Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 tdi 1Z] Bieże olej

ODPOWIEDZ
toff81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 sty 2008, 21:00
Lokalizacja: Świecie

[B4 1,9 tdi 1Z] Bieże olej

Post autor: toff81 » 09 sty 2008, 22:38

Witam,problem jak w temacie.Muszę często kontrolować bagnet-bieże ok 750 ml na tyś km i nie wiem co jest przyczyną,turbina raczej ok bo oleju we wężach nie ma, a jeśli by pierścienie puszczały to byłoby ciężko z porannym odpalaniem a na to nie narzekam(takie moje przypuszczenia).Auto z 93 roku,przebieg-no właśnie ,nikt tego nie wie-na liczniku 200 tyś ale to pewnie nieprawda, olej mineralny wiec trzeba wymienić na półsyntetyk.Co o tym sądzicie??

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 09 sty 2008, 22:42

W silniku w benzynie dostalbyś poradę wymień gumki ;) Nie wiem niestety jak to jest w "traktorze" :mrgreen: Swoją drogą to w/g instrukcji fabrycznej jest możliwe takie spalanie...O ile pamiętam dopuszczało się nawet coś delikatnie powyżej litra (z pamięci).

toff81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 sty 2008, 21:00
Lokalizacja: Świecie

Post autor: toff81 » 09 sty 2008, 22:48

Wiem że niektórzy mówią że to dopuszczalne takie branie oleju ale gdzie tutaj wtedy sens wymiany co 10 tys.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 09 sty 2008, 23:07

zmień olej to po pierwsze ale nie sądzę że pomoże a wycieków nie masz :?:
szantis pisze: Nie wiem niestety jak to jest w "traktorze" :mrgreen:

nie wiem ale coś tam napiszę <osohozi>

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 09 sty 2008, 23:15

Mierzyłeś ciśnienie w cylindrach :?: Jeśli niema wycieków to można olej zmienić na półsyntetyk ale w tym przypadku to może się zwiększyć ilość pobieranego oleju moim zdaniem.Jeśli ciśnienie jest w miare to pierścienie i uszczelniacze moim zdaniem do wymiany :mrgreen:

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 09 sty 2008, 23:22

RaKo pisze:Mierzyłeś ciśnienie w cylindrach :?: Jeśli niema wycieków to można olej zmienić na półsyntetyk ale w tym przypadku to może się zwiększyć ilość pobieranego oleju moim zdaniem.Jeśli ciśnienie jest w miare to pierścienie i uszczelniacze moim zdaniem do wymiany :mrgreen:
pisał kolega że nie kopci (w co wątpię) ale jeśli nie wymieni na półsyntetyk to i taki tak padaka bo turbina nie wydoli :-/

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 09 sty 2008, 23:54

u mnie też sporo żłopie a nic a nic nie kopci. co dziwne nawet przy depnieciu nie dymi na czarną co mnie dziwi bo czesto widze Octavie ktore przy depnieciu puszczają czarną chmure.

tyle ze ja mam wycieki 2. jeden do uszczelniacz na wale - bede robił przy okazji rozrządu a drugie nie wiem... gdzie z gory a uszczelka pod pokrywą wymieniona. najpierw wymienie skrzynie i zawieche seryjna wsadze, wtedy sie zajme wyciekami. musze zrobic moją niunie na ideał ;-)

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 10 sty 2008, 00:04

Daras, Czarny dym to nie pobór oleju tylko duża dawka ropy :mrgreen:
Żłopanie oleju obiawia się kolorem siwym, niebieskim <ok>

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 10 sty 2008, 00:12

U mnie olej spier... na zewnątrz, spod uszczelki podgłowicowej (wiem, dziwne), a poza tym wypluwa go turbosprężarka. Tym sposobem mam bardzo niewielkie ubytki oleju. Nie wiem ile dokładnie mam między min a max na bagnecie, ale powiedzmy że na taką ilość potrzebuje około 8000km żeby skotłować. Dodam może, że samochód kopci mi na czarno, nie siwo.
Co do 750ml/1000km, to robi się już sporo. Może być takie jajko, że pierścienie kompresyjne masz OK, a olejowy już niestety kończy żywot. Popatrz w płyn chłodzący czy nie masz tam jakiegoś gluta. Nigdzie Ci nie cieknie po bloku olej?

P.S. Wybacz, ale muszę to napisać. "Bierze" pisze się przez "rz". Błagam, zwracajcie uwagę na ortografię. Poprawiajmy się na wzajem, każdy popełnia błędy.

Łukasz 24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: Łukasz 24 » 10 sty 2008, 07:46

Witaj ja miałem podobny problem co u ciebie w (1.9 TD) tzn. zużycie oleju dochodziło nawet do 1000ml na 1000 km czyli to nie było normalne, że tyle bieże. Postanowiłem zrobić silnik czyli powymieniać pierścienie na tłokach panewki, uszczelniacze no i oczywiście wszelkiego rodzaju uszczelki. Okazało się, że to był dobry wybór bo jak zobaczyłem piesścienie to się złapałem za głowe tzn. pierścienie tak wlazły w tłoka, że mechanik nie mógł ich wyciągnąć z tamtąd tak się zaklinowały, a tłok w głowicy latał jak nia wiem miał luzy na każdą strone. Od momentu zrobienia silnika może dolałem 300ml oleju na dystansie 5000km to nie jest chyba dużo. :lol:
Dlatego niechce straszyć ale może trzabędzie robić silniczek ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 sty 2008, 09:34

Moja propozycja, zmień olej na półsyntetyk i wymien uszczelniacze, jesli nie masz oleju w rurach od IC to albo padły pierscienie albo gumki, chociąż turbiny tez nie można wykluczyć tak odrazu. Koszt uszczelniaczy jest bardzo mały wiec wymiana co najwyżej bedzie na dobre.

toff81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 sty 2008, 21:00
Lokalizacja: Świecie

Post autor: toff81 » 10 sty 2008, 10:26

Dziękuję koledzy za sugestie,auto i tak muszę zrobić i tak bo do roboty rowerem nie będę jeżdził :-) :-) pozdrawiam

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 10 sty 2008, 13:53

Łukasz 24, tłoki pracują w bloku(cylindrze), a nie jak napisałeś w głowicy. :mrgreen:

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 10 sty 2008, 16:32

Koledze w V6 brało olej, dużo oleju.
Poleciłem mu żeby na noc okręcił świece wlał nafty. Nie dużo do50gram na cyl. Zapieczone pierścionki puściły i mniej mu bierze bo wiadomo V6 bierze.
Po tej operacji warto zmienić olej.
Więc zalej do cylindrów po 50-100g nafty, na drugi dzień zmień olej i może pomoże.

Łukasz 24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: Łukasz 24 » 10 sty 2008, 19:45

Sorki zwracam chonor w ( bloku cylindrze) :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl