[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Witam, kolejny problem, jaki napotkałem, to czarne złącze, oznaczone na zdjęciu nr 16. Przewód idzie do gniazda nr 5 przekaźnika 443 955 532 C i jest koloru brązowo - zielonego. Jaki sygnał jest doprowadzony do przekaźnika przez to złącze?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Ten przekaźnik masz w skrzynce bezpieczników czy gdzieś pod deską?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Instalacja nie jest w aucie, wyjęta z innego samochodu zmyślą o podłączeniu jej do A80 b3 1.8 Pm. i Raczej bezpiecznik jest w dodatkowym gnieździe przekaźników.
Czy w A80 b3 przekaźnik 443 955 532 C powinien być w gnieździe nr 3 skrzynki bezpieczników, gdy auto jest wyposażone w klimatyzację?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Witam, czy dobrze kombinuje, że element oznaczony na schemacie symbolem F14, to trzypinowy, szary czujnik, który daje sygnał na wskaźnik temperatury?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Tak, masz się podpiąć pod kontrolkę przegrzania. A F66 to czujnik poziomu płynu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Dziękuję za pomoc.
Na schemacie jest element oznaczony symbolem J201, jest to jakaś dioda zabezpieczająca i jak dobrze odczytuję, to przewód do tej diody wychodzi z zielonego złącza , w którym jest przewód koloru zielono-żółtego idącego do sprężarki klimatyzacji?
Gdzie znajdę ten element w instalacji samochodu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Ta dioda nie jest przypadkiem na sprężarce klimy?
Co do tego przekaźnika 443 955 532 C. To najpierw piszesz jaka kostka do niego idzie a później nie wiesz gdzie on jest. Masz jakiś schemat z widocznym tym przekaźnikiem?
Co do tego przekaźnika 443 955 532 C. To najpierw piszesz jaka kostka do niego idzie a później nie wiesz gdzie on jest. Masz jakiś schemat z widocznym tym przekaźnikiem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Posiadam instalację, która pochodzi z audi 80 b4 i chcę ją zamontować zgodnie z fabryka do audi 80 b3. Problem z tym przekaźnikiem ma taki, że w wiązce od b4 jest on w dodatkowym gnieździe bezpieczników, natomiast w b3 jest w skrzynce bezpieczników, w pozycji nr3 i tak chciałbym go zamontować, chyba że coś źle kombinuję.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Jak przekaźnik 272 (443 955 532 C) powinien być zamontowany dla audi 80 b3 1.8 PM, motrronic?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
To jest chyba przekaźnik czasowy, który uruchamia przewietrzanie komory silnika dla silników z mechanicznym wtryskiem oraz elektronicznym wielopunktowym (występuje w tych silnikach nawet w wersjach bez klimy). W PM i ABT nie było czegoś takiego (przynajmniej w wersjach bez klimy).
Jego czasowość polega że ogranicza czas pracy wentylatora aby nie rozładować akumulatora gdy czujnik cały czas by krzyczał że jest za gorącą pod maską.
Jego czasowość polega że ogranicza czas pracy wentylatora aby nie rozładować akumulatora gdy czujnik cały czas by krzyczał że jest za gorącą pod maską.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Witam, czy starą instalację wentylatora chłodnicy można wykorzystać przy instalacji klimatyzacji, tzn. przewody zasilające wentylator pozostawić a dołożyć tylko tych brakujących?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1066
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Dokładasz wentylatory "kompakt" na ramie z tworzywa z dwoma silnikami, czy blaszane z tym dużym silnikiem i paskiem? A może te drugie już masz na aucie?
U mnie w ABK robiłem tylko dokładkę, bo miałem typ "blacha i pasek", dwa biegi już w silniku (wolny bieg był tylko do schładzania zgaszonego silnika), trochę drobnicy musiałem do tego kupić - kostki M-Ż 1-pin, podstawy przekaźników do zarobienia, do tego dołożyłem niski bieg do schładzania silnika i czujnik 3-pin na chłodnicy (MAHLE wziąłem, chociaż i tak ciekawe jak jakością, często już z Chin ta firma ma zaopatrzenie).
Fajnie, że dużo można zrobić na zwykłych wsuwkach 6,3 mm łącznie z tą kostką czerwoną dużą, w przekaźnikach załączających i sterowniku-przekaźniku klimy czasami są niektóre użyte węższe, jedyne miejsce użycia specyficznych pinów to wyprowadzenia do komputera silnika, ale to po prostu kupiłem ECU na zapas z całym złączem wyciętym z wiązki. Przewody dawałem w elastyczne rurki PVC tak jak oryginalne wiązki. Dużo pracy, jeśli trzeba to zrobić by trudno było odróżnić od fabryki, ale efekt dobry.
Wyprowadzenia z czujników przegrzania silnika i niskiego poziomy płynu znalazłem w okolicach przekaźników, są tam złącza, dolutowałem się po prostu z przewodami i spiąłem rapsami.
U mnie w ABK robiłem tylko dokładkę, bo miałem typ "blacha i pasek", dwa biegi już w silniku (wolny bieg był tylko do schładzania zgaszonego silnika), trochę drobnicy musiałem do tego kupić - kostki M-Ż 1-pin, podstawy przekaźników do zarobienia, do tego dołożyłem niski bieg do schładzania silnika i czujnik 3-pin na chłodnicy (MAHLE wziąłem, chociaż i tak ciekawe jak jakością, często już z Chin ta firma ma zaopatrzenie).
Fajnie, że dużo można zrobić na zwykłych wsuwkach 6,3 mm łącznie z tą kostką czerwoną dużą, w przekaźnikach załączających i sterowniku-przekaźniku klimy czasami są niektóre użyte węższe, jedyne miejsce użycia specyficznych pinów to wyprowadzenia do komputera silnika, ale to po prostu kupiłem ECU na zapas z całym złączem wyciętym z wiązki. Przewody dawałem w elastyczne rurki PVC tak jak oryginalne wiązki. Dużo pracy, jeśli trzeba to zrobić by trudno było odróżnić od fabryki, ale efekt dobry.
Wyprowadzenia z czujników przegrzania silnika i niskiego poziomy płynu znalazłem w okolicach przekaźników, są tam złącza, dolutowałem się po prostu z przewodami i spiąłem rapsami.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Nie posiadam jeszcze wentylatorów chłodnic ale raczej błędzie na mocowaniu blaszanym, chyba że w B3 jest inaczej, ponieważ chciałbym aby instalacja była , jak z fabryki.
Sterowanie wentylatorem chłodnicy w aucie wyposażonym w klimatyzację jest podłączone do głównej skrzynki bezpieczników złączem szarym a przekaźnik zalaczajacy wentylatory znajduje się na pozycji nr 11 głównej skrzynki bezpieczników. Czy w takim razie przekaźnik z pozycji nr 3 należy przełożyć na pozycję nr 11, czy pozostawić go na miejscu, ponieważ może obsługuje jeszcze inne urządzenia poza wentylatorem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Czy w B3 1.8 PM sterownik silnika ma takie połączenie z alternatorem?
Wiązka instalacji klimatyzacji, która posiadam jest wyposażona w przekaźnik nr 342, ale kompresor klimatyzacji nie posiada czujnika prędkości, czy podłączając pin "K" przekaźnika klimatyzacji do lini "K" złącza diagnostycznego, będzie możliwość błędów ze sterownika klimatyzacji?