Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4785
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: maciek889 » 19 mar 2025, 08:22

Chyba co to za aparat to nie wie nawet osoba, która założyła ten temat. Nawet jakby ktoś wiedział to podejrzewam że byłby to aparat z tak rzadkiego silnika że byłby nie dostania.

Był temat gdzie ktoś dotoczył przejściówkę do dziury aparatu oraz zamienił koło zębate na jego końcu aby wsadzić aparat z podciśnieniową regulacją do silnika 2.0.

marcin88marcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2025, 11:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: marcin88marcin » 19 mar 2025, 13:18

No właśnie też tak myślę żeby dorobić przejściówke albo jakiś inny modol zapłonowy z regulacją wyprzedzenia zaplonu .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4785
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: maciek889 » 19 mar 2025, 14:05

To chyba byś musiał wstawić ECU też ABT aby mięć elektroniczną kontrolę zapłonu. Bo nawet monowtryski w B3 miały mechaniczną regulacje kąta zapłonu.

Ewentualnie ECU Master DET2 (teraz trudny do kupienia jako używany) albo nowy DET3 (nowy kosztuje 800zł). I na nim sobie zaprogramować mapę zapłonu.
Ewentualnie sobie złożyć coś na speeduino co wyszłoby w okolicach 300zł w częściach ale trzeba by samemu to poskładać.

marcin88marcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2025, 11:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: marcin88marcin » 19 mar 2025, 17:43

A mam jeszcze takie pytanie czy da rade podłączyć ecu żeby tylko sterować zapłonem chodzi mi o jakieś podstawowe czujniki, jestem trochę w czarnej du.....ie bo mam tylko jedno auto. Albo może od innego silnika idzie do pasować sterownik aby miał np pod ciśnienie z kolektora do sterowania. Pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4785
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: maciek889 » 19 mar 2025, 19:55

Można próbować wziąć sterownik od monowtrysku podłączyć gdzieś pod maską i dać mu tylko zasilanie, czujnik temperatury płynu i też powietrza to powinien przynajmniej po obrotach zwiększać kąt wyprzedzenia zapłonu.

Z Vagów niewiele silników 4 cylindrowych miało zapłon i wtrysk sterowany podciśnieniem, jedynie kojarzę te z doładowanych sprężarką G mechaniczną silników 1.8 ale to ciężkie do znalezienia i podejrzewam że kosztować będzie też swoje.

Od biedy tak będziesz jeździć bez tego wyprzedzania zapłonu, trochę ucierpią osiągi i zużycie paliwa. Tylko nie wiem czy nie będziesz musiał wsadzić modułu zapłonowego od gaźnikowca. Bo nie wiem czy ten co jest oryginalnie przy cewce w B3 obsłuży czujnik halla.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4785
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: maciek889 » 20 mar 2025, 10:59

Co do regulatorów podciśnieniowych na aparatach to 1/4 tych które widziałem miała dziurawą membranę. Więc jakbyś kupował taki aparat to dmuchnij w jego gruszkę bo może się okazać że jest dziurawa.

marcin88marcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2025, 11:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: marcin88marcin » 20 mar 2025, 12:42

Czyli do podłączenia pod ecu mamy: tps, czujnik hala, czujnik temperatury płynu niebieski i czujnik temperatury powietrza co w wtrysku jest. I mówisz kolego że to ruszy razem wszystko. A auto bo audi b4 2.0 abt bo pisałeś o b3 <spoko>

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4785
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: maciek889 » 20 mar 2025, 13:32

Miałem na myśli moduł przy cewce B4 a z rozpędu napisałem o B3.
No te ecu dużo nie potrzebują do działania. Tylko nie wiem czy nie wejdzie w jakiś tryb, że dalej będzie dawać statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu tak jak na module co był przy gaźnikowych silnikach.

Jakbyś poszukał na jakimś szrocie to Golfy III miały ECU pod maską i jakbyś wyrwał to z całą wiązką silnika z jakiegoś 1.8 lub 1.6 na monowtrysku to może byś odtworzył wtrysk.

marcin88marcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2025, 11:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: marcin88marcin » 01 kwie 2025, 20:20

Auto udalo sie uruchomic i doprowadzic do jako takiego stanu nie obylo sie bez lutownicy oczywiscie i masy termokurczek. Jeździ na samym lpg narazie nie żebym ubolewał na brak pb ale po prostu nie korzystam. Powiedzcie mi czy silnik krokowy muszę jakoś specjalnie adaptowac czy poprosty zamontuje i on się z kalibruje od ustawień pierwotnych bo różne informacje są w Internecie wolę zapytać niz coś przypadkiem uszkodzić, na chwilę obecną mam ustawione wolne obroty srubą na przepustnicy. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl