Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] kontrolka ciśnienia oleju - jak sądzicie?

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

[B4 TDI] kontrolka ciśnienia oleju - jak sądzicie?

Post autor: Filodendron » 12 gru 2007, 18:00

Witam, o czujnikach ciśnienia jest już trochę na forum ale ja mam pytanie troszku z innej beczki, otóż przy gwałtownym dodaniu gazu (przyspieszeniu) zapala mi sie na chwilę kontrola ciśnienia oleju (wraz z sygnałem dźwiękowym). Nie występuje to cały czas tylko sporadycznie, przeważnie jak samochód jest zimny. Jest t irytujące. Ciśnienie oleju było mierzone i niby jest w porządku i teraz moje pytanie, jak sądzicie, czy takie objawy świadczą o realnym problemie z ciśnieniem, czy jeżeli występuje to sporadycznie to wina leży po stronie czujnika (dodam, że wymieniłem oryginalny na jakiś zamiennik i było to samo) dopiero po poprawieniu lutów w minichecku (?) przestało to występować ale powróciło, czy spotkał sie ktoś z czymś takim (może jakiś problem z samą instalacją)? Teraz jest założony oryginalny czujnik i zauważyłem pewną prawidłowość związaną z tym, że po przyspieszeniu czasem sie odpali i zaraz zgaśnie wcześniej zapalała sie kiedy chciała. Jak sądzicie jaka jest najlepsza metoda wykrycia przyczyny usterki w tym wypadku, ewentualnie czy ktoś miał taki problem?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 gru 2007, 18:08

Może przyczyna leży po stornie insatlacji tak jak sam piszesz, przy przyśpieszaniu slnik dostaje obtory jakoś sie nawet wychyla i byc może w tym momencie jest przerwa w napieciu do czujnka, ja na poczatek sprawdziłbym całą instalcje czujnka miernikiem, moze gdizes jest przełamany kabel i daje czasem błedne sygnały, samą poprawność działania czujnkia mozesz zdiagnozować vagiem, jak bedzie padniety to pokaze bład. A jak tam stan oleju? Jak bedzie za mało to też sie bedzie zapalac choćby przy przyśpieszaniu czy hamowaniu. (prawa fizyki)

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 12 gru 2007, 20:05

Poziom oleju ok, z vagiem to może być mały problem, problemy z połączeniem :-( . Może to być instalacja tylko jeżeli to występuje sporadycznie to może być problem z wykryciem tego, a wiecie może który przewód oprowadza sygnał z czujnika do minichecka?

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 13 gru 2007, 22:22

ja mam ten sam problem tylko wystepuje on przy hamowaniu z wiekszej predkosci na rozgrzanym silniku ,ale ja mam zalozony czujnik oleju na wieksze cisnienie,bo akurat taki dostalem(bede go zmienal).bo mnie to denerwuje.rano jak odpalam to z dziesiec sekund pali mi sie kontrolka oleju .jezdze tak 4 miechy i z silnikiem jest ok,kup czujnik z odpowiednim cisnieniem,na kazdym jest napisane cisnienie,najlepiej zczytaj z orginalu,kolor bodajrze ma byc niebieski.jutro napisze dokladniej o kolorze czujnika,jak to nie pomorze to sie nie przejmoj jezeli autko smiga to bedzie chodzic tak jak u mnie

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 16 gru 2007, 17:53

Filodendron pisze:Poziom oleju ok, z vagiem to może być mały problem, problemy z połączeniem :-( . Może to być instalacja tylko jeżeli to występuje sporadycznie to może być problem z wykryciem tego, a wiecie może który przewód oprowadza sygnał z czujnika do minichecka?
4 ws/gr czyli biało szary, wyłącznik ciśnienia oleju (2,5, 1,8, 0,9 bar)
7 bl/ws czyli niebiesko biały wyłącznik ciśnienia oleju 0,3 bar

jeden czujnik niebieski bada ciśnienie oleju na wejściu do wymiennika ciepła (filtra oleju), drugi szary na wyjściu.

jeśli ściągniesz przewód z czujnika umieszczonego niżej (szary) będzie się działo dokładnie tak jak opisujesz.

Marcin D pisze:rano jak odpalam to z dziesiec sekund pali mi sie kontrolka oleju .jezdze tak 4 miechy
:shock: :shock:

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 18 gru 2007, 18:12

minon1 pisze:4 ws/gr czyli biało szary, wyłącznik ciśnienia oleju (2,5, 1,8, 0,9 bar)
7 bl/ws czyli niebiesko biały wyłącznik ciśnienia oleju 0,3 bar

jeden czujnik niebieski bada ciśnienie oleju na wejściu do wymiennika ciepła (filtra oleju), drugi szary na wyjściu.

jeśli ściągniesz przewód z czujnika umieszczonego niżej (szary) będzie się działo dokładnie tak jak opisujesz.

minon1 - dzięki za info. Czyli problem najprawdopodobniej leży w czujniku 4 ws/gr czyli biało szarym lub ewentualnie w jego połączeniu? Prawdę mówiąc to nie wiem nawet gdzie on jest - zmieniany był tylko niebieski. Zauważyłem, że obroty muszą być ponad 2000.

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 08 sty 2008, 20:20

witam
tez mam podobny problem z kontrolka oddalem auto do mechanika zeby zrobili pasek i klin na wale (przeskoczyl pasek ale nic sie nie stalo) przy odbiorze gosciu powiedzial ze mam malo oleju bo zapala sie kontrolka faktycznie bylo troche malo ale tragedii nie bylo ale po jakims czasie zaczely sie dziac wlasnie te dziwne samoczynne wlanczania tego czujnika olej jest wiec co jest grane? podczas zabaw na sniegu dosyc czesto sie zapalala kontrolka podczas wyprzedzania powyzej 2tys obr to samo sie zapala ale przy spokojnej jezdzie nie czy mozliwe jest zeby mechanicy cos nagrzebali ? bo nigdy wczesniej tego zjawiska w tym aucie nie bylo
dzieki za odpowiedz pozdro

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Viper » 08 sty 2008, 21:13

Miałem kiedyś ten sam problem w Vento. Przy rozgrzanym silniku i obrotach powyżej 2000 niekiedy zapalała mi sie lampka od oleju i piszczał brzęczyk. Robiłem cuda, żeby dojść co mu jest. Sprawdzałem kilkakrotnie instalację, mierzyłem ciśnienie, wymieniałem czujniki i nic. W końcu odłączyłem brzęczyk, który mnie najbardziej denerwował. Po paru miesiącach takiej jazdy, gdy znowu miałem tego dość ponownie się za to zabrałem. Po wielu godzinach wreszcie doszedłem co mu dolega. Był naderwany przewód od czujnika. Nie było tego widać pod izolacją. Naderwany był przy samym czujniku.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 08 sty 2008, 22:06

Posprawdzaj przewody przy czujnikach ciśnienia oleju, zwłaszcza pod wymiennikiem ciepła (filtr oleju), szary czujnik.

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Viper » 08 sty 2008, 22:20

Odnośnie tego co napisałem wyżej, to jest częsta przypadłość. Znam parę osób, które miały dokładnie ten sam problem i przyczyną było to samo co u mnie.

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 11 sty 2008, 15:03

poruszalem kablami troche i narazie nic sie nie dzieje ale jak zacznie sie cos dziac to wtedy odrazu bede wiedzial gdzie szukac :-) dzieki za pomoc :mrgreen:

[ Dodano: 2008-02-10, 19:44 ]
powraca ten sam problem ale jest juz gorzej dzis zrobilem trase 900km i niemoge przekraczac 95km/h tj ok 2tys obrotow bo odrazu uruchamia sie kontrolka oleju
auto nie bierze oleju nie bierze wody spalanie w trasie przy tych predkosciach okolo 4,8l/100 ale co z tego jak jest problem z cisnieniem na dniach chce jechac do mechanika ale chcialbym zebyscie powiedzieli czego moge sie spodziewac i na jakie wydatki sie nastawiac...
z gory dzieki za pomoc

[ Dodano: 2008-02-12, 16:02 ]
nikt nic niema do powiedzenia do mojego zapytania? :cry:

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 17 cze 2012, 22:30

Witam

Od jakiegoś czasu mam podobny problem z z tą wredną kontrolką oleju. Teraz zapala się po przekroczeniu 2 tyś obrotów czyli dość często :evil: Oczywiśnie raz daje o sobie znać innym nie. Nie wiem o co jej chodzi, ale jest to dosyć irytująca rzecz.
Wstepnie obadałem kable i wyglada na to, że jest dobrze, ale jeszcze się temu przyjrze. Dodatkowo podmieniłem MC, ale nic to nie dało. Być może oba mają zwalone luty; tylko nie bardzo wiem jak to sprawdzić :roll: Poproszę o jakieś porady w tym temacie ;-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 17 cze 2012, 23:22

Witam. U mojego brata w silniku ABK występuje dokładnie ten sam problem. Po przekroczeniu 2 tys. obrotów raz na jakiś czas zapalała się kontrolka oleju. Nic nie brzęczało ponieważ brzęczyk jest uszkodzony. Po przewertowaniu forum wyczytałem że wina może być w samym MC (zimne luty, suche kondensatory, uszkodzone diody, itp.), przewody od czujników oleju mogą mieć gdzieś przerwę lub uszkodzone są czujniki oleju. Większe prawdopodobieństwo dotyczyło czujnika wyższego ciśnienia tj. 1,8 bara kolor biały lub szary (nie pamiętam już dokładnie). To udało mi się dowiedzieć a u brata jakoś ta przypadłość się uspokoiła ;-)

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 20 cze 2012, 20:09

manfred19, dzieki wielkie za odzew. To fajnie jak u brata się uspokoiło; oby nigdy nie powróciła ;-) Jak będzie czas zaczne wszystko po kolei sprawdzać ;-) Czujnik oleju wymieniony jakiś miesiąc temu i przez ten czas nie było z tym problemu.
Założyłem firmy VERNET podobno włoska, ale niby dobra. Jednak po tych problemach jakie mam nie jestem przekonany czy to był dobry wybór :roll:

Zauważyłem, że kontrolka kompletnie nie sprawia problemów gdy temperatura za oknem jest niższa niż przykładowo 20 stopni. Dziś było niecałe 16 i cisza. Już wcześniej to zaobserwowałem, ale o tym zapomniałem. Może ktoś wie o co tu chodzi, że jak jest zimniej nie sprawia problemów, a jak jest gorąco to się odzywa nawet na zimnym silniku po przejechaniu raptem 100 metrów :shock:

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 21 cze 2012, 00:04

Jeżeli jest to w pewnym sensie uzależnione od temperatury otoczenia to przyczyną mogą być zimne luty w liczniku lub MC. Skoro samo MC podmieniałeś to może licznik trzeba przelutować (deskę rozdzielczą znaczy sie:) Może być gdzieś przewód pęknięty. Gdy jest chlodny i skurczony to przewodzi a jak dostanie temperatury to powstaje przerwa i klops :-|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl