Cześć, mam problem z moim Audi B4 1.9 TDI Avant. Turbo w ogóle nie działa, nawet po mechanicznym załączeniu turbiny. Gruszka jest w bardzo złym stanie – zacina się, nie chodzi płynnie i nie odbija. Rozkręciłem już większość tego, co widać, ale turbina ani drgnie. Dowiedziałem się, że prawdopodobnie trzeba będzie zdemontować cały kolektor wydechowy, bo gorąca część turbiny jest do niego przykręcona.
Nie chcę jednak odkręcać kolektora, bo boję się, że śruby się poukręcają. Nie jestem jakimś wybitnym mechanikiem, to moja pierwsza wymiana turbiny. Miejsca jest mało, więc spawanie nakrętek czy rozwiercanie może być bardzo trudne. Pytanie brzmi: czy problem, który opisuję (gruszka chodzi ciężko, a turbo nie dmucha), wynika z uszkodzenia gorącej części turbiny, czy tej zimnej? Może lepszym pomysłem byłoby najpierw odkręcić zimną część turbiny i sprawdzić, co się dzieje? Co byście zrobili na moim miejscu?
Pozdrawiam!
Dodano po 11 minutach 13 sekundach:
Dodam, że wszystko jest pełne nagaru i smaru.
Problem z turbosprężarką i gruszką w Audi B4 1.9 TDI Avant
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 gru 2024, 08:34
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Problem z turbosprężarką i gruszką w Audi B4 1.9 TDI Avant
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 351
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Problem z turbosprężarką i gruszką w Audi B4 1.9 TDI Avant
Jeżeli obawiasz się problemów z ukręcaniem śrub to masz kilka podpowiedzi:
1) oddać auto do mechanika - niech to wykręci z auta
2) próbować odkręcić samemu, używając dobrych nasadek (najlepiej 6-kątnych)
Do opcji drugiej proponuję używać klucza udarowego elektryczny / pneumatyczny.
W przypadku braku reakcji na klucz - najpierw podgrzewanie palnikiem / indukcją.
1) oddać auto do mechanika - niech to wykręci z auta
2) próbować odkręcić samemu, używając dobrych nasadek (najlepiej 6-kątnych)
Do opcji drugiej proponuję używać klucza udarowego elektryczny / pneumatyczny.
W przypadku braku reakcji na klucz - najpierw podgrzewanie palnikiem / indukcją.