie otwartej przepustnicy i ja ustawiłem na 4.45 V, potem na zamkniętej (cofnięty krokowiec) śrubką (zderzakiem) 0,22 V, i szczelina styku jałowego na 0,5 mm i co bardzo ważne ... ROZŁĄCZAMY NA NOC AKU I ROBIMY RANO ADAPTACJE!!! nie wiem jak to dział ale bez adaptacji błąd powracał, najczęściej na zimnym silniku.
Tak zrobiłem po paru dniach sczytałem błędy i zaskoczka NIC <ok> uporczywy błąd 00670 znikł.
Wielkie dzięki dla Jarewy <ok>
Poskladalem po ustawialem i jak narazie jest ok :mrgreen:
[ Dodano: 2011-09-23, 16:25 ]
Niestety blad powrocil :oops:
juz nie mam sil na to auto :cry:
ustawilem TPS
na zymknietej przepustnicy na pina 1 i 2 -- 0.22v
na calkowicie otwartej na pinach 1 i 4 -- 4.56v
ECU zersetowany
Krokowiec ustawilem wedlug wykresu z poczatku postu
patrzalem jeszcze bloki danych i :
lambda factor skacze ( nie wiem to normalne te wartosci bardzo dynamiczne, szybko sie zmieniaja )
na biegu jalowym 1.05 -- 1.20
podczas jazdy od 0.7 do 1.08
kat otwarcia przepustnicy 4.3° bieg jalowy
czas wtrysku 1.35 czasem do 1.41 ms bieg jalowy
Dzis na noc jeszcze rozlacze aku i zaadoptuje go rano
[ Dodano: 2012-07-17, 10:52 ]
Trochę późno ale lepiej jak wcale
Jak ktoś ma problem bo odkręcił
TPS i do tego ruszył śrubkę zamknięcia całkowitego przepustnicy jak ja to zrobiłem :cry: (jest tu gdzieś tego zdjęcie) to procedura ustawienia jaką podał Jarewa działa tylko trzeba najpierw ustawić napięcie TPS na pinie 4 przy całkowicie otwartej przepustnicy i ja ustawiłem na 4.45 V, potem na zamkniętej (cofnięty krokowiec) śrubką (zderzakiem) 0,22 V, i szczelina styku jałowego na 0,5 mm i co bardzo ważne ... ROZŁĄCZAMY NA NOC AKU I ROBIMY RANO ADAPTACJE!!! nie wiem jak to dział ale bez adaptacji błąd powracał, najczęściej na zimnym silniku.
Tak zrobiłem po paru dniach sczytałem błędy i zaskoczka NIC <ok> uporczywy błąd 00670 znikł.
Wielkie dzięki dla Jarewy <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re:
Rozumiem, że prawidłowe położenie przepustnicy, gdy zapłon jest wyłączonay powinno całkowicie zamknąć dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej, czy raczej jakąś szczelina pozostaje pomiędzy klapą przepustnicy a korpusem?Jarewa pisze: ↑18 wrz 2011, 18:57
Ustawienie zderzaka całkowitego zamknięcia przepustnicy. Jest to śruba regulacyjna tak jak pisałem wyżej by przepustnica po zamknięciu nie waliła w korpus. Cofamy śrubę na tyle by była przerwa i skręcamy na tyle by nie ruszyć (otworzyć) przepustnicę ale na tyle by przepustnica na tej śrubie się zatrzymywała. . Ustawienia na oko.
Gdyby ktoś za mocno pokręcił to pierw się ustawia zderzak całkowitego zamknięcia. A później obojętna kolejność.
Aby ustawić zderzak przepustnicy, należy delikatnie dotknąć do zderzaka śrubą regulacyjną, tak aby delikatnie się przytulić śrubą na tyle aby przepustnica się nie obróciła?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
Nie wyłaczenie zapłonu nie cofa nastawnika i nie zamyka całkowicie przepustnicy, By to zrobić trzeba zdjąć nastawnik. Wtedy można regulować zderzak tak by przepustnica była całkowicie zamknięta ale opierała się przepustnica na dzwigni na robaku a nie na ściankach obudowy monowtrysku.
Re: [B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
3-Sprawdzamy na włączonym zapłonie czy między pinem 1-6 jest napięcie 5v jeżeli jest przechodzimy następny punkt.
A jeśli na włączonym zapłonie, na kostce od nastawnika przepustnicy na pinach 1 i 6 nie ma wcale napięcia (0v) to gdzie szukać przyczyny?
A jeśli na włączonym zapłonie, na kostce od nastawnika przepustnicy na pinach 1 i 6 nie ma wcale napięcia (0v) to gdzie szukać przyczyny?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
albo bezpiecznik albo uwalone ECU albo urwany kabelek
Re: [B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
Myślę że na pinach 1i 6 kostki nastawnika, nie powinno pojawiać się napięcie po włączeniu zapłonu. Po co po włączeniu zapłonu ma otwierać się przepustnica. Jak podłączę kostkę i podepnę voltomierz,to na odpalonym silniku, po dodawaniu gazu pojawią się napięcie do 4,5v. Tps ustawiony i problem z trzymaniem obrotów 3 tys, I z wciskaniem pedału gazu ustąpił.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
Ehhhh rece opadają, przecież piny 1,6 tyczy się tps a nie nastawnika. Czy to temat ustawienie nastawnika czy tps-u?
Re: [B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
No moim tps piny są oznaczone 1 2 4 5 .