automatyczna skrzynia biegów Audi 80 B4 ABT
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 paź 2024, 20:24
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
automatyczna skrzynia biegów Audi 80 B4 ABT
Panowie mam problem z moją automatyczną skrzynią biegów ( $biegowy automat). jakis rok temu skrzynia zaczęła szarpać przy zrzucaniu biegu z czwartego na trzeci. wszystkie inne biegi pracują jak wcześniej - bez szarpnięć. tylko z czwartego na trzeci - . Jeżeli hamuje mocniej i skrzynia biegów zrzuca bieg od razu na drugi - szarpnięcie nie występuje. wymieniłem olej i filtr ale nic nie pomogło. niestety wiele zakładów z automatami nie chce sie już tego podejmować bo tłumaczą, że jest problem z częściami do tej skrzyni. Ze 3 lata temu miałem identyczny problem, ale zauważyłem , że wężyk podciśnienia spadł z obudowy filtra powietrza (filtr okrągły). może to tylko zbieg okoliczności ale po jego założeniu problem znikł. teraz powrócił ale wężyk jest na swoim miejscu. Nie zawracał był wam głowy ale ktoś podpowiedział mi , że może trzeba wyregulować linkę gazu i kickdown. Nie bardzo wiem co to znaczy. Ale dodam, że faktyczne rok temu pękła mi linka gazu i założyłem uniwersalną linkę bo oryginalnej nie znalazłem. Może to nie ma nic wspólniego ale może ktoś z was się lepiej orientuje w temacie. Linkę założyłem jak umialem . przepuściłem przez oryginalny pancerz skasowałem luz i skręciłem . Może faktycznie zrobilem coś źle. . Prośba jak wyregulować ta linkę lub gdzie na dolnym sląsku jest dobry warsztat do skrzyń automatycznych. ASB Długołęka się tego nie chce podjąć.
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 981
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
Re: automatyczna skrzynia biegów Audi 80 B4 ABT
w Jaworze koło Legnicy spróbuj, może się podejmą
Re: automatyczna skrzynia biegów Audi 80 B4 ABT
niestety,te skrzynie już są dosyć leciwe...no i z reguły koszta pełnego remontu przekraczają wartość samego samochodu...a jak wygląda sytuacja zachowania skrzynii od 1 do 4 przyspieszając dosyć dynamicznie?wszystkie biegi wchodzą bez szarpnięć?jak sytuacja gdy wolno przyspieszasz i w okolicy predkosci 60-70 jedziesz na 3 biegu i starasz się aby 4 nie wskoczyła?wskakuje z hałasem i szarpnięciem?...z reguły już elektrozawory mogą nie domagać,bez rozbiórki to gdybanie jak nic nie widać z zewnątrz...miałem podobnie,nic z tym nie zrobiłem tylko jeżdziłem dynamicznie i na końcu samochód sprzedałem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 paź 2024, 20:24
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
Re: automatyczna skrzynia biegów Audi 80 B4 ABT
biegi od 1 do 4 wchodzą normalnie, tzn czasem faktycznie z trzeciego na czwarty jest szarpnięcie ale to zależy głównie od obrotów. w góre nie mogę powiedzieć , że chodzą źle. tylko z czwórki na trójkę szarpie mocno. jak hamuję mocniej i bieg zrzuca od razu na dwójkę to szarpnięcia nie ma. wymieniłem olej i nic nie pomogło. W okolicy nie chcą się podjąć naprawy. We Wrocławiu na Rakowej nie ma problemu ale koszt ok 6 tys zł. Nie stać mnie na taki wydatek . żeby choć 3 tyś to bym odżałował. używki nie będą dużo lepsze bo nie będą też młodsze. Ponoć z pierwszych A4 pasują ale jakie,? kto to wie. Z autem jestem związany, mam je od ponad 15 lat. dopiero wymieniłem uszczelniacze zaworowe. ponadto ma żółte tablice
Dodano po 7 minutach 22 sekundach:
czy w ogóle w tej skrzyni da się odczytać jakieś błędy bez rozbierania? pytam bo pojęcia nie mam. Najlepiej było by rozebrać i wymienić to co jest zepsute czyli albo elektrozawory, kosze czy jak to sie nazywa. ale zakłady jak rozbierają to wolą całość wymienić żeby potem reklamacji nie było i wcale mnie to nie dziwi. Tak jest wygodniej i bezpieczniej. No ale za tą pewność" płaci klient. Audi na pewno nie myślę sprzedawać. Lubię to auto pomimo, że sporo pali, nie ma mocy i jest małe i ciasne... ale części jest sporo, ceny są bardzo korzystne no i nawet po 30 latach każdą śrubę da się odkręcić bez wyrywania sobie włosów z głowy.
Dodano po 7 minutach 22 sekundach:
czy w ogóle w tej skrzyni da się odczytać jakieś błędy bez rozbierania? pytam bo pojęcia nie mam. Najlepiej było by rozebrać i wymienić to co jest zepsute czyli albo elektrozawory, kosze czy jak to sie nazywa. ale zakłady jak rozbierają to wolą całość wymienić żeby potem reklamacji nie było i wcale mnie to nie dziwi. Tak jest wygodniej i bezpieczniej. No ale za tą pewność" płaci klient. Audi na pewno nie myślę sprzedawać. Lubię to auto pomimo, że sporo pali, nie ma mocy i jest małe i ciasne... ale części jest sporo, ceny są bardzo korzystne no i nawet po 30 latach każdą śrubę da się odkręcić bez wyrywania sobie włosów z głowy.