[B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4776
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
A fabrycznie map sensor gdzie był podłączany? Bo zwykle w fabrycznych samochodach to podłączany do części wspólnej kolektora ssącego zwykle w pobliżu przepustnicy.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Oryginalnie jest podłączony pod przepustnicę w g60, zapewne aby dobrze wyliczać wartość doładowania bo g60 jest na kompresorze a mój to wolnossak, ale ja mam przepustnicę z 6a/ace i nie ma tam wyjść.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4776
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Większość samochodów która są na map sensorze (wolnossące też) mają podłączane podciśnienie we wspólnej części puchy kolektora. Nawet jak ludzie montują sekwencyjne lpg to to zaleca się podłączenie blisko przepustnicy.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Wymieniłem właśnie uszczelkę kolektora, sprawdzałem wszystko gazem z kuchenki turystycznej i faktycznie jedno miejsce przed wymianą w uszczelce kolektora puszczało i na sondzie było to widać. Po wymianie wszystko jest ok, lewego powietrza nie ma. Podłączyłem ten regulator wolnych obrotów i pomimo sprawdzania wszystkiego czy jest szczelne auto nadal wariuje. Z ciekawości odłączyłem wtyczkę krokowego, odłączyłem też rurę z dolotu do niego i zaslepiłem ją na szczelno. Krokowy zasysa powietrze na wolnych, jak auto chodziło sobie na jałowym to palcem zasłoniłem miejsce gdzie zasysa powietrze, przepustnica zamknięta a auto spadło z obrotów ale chodzi dalej. Powietrze zasysa przez zamkniętą przepustnicę. Uszczelka przepustnicy jest nowa, sama przepustnica była czyszczona jak uszczelkę wymieniałem bo była zawalona nagarem. Jak czyściłem tą przepustnicę to przy zamkniętej przepustnicy ma ona prześwity i nie jest szczelna, w miejscu gdzie się zamyka są progi. Czy przepustnica powinna być szczelna?
Co do śruby zderzakowej to nią było już wcześniej kręcone, jak kiedyś go kupiłem to była zwykła śrubka wkręcona, jak czyściłem przepustnicę to i tak ją wykręciłem i ustawiłem jak w książce od g60 opisano, sruba do pierwszego kontaktu i jeszcze poł obrotu.
Co do śruby zderzakowej to nią było już wcześniej kręcone, jak kiedyś go kupiłem to była zwykła śrubka wkręcona, jak czyściłem przepustnicę to i tak ją wykręciłem i ustawiłem jak w książce od g60 opisano, sruba do pierwszego kontaktu i jeszcze poł obrotu.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Wymieniłem przepustnicę na inną z 2.3 ng, ma wyjście podciśnieniowe więc podłączyłem tam ecu, nic to nie zmieniło, @ no jednak zmieniło,auto gaśnie po zatkaniu opaski wolnych obrotów więc chyba jest jak być powinno. Poprzednio jak pisałem zmieniłem wtryski z jakiegoś 1.8t, auto ani razu nie zgasło jak jeździłem, dzisiaj zmieniłem z ciekawości wtryskiwacze na te szare co były oryginalnie z ecu i przy wysprzęglaniu zgasł, co ciekawe jak włożę regulator na 3 bar to strzela z wydechu i nie równo chodzi, mam wrażenie na ubogo a przecież niby mają 308 wydajności na 3 barach, na lpg nie ma problemu, nic nie gaśnie. Niestety wtryski które mam z 1.8t są 12 omowe, czy jest mi w stanie ktoś podpowiedzieć od czego wtryski dobrać żeby nie kosztowały milionów i były w miarę dostępne? Wydaje mi się że najlepjej okolice 15.9ohm i tak myślę że okolice 250 wydajności na 3 barach. Chyba że źle mi się wydaje 
No i czy digi z g 60 bedzie w 16v chodził na "krokowym" Z 16v ? Czy musi być typowo z g60, bo w necie znalazłem sprzeczne info
No i czy digi z g 60 bedzie w 16v chodził na "krokowym" Z 16v ? Czy musi być typowo z g60, bo w necie znalazłem sprzeczne info
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4776
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Nie wiem czy ta przepustnica od NG nie ma tych króćców praktycznie po stronie filtra powietrza. Zobacz wakuometrem jakie tam masz podciśnienia.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Przepustnica ma 2, jeden gruby przed klapkami od strony filtra, i 2. Cienki za klapkami przepustnicy od strony kolektora. Ten gruby na razie zaślepiłem, a do tego cienkiego po stronie kolektora podłączyłem ecu.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Chyba znalazłem winnego całego zamieszania i jest to copot.
Na filmiku czarny multimetr podpięty jest do sondy i - klemy aku, jak pomarańczowym multimetrem ustawionym na pomiar rezystancji zmostkuje 1 i 3 pin copotu to sonda nagle zaczyna prawidłowo oscylować i słychać zmianę pracy silnika o.O po przerwaniu mostka auto znowu kuleje i sonda leży. Dodatkowo jeżeli mierzę rezystancję czujnika przez wpiętą wtyczkę i ustawię ją na 500 ohm, to po wypięciu wtyczki jak zmierzę rezystancję na 1 i 3 pinie czujnika wynosi ona ok 800ohm. Styki czysciłem, piny w kostce są nowe, jak z resztą cała wiązka do ecu. Czy da się sam ten czujnik jakoś naprawić? On wygląda jakby ktoś kiedyś go otwierał, albo uszczelniał. Gdzieś znalazłem szczątkową informację że ewentualnie można go zastąpić "do budowy COPota potrzebny jest czujnik temperatury powietrza z wtrysku Boscha i potencjometr 0-2k Ohmy ( z przekładną)" Ale nie specjalnie mi to coś mówi
Na mój rozum to musiał bym rzeźbę odwalić i rozbić kable z kostki gdzie masę (1 pin) rozgałęziam daję pin 2 copotu i masę do czujnika iat 2 pinowego, a pin 3 i masę daję do potencjometru.
Jeżeli moja koncepcja jest prawidłowa to czy zagra np iat
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 6571286578
Będzie ok? To tylko przykład na szybko
A potencjometr https://allegro.pl/oferta/potencjometr- ... 3474323089 ?
Ewentualnie może ktoś ma jakiś inny pomysł?
Na filmiku czarny multimetr podpięty jest do sondy i - klemy aku, jak pomarańczowym multimetrem ustawionym na pomiar rezystancji zmostkuje 1 i 3 pin copotu to sonda nagle zaczyna prawidłowo oscylować i słychać zmianę pracy silnika o.O po przerwaniu mostka auto znowu kuleje i sonda leży. Dodatkowo jeżeli mierzę rezystancję czujnika przez wpiętą wtyczkę i ustawię ją na 500 ohm, to po wypięciu wtyczki jak zmierzę rezystancję na 1 i 3 pinie czujnika wynosi ona ok 800ohm. Styki czysciłem, piny w kostce są nowe, jak z resztą cała wiązka do ecu. Czy da się sam ten czujnik jakoś naprawić? On wygląda jakby ktoś kiedyś go otwierał, albo uszczelniał. Gdzieś znalazłem szczątkową informację że ewentualnie można go zastąpić "do budowy COPota potrzebny jest czujnik temperatury powietrza z wtrysku Boscha i potencjometr 0-2k Ohmy ( z przekładną)" Ale nie specjalnie mi to coś mówi

Na mój rozum to musiał bym rzeźbę odwalić i rozbić kable z kostki gdzie masę (1 pin) rozgałęziam daję pin 2 copotu i masę do czujnika iat 2 pinowego, a pin 3 i masę daję do potencjometru.
Jeżeli moja koncepcja jest prawidłowa to czy zagra np iat
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 6571286578
Będzie ok? To tylko przykład na szybko
A potencjometr https://allegro.pl/oferta/potencjometr- ... 3474323089 ?
Ewentualnie może ktoś ma jakiś inny pomysł?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4776
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Co do potencjometru to może chodziło o taki:
https://allegro.pl/kategoria/rezystory- ... zyjny%202k
Tylko nie wiem czy go nie upali jak się ustawi na nim niską rezystancje.
https://allegro.pl/kategoria/rezystory- ... zyjny%202k
Tylko nie wiem czy go nie upali jak się ustawi na nim niską rezystancje.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Ogólnie znalazłem na jakimś obcojęzycznym forum informacje co i jak, jakby ktoś szukał informacji jak zrobić copot za niewielkie pieniądze to proszę tu jest wszystko co i jak
https://www.vwt4forum.co.uk/threads/aac ... 0.1795407/
Dotyczy to copotu z t4 ale w g60 jest to samo.
Mam inną zagwozdkę, w autodacie jak sprawdzałem w zależności od roku w g60 były 2 rodzaje jeżeli chodzi o copot. Na przykładzie passata w 89 roku do pinu 5 ecu podłączony jest potencjometr, a do pinu 9 iat, a od 90 roku jest w schemacie do pinu 5 potencjometr a do 9 pinu czujnik ciśnienia paliwa. Jest w stanie ktoś to potwierdzić czy wyjaśnić jak to jest?
Ja mam sterownik 037 906 022 cn znalazłem info że jest z golfa z 90/91 rok, ale w etce vw online nigdzie nie znalazłem nigdy sterownika od g60 właśnie z końcówką cn, ma ktoś jak to faktycznie sprawdzić z czego i z jakiego roku no i czy schemat pinów ecu ma jakieś różnice w digi 1.
Ja z ciekawości chciałem odczytać kiedyś z ecu kody błyskowe z pinu nr 20 i się nie udało, jakby pin nie był w ogóle od tego, albo coś źle robiłem. Z pinu 24 mam do obrotomierza prosto pociągnięte, a pin 23 miałem rozgałęziony z pinu 14 czyli zasilanie, na próbę wyjąłem pin 23 z kostki ecu i auto tak samo chodzi jak i z wpiętym.
https://www.vwt4forum.co.uk/threads/aac ... 0.1795407/
Dotyczy to copotu z t4 ale w g60 jest to samo.
Mam inną zagwozdkę, w autodacie jak sprawdzałem w zależności od roku w g60 były 2 rodzaje jeżeli chodzi o copot. Na przykładzie passata w 89 roku do pinu 5 ecu podłączony jest potencjometr, a do pinu 9 iat, a od 90 roku jest w schemacie do pinu 5 potencjometr a do 9 pinu czujnik ciśnienia paliwa. Jest w stanie ktoś to potwierdzić czy wyjaśnić jak to jest?
Ja mam sterownik 037 906 022 cn znalazłem info że jest z golfa z 90/91 rok, ale w etce vw online nigdzie nie znalazłem nigdy sterownika od g60 właśnie z końcówką cn, ma ktoś jak to faktycznie sprawdzić z czego i z jakiego roku no i czy schemat pinów ecu ma jakieś różnice w digi 1.
Ja z ciekawości chciałem odczytać kiedyś z ecu kody błyskowe z pinu nr 20 i się nie udało, jakby pin nie był w ogóle od tego, albo coś źle robiłem. Z pinu 24 mam do obrotomierza prosto pociągnięte, a pin 23 miałem rozgałęziony z pinu 14 czyli zasilanie, na próbę wyjąłem pin 23 z kostki ecu i auto tak samo chodzi jak i z wpiętym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4776
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
A zmierz jeszcze na odpiętym copocie co masz pomiędzy nóżką 2 i 3. Bo z tego co widzę to jest czujnik temperatury (2 to sygnał temperatury).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4776
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi
Wg. tego co jest na foto ze strony którą podlinkowałeś. To wychodzi mi się wydaje że 3 to wspólna masa dla potencjometru i czujnika (to rozgałęziasz).Na mój rozum to musiał bym rzeźbę odwalić i rozbić kable z kostki gdzie masę (1 pin) rozgałęziam daję pin 2 copotu i masę do czujnika iat 2 pinowego, a pin 3 i masę daję do potencjometru.
Drugą nogę czujnika temp. dajesz na pin 2.
A potencjometr (1 i 2 noga potenjometru) do 1 i 3 wtyczki copota.