Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 ABT] Zmiana zacisków na Girling 60, co i jak? + Mikoda?

Bombelson87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 16 gru 2016, 01:19

Post autor: Bombelson87 » 17 sie 2017, 21:50

Jak girling 60 z golfa? Przecież w golfach tego w serii nie było, to że były ściągnięte z golfa, oznacza jedynie, że ktoś kiedyś to przełożył z audi.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 17 sie 2017, 22:15

Dokładnie g60 to zaciski z audi. Mogłeś sprawdzić czy masz piasty proste skoro pokrzywiło Ci 2 kpl. tarcz.
Teraz założysz 1" pompę i będzie znacząca poprawa.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 18 sie 2017, 13:36

Dokładnie, ŚCIĄGNIĘTE z golfa - niedomówienie z mojej strony. Co do pompy macie jakąś sugestię od czego najlepiej podejdzie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 sie 2017, 16:10

Transporter 2.5 TDI bez ABS,
Pompa 25,4

Ewentualnie z 80-tki 2.8 V6

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8431
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sie 2017, 20:16

No ale zakładając większą pompę psuje się efekt dwutłoczka zacisku.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 sie 2017, 08:21

Dlaczego ?
Jakoś wszyscy tak robią większe hamulce i wydajniejsza pompa i nikt nie skarży się, że coś się popsuło.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8431
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2017, 14:47

Fizyki nie oszukasz. Nie chodzi o popsucie a chodzi o działanie, dwutłoczek daje się bo ma większą powierzchnie nacisku ok racja lepszy nacisk mniejsza siła na pedał hamulca hamuje jak brzytwa na dotknięcie jest lżej o ile mamy mniejszą pompę która byłą do jedno tłoczka zacisku bo przecież taki był nasz zamiar wsadzenia dwutłoczka żeby się lżej hamowało. Ale gdy zmieniamy pompę zmienia się i w pompie powierzchnia tłocząca dajemy większa wiec trzeba większej siły nacisku na tłoczek a skąd ta siła? serwa nie zmieniamy wiec siła musi być z pedału hamulca.

Jaki z tego wniosek? Można by przypuszczać że przy takich kombinacjach dwutłoczek z większą pompą będzie tak samo hamował jak jednotłoczkowy zacisk z mniejszą pompą przypuszczenia z działania fizyki sił nacisku.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 sie 2017, 17:49

Ok. Czyli oprócz pompy potrzeba serwa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8431
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2017, 18:01

No i tu jest problem bo większego nie zainstalujesz jak 10cali. Czyli to co mają prawie wszyscy. Dlatego w RS2,S2 i w niektórych V6 było hydrauliczne wspomaganie hamulca.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 sie 2017, 21:58

Hmm, jak byś mógł to napisz w czym jest problem ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8431
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2017, 09:59

A skąd dopasujesz serwo w okolicach 11-13 cali i czy wejdzie.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 20 sie 2017, 10:35

Jeszcze o tym nie myślałem :) narazie robię zbiornik paliwa i zmieniam wiązkę, A potem nissan :)
Do układu hamulcowego jeszcze mam czas, więc spokojnie czytam i pytam. Zanim przejdę do działania. Ale mój plan zakłada: z przodu g60 większa poma z serwem, z tyłu dwa zaciski, myślałem, żeby zastosować frontową tarcze i przednie zaciski, mam akurat 4 szt.

Awatar użytkownika
nem0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2013, 23:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: nem0 » 06 sty 2018, 19:41

Dołączam do tematu. Chciał bym założyć w mojej Audi zaciski G60 i mam parę pytań.
-czy założę przy zaciskach G60 koła ori 15 cali...?
-czy żeby odczuć efekt trzeba zmieniać pompę na mocniejszą...? czy przy seryjnej z 2.6 nie będzie trzeba.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sty 2018, 20:22

nem0 pisze:-czy założę przy zaciskach G60 koła ori 15 cali...?
Tak , ori koło w zupełności wystarcza.

audijasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 16 mar 2022, 20:00
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: lubin

Re: [B4 ABT] Zmiana zacisków na Girling 60, co i jak? + Mikoda?

Post autor: audijasiu » 20 cze 2025, 17:47

Panowie. Ktoś Pomorze... Kupiłem klocki po numerach z tematu... Ktoś poda mi numery klocków. Te ewidentnie nie pasują..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl