Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

B4 1993 - 1Z - Bosch

ODPOWIEDZ
Baarkleey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2025, 10:27
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Jasło

B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: Baarkleey » 29 lip 2025, 22:10

Witam serdecznie ,

Po kilku dniach walki na własną rękę , chciałbym prosić kolegów o pomoc.
Auto jest świeżym zakupem 93 1z na Boschu , kupione z zamiarem dopieszczenia i trzymania pod kocem z takim też planem szukałem B4.
Po zakupie zrobiłem autem 150km. Podczas jazdy , nagle zgasło i od tamtej pory zaczął sie problem. Po odpaleniu falowała i gasła , obstawiałem brak paliwa , dolałem 10 litrow , jednak zawiele sie nie zmieniło , obroty 1100 , falowanie , gubienie zapłonów, na tamten moment obstawiałem zapowietrzony układ. Powoli ruszyłem w dalsza drogę(wyzwanie było ciekawe , bo auto szarpało rwało , gasło) udało sie dojechać do stacji. Na stacji wlałem kolejne 30 litrów , auto odpalilo dalej trzymało 1100 obrotów lekko falujące, gdy klimatyzacja była włączona, trzymało równe obroty ok 900. Dotarlem do domu ok 10km , pod domem pracowała juz względnie dobrze. Na tamten moment byłem pewny , ze poprostu układ potrzebował odpowietrzenia (bylo trochę babli w przelewie)
Następnego dnia , odpaliłem auto i powtórka , falowanie , gasniecie, ale jakos udało sie ruszyć. W trakcie jazdy w miare normalnie jechała, na jałowym trzymała 1100-1200 obrotów , włączona klima zbijała wartość do poprawnych 900 a silnik pracował poprawnie. Kolejne kilometry były coraz gorsze , podczas podjazdu pod wzniesienie , zgasła. Odpaliłem, przy zjeździe równie zgasla. Szarpanie gasniecie, dotarlem do garażu i padła. Babelki , spienione paliwo w powrocie , odpalała , falowały obroty , w pewnym momencie doszło również rozpedzanie sie bez kontroli , tzn obroty falowały w coraz wyższym zakresie , bez mojego udziału, tzn bez gazu , oczywiście w takim momencie kupa dymu czarnego , oraz brak pracy obrotomierza.

Tutaj mały przykład :

https://youtube.com/shorts/rfJjQJ-lyTc? ... TyhAuWPZPp

I teraz tak sprawdzilem
- ustawienie rozrzadu (chcialem wykluczyć ścięty klin) jest na znakach
- wymieniony filtr paliwa (teraz brak pecherzy powietrza , spienienia)
- wiazke nastawnika , pompy , g28
- wymieniłem przekaznik 202
- zdjalem dekiel nastawnika, po zapłonie jest jego ruch , ale moim zdaniem (chociaz pierwszy raz w życiu mam w rękach potencjometryczny) zbyt agresywny. Pozaplonie cyka , ale też czasem na włączonym zapłonie sam z siebie , z różna częstotliwością.

Dziś przyszła mi przejsciowka na obd1 , udało mi sie połączyć z ECU jedynie raz

Błędy

01268 - 17-10 - blad regulacji nastawnkka

00541 - 07-10 - czujnik g99

00513 - 05-10 - blad g28

Niestety udało mi sie połączyć z ECU tylko raz , jak chcialem przejsci na bs , zeby podejrzeć ustawienia kata i dawki , zerwało połączenie i nie udało mi sie połączyć kolejny raz. Co ciekawe z ABS mogę połączyć sie bez problemowo.
Wydaje mi sie , że bledy bezwzględnie wskazują na skonczony nastawnik , ale ten blad od g28 , mnie nieco zastanowił i ten brak komunikacji z ECU. Istnieje szansa , ze blad od niego wkradł sie przez odłączenie kostki na zapłonie, jednak objawy i zachowanie auta może też wskazywać na jego usterke(falowanie , gasniecie etc)

Pompe z nastawnikiem potencjometrycznym udało mi sie znaleźć jedna w mojej okolicy i będę miał ją dopiero w ciągu kilku dni.

I teraz pytanie o pomoc , czy jesteście w stanie jeszcze jakoś mnie naproawdzic na sprawdzenie czegos aby calkowcie postawic na padniety nastawnik/pompe ? Albo może ktoś sie mierzył z podobną usterką.

Miałem już kilka ciekawych samochodów na pompie , jednak były to młodsze konstrukcje (asv/agr) , tutaj jednak diagnostyka jest nieco inna , a czesci przez nieszczęsnego boscha , są właściwie bardzo ciężko dostepne.
Bardzo chętnie przeszedłbym na Pierburga , ale nie wiem czy dostępne są jeszcze zestawy na szybkie przejscie od kolegi @Munior , chciałbym jeszcze chwile sezonu pocieszyć swoim b4 , a pełne przejscie zostawic na chłodniejsze dni.

Z góry dziękuję, jakąkolwiek pomoc w temacie😎

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5519
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lip 2025, 00:53

Jakim programem łączyłeś się z ecu silnika ???
Przeważnie nastawnik daje takie objawy fixowania obrotami i czasem brakiem reakcji na pedał przyśpieszenia.

Pisz do Munior'a , pewnie coś jeszcze posiada na stanie pod uproszczoną przekładkę na nastawnik indukcyjny.

Baarkleey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2025, 10:27
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Jasło

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: Baarkleey » 30 lip 2025, 01:02

Niestety Vcds 19.6.1 nie chce dźwignąć tego auta (nie podpinalem z interfejsem hex , tylko z kkl, stąd może problem , moge sprobować równiez z fejsem pod can) Udało mi się połaczyc jedynie Vagcomem 3.11 , probowalem polskim vagiem 4.9 , jednak bez powodzenia.

Pisałem do Kolegi Munior , jednak nie wiem czy nadal jest aktywnym użytkownikiem.

Wracając do tematu , wszystkie objawy wskazują na pompe i nastawnik , ale czy istnieje szansa , ze to ECU / G28 ? Stało się dosyć nagle , bez żadnych objawów przez te 150km od zakupu.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 991
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Legnica

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: enzoo » 30 lip 2025, 07:10

ten nastawniki są przy takich przebiegach bardzo wadliwe, ja miałem podobne problemy przy swoim i od Muniora kupiłem uproszczoną przekładkę, problemy jak ręką odjął i będzie można bez problemu łączyć się z VCDS

Baarkleey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2025, 10:27
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Jasło

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: Baarkleey » 30 lip 2025, 08:59

Bardzo chętnie bym ją kupił , bo zalezy mi na tym aby postawić auto na nogi. Chciałem żeby została oryginalna , ale niestety nie jest to możliwe jak widać i nie uniknione. Pytanie jedynie czy Munior zajmuje sie jeszcze tym

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5519
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lip 2025, 12:10

Pełnych przekładek już kilka dobrych lat nie wykonuje.
U siebie mam na stanie VAG com 3.11 i interfejs viaken i łaczy się bez problemu , tylko Start Baud na 240 zmieniam, oraz vcds posiadam - nie pamietam jaka wersja , ale do starszego osprzetu nie musze zmieniać Start Baud , bo okienko jest zablokowane , a sam chyba sobie dobiera predkość transmisji , bo łaczy się też bez problemu . W sobotę miałem akurat 80-tkę na starszym osprzecie na diagnostykę komputerową i poszło bez problemu.

Baarkleey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2025, 10:27
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Jasło

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: Baarkleey » 30 lip 2025, 12:19

Szybki update , dorwałem dziś pompe ze szrotu z jeżdżącego auta. Przekładać sam nastawnik , czy cala pompe ?

Odnośnie przejścia na pierburga , wystarczy mi uproszczone przejscie , Czy zajmuje się dalej tematem Munior ? Pelne przejscie zostawie sobie na jesienne wieczory.
Z tym połączeniem, może kwestia kabla(ale z abs sie laczy) bo ma około 15 lat i nie używałem gi przez ostatnie 10 , sb ustawialem na wszelkie sposoby 240 , 255 ,9600 , zmienialem ustawienie portu usb i bez skutku , sprobuje jeszcze dziś vcds z nowszym interfejsem.

Baarkleey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2025, 10:27
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Jasło

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: Baarkleey » 30 lip 2025, 22:27

Kolejny update:

Zmieniłem nastawnik , bez zmian. Auto szaleje na obrotach tzn faluje , bez żadnej mojej ingerencji. Brak wskazania jakie obroty osiąga, gdyż nie działa w takim momencie obrotomierz.

Co ciekawe , udało mi sie połączyć ja z nowszym fejsem pod vcds 19.6.1
Bledy udawało sie skasować.
Losowo wyskakiwały różne, ale docelowo po każdym i w sumie juz ostatecznie zostały dwa , występujące przy właśnie tym szaleństwie z obrotami i brakiem reakcji.

- 00513 - Czujnik obrotów silnika G28 - 05-10 - wejscie otwarte - sporadyczny
- 00552 - Potencjometr masy powietrza G19 - za niski sygnał

Wszystko wskazuje , ze jednak czujnik polozenia walu jest do wymiany. Zdemontowałem go , nie zauważyłem jakiś wyraźnych uszkodzen , lekko naciętą wiazka prxy wtyczce.

Nie mniej jednak , zastanawia mnie temat tych losowych bledow. Czy istnieje możliwość, ze padl sterownik ?
Podejrzewam go , ze względu na to , ze jak mierzyłem kostkę g28 , na drugim pinie powinno być 2v , jest 0.3v na zapłonie. Chyba , ze akurat to ślepy trop.

Martwi mnie jeszcze temat , połączenia, zauważyłem ze jest one możliwe jedynie jak "brzęczek" od swiatel wydaje z siebie lekki pisk. Wtedy też auto odpala. Jeśli nie ma dźwięku, brak jest połączenia z ECU oraz auto nie pali.

Moze ktoś sie spotkał z czymś takim ? Zaczynam sie obawiać, ze jest jakaś ciekawostka w instalacji z tym związana. Zauważyłem też ze ecu robi się ciepły, nie wiem czy powinien.

Ps. Zakładam, ze nie można pisać postów pod postami , ale chciałem w ten sposób podbic temat.

marcinq1q2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 wrz 2023, 14:57
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: marcinq1q2 » 31 lip 2025, 19:46

Od kilku miesięcy mam zrobioną przekładkę którą nabyłem od kolegi Munior. Na twoim miejscu zacząłbym najpierw od zmiany nastawnik i ecu bo właśnie z tych dwóch elementów składa się zestaw przekładkowy.Jest to rozwiązanie o tyle dobre że pozbywasz się wszelkich bolączek nastawnika starego typu ,masz pełną diagnostykę ,podgląd różnych parametrów ,oraz możliwość rozbudowy itp.Jeśli podejrzewasz swój ecu że coś z nim nie tak to zamiast wymieniać na inny tego typu to bardziej moim zdaniem opłaca się taka przekładka na nowszy ecu z nastawnikiem.

Baarkleey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2025, 10:27
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Jasło

Re: B4 1993 - 1Z - Bosch

Post autor: Baarkleey » 31 lip 2025, 22:30

Update:

Jednak padł ecu , zmieniłem go i auto ożyło I pracuje "normalnie".

Jednak nastawnik "nowy" to smietnik bledy od niego oraz nowy od iglicy g80 ale to juz najmniejszy problem.
Auto jezdzi w miarę normalnie , ale podczas jazdy traci paliwo przy depnieciu i do momentu zejścia na 1100-1200 obrotów brak reakcji. Dopiero gdy zejdzie na takie obroty , jest specyficzne zagranie wtryskiwaczy i jest moc dalej.
Takze zakładam ze to nastawnik , chyba , ze to pompa ?

Odnośnie przekładki na pierburga , skontaktowałem sie z Muniorem , mam nadzieję ze bedzie jeszcze miał zestaw do uproszczonego przejścia, nie chce kupować, kolejnego nastawnika nie wiadomej kondycji.

Co ciekawe , wczoraj grzebiąc i szukając winy braku komunikacji , coś musialem rozłączyć w wiązce wnetrza, jest tam kilka patentów. Gdyż nie mam pradu w aucie tzn , nie ma podswietlenia zegarow , nawiewow(nie pracują nawiewy, klimatyzacja) brak napiecia na przycisku podgrzewanej szyby, oraz oswietlenia schowka , czy ktoś posiada schemat wiazki wnetrza ? Bezpieczniki są okej tzn 15 i 17 , chyba , ze cos innego za te elementy odpowiada ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl