[2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4785
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
Chyba co to za aparat to nie wie nawet osoba, która założyła ten temat. Nawet jakby ktoś wiedział to podejrzewam że byłby to aparat z tak rzadkiego silnika że byłby nie dostania.
Był temat gdzie ktoś dotoczył przejściówkę do dziury aparatu oraz zamienił koło zębate na jego końcu aby wsadzić aparat z podciśnieniową regulacją do silnika 2.0.
Był temat gdzie ktoś dotoczył przejściówkę do dziury aparatu oraz zamienił koło zębate na jego końcu aby wsadzić aparat z podciśnieniową regulacją do silnika 2.0.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 mar 2025, 11:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
No właśnie też tak myślę żeby dorobić przejściówke albo jakiś inny modol zapłonowy z regulacją wyprzedzenia zaplonu .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4785
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
To chyba byś musiał wstawić ECU też ABT aby mięć elektroniczną kontrolę zapłonu. Bo nawet monowtryski w B3 miały mechaniczną regulacje kąta zapłonu.
Ewentualnie ECU Master DET2 (teraz trudny do kupienia jako używany) albo nowy DET3 (nowy kosztuje 800zł). I na nim sobie zaprogramować mapę zapłonu.
Ewentualnie sobie złożyć coś na speeduino co wyszłoby w okolicach 300zł w częściach ale trzeba by samemu to poskładać.
Ewentualnie ECU Master DET2 (teraz trudny do kupienia jako używany) albo nowy DET3 (nowy kosztuje 800zł). I na nim sobie zaprogramować mapę zapłonu.
Ewentualnie sobie złożyć coś na speeduino co wyszłoby w okolicach 300zł w częściach ale trzeba by samemu to poskładać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 mar 2025, 11:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
A mam jeszcze takie pytanie czy da rade podłączyć ecu żeby tylko sterować zapłonem chodzi mi o jakieś podstawowe czujniki, jestem trochę w czarnej du.....ie bo mam tylko jedno auto. Albo może od innego silnika idzie do pasować sterownik aby miał np pod ciśnienie z kolektora do sterowania. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4785
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
Można próbować wziąć sterownik od monowtrysku podłączyć gdzieś pod maską i dać mu tylko zasilanie, czujnik temperatury płynu i też powietrza to powinien przynajmniej po obrotach zwiększać kąt wyprzedzenia zapłonu.
Z Vagów niewiele silników 4 cylindrowych miało zapłon i wtrysk sterowany podciśnieniem, jedynie kojarzę te z doładowanych sprężarką G mechaniczną silników 1.8 ale to ciężkie do znalezienia i podejrzewam że kosztować będzie też swoje.
Od biedy tak będziesz jeździć bez tego wyprzedzania zapłonu, trochę ucierpią osiągi i zużycie paliwa. Tylko nie wiem czy nie będziesz musiał wsadzić modułu zapłonowego od gaźnikowca. Bo nie wiem czy ten co jest oryginalnie przy cewce w B3 obsłuży czujnik halla.
Z Vagów niewiele silników 4 cylindrowych miało zapłon i wtrysk sterowany podciśnieniem, jedynie kojarzę te z doładowanych sprężarką G mechaniczną silników 1.8 ale to ciężkie do znalezienia i podejrzewam że kosztować będzie też swoje.
Od biedy tak będziesz jeździć bez tego wyprzedzania zapłonu, trochę ucierpią osiągi i zużycie paliwa. Tylko nie wiem czy nie będziesz musiał wsadzić modułu zapłonowego od gaźnikowca. Bo nie wiem czy ten co jest oryginalnie przy cewce w B3 obsłuży czujnik halla.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4785
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
Co do regulatorów podciśnieniowych na aparatach to 1/4 tych które widziałem miała dziurawą membranę. Więc jakbyś kupował taki aparat to dmuchnij w jego gruszkę bo może się okazać że jest dziurawa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 mar 2025, 11:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
Czyli do podłączenia pod ecu mamy: tps, czujnik hala, czujnik temperatury płynu niebieski i czujnik temperatury powietrza co w wtrysku jest. I mówisz kolego że to ruszy razem wszystko. A auto bo audi b4 2.0 abt bo pisałeś o b3 

-
- Forum Audi 80
- Posty: 4785
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
Miałem na myśli moduł przy cewce B4 a z rozpędu napisałem o B3.
No te ecu dużo nie potrzebują do działania. Tylko nie wiem czy nie wejdzie w jakiś tryb, że dalej będzie dawać statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu tak jak na module co był przy gaźnikowych silnikach.
Jakbyś poszukał na jakimś szrocie to Golfy III miały ECU pod maską i jakbyś wyrwał to z całą wiązką silnika z jakiegoś 1.8 lub 1.6 na monowtrysku to może byś odtworzył wtrysk.
No te ecu dużo nie potrzebują do działania. Tylko nie wiem czy nie wejdzie w jakiś tryb, że dalej będzie dawać statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu tak jak na module co był przy gaźnikowych silnikach.
Jakbyś poszukał na jakimś szrocie to Golfy III miały ECU pod maską i jakbyś wyrwał to z całą wiązką silnika z jakiegoś 1.8 lub 1.6 na monowtrysku to może byś odtworzył wtrysk.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 mar 2025, 11:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
Auto udalo sie uruchomic i doprowadzic do jako takiego stanu nie obylo sie bez lutownicy oczywiscie i masy termokurczek. Jeździ na samym lpg narazie nie żebym ubolewał na brak pb ale po prostu nie korzystam. Powiedzcie mi czy silnik krokowy muszę jakoś specjalnie adaptowac czy poprosty zamontuje i on się z kalibruje od ustawień pierwotnych bo różne informacje są w Internecie wolę zapytać niz coś przypadkiem uszkodzić, na chwilę obecną mam ustawione wolne obroty srubą na przepustnicy. Pozdrawiam