[b3/b4 ALL] wskaznik temperatury zewnetrznej w liczniku
[b3/b4 ALL] wskaznik temperatury zewnetrznej w liczniku
Witam. Mam pytanie czy wskaznik o numerach "4A0 919 272 C" jest dobry dla autka bez klimatronika i bedzie pokazywal temperature w stopniach celsjusza?
Szukałem w googlu i na to wlasnie wychodzi, ale wole zapytać. Dzieki z góry
Szukałem w googlu i na to wlasnie wychodzi, ale wole zapytać. Dzieki z góry
cobra, Solskier, bardzo dziekuje za odpowiedzi. Na forum znalazlem sposob podlaczenia, wiec jutro bedzie rezanko <ok>
Nastepne pytanie - po cholere termometrowi sygnal predkosci? Abstrahując od fizyki przeplywu gazów - na temperature czujnika nie wplywa przeciez to, ze powietrze go oplywa, czujnik ma taka temperature jak otaczajace powietrze (w przyblizeniu) i ruch powietrza nie wplywa na jego temperature. Wiec tego nie rozumiem
Nastepne pytanie - po cholere termometrowi sygnal predkosci? Abstrahując od fizyki przeplywu gazów - na temperature czujnika nie wplywa przeciez to, ze powietrze go oplywa, czujnik ma taka temperature jak otaczajace powietrze (w przyblizeniu) i ruch powietrza nie wplywa na jego temperature. Wiec tego nie rozumiem
czapa, jasne, nie ma sprawy
WOJTEK26, polecam lekture ksiazek z fizyki elementarnej, szczegolnie termodynamiki. Czujnik nie czuje tak jak czlowiek, ze im bardziej wieje tym bardziej mu "zimno". Dla czujnika nie ma roznicy czy opływa go wiazka powietrza z wieksza lub mniejsza predkoscia. On poprostu mierzy temperature tego powietrza. Inaczej sprawa wygladalaby gdyby czujnik mial swoja temperature, np 40 stopni i ped powietrza by go chlodzil. Ale nie bede Wam tutaj robil wykladow z fizyki.
Napisze jeszcze raz - pęd powietrza nie ma zadnego znaczenia dla rezystancji termistora.
WOJTEK26, polecam lekture ksiazek z fizyki elementarnej, szczegolnie termodynamiki. Czujnik nie czuje tak jak czlowiek, ze im bardziej wieje tym bardziej mu "zimno". Dla czujnika nie ma roznicy czy opływa go wiazka powietrza z wieksza lub mniejsza predkoscia. On poprostu mierzy temperature tego powietrza. Inaczej sprawa wygladalaby gdyby czujnik mial swoja temperature, np 40 stopni i ped powietrza by go chlodzil. Ale nie bede Wam tutaj robil wykladow z fizyki.
Napisze jeszcze raz - pęd powietrza nie ma zadnego znaczenia dla rezystancji termistora.
Chciałem tylko zauważyć, że do czujnika temperatury (jak to zwykle przy czujnikach bywa) doprowadzone sa dwa przewody. Skoro są doprowadzone dwa przewody, to po to by płynął przez nie prąd elektryczny. Jeżeli przez jakiś element elektryczny (w tym przypadku termistor) płynie prąd elektryczny to znaczy że ten element się nagrzewa i najczęściej oddaje do otoczenia własne ciepło - ma też własną temperaturę. Jeżeli zmieniają się warunki otoczenia (m.in. temperatura) to zmienia się także ilość emitowanego-oddawanego ciepła przez czujnik.k44761 pisze: WOJTEK26, polecam lekture ksiazek z fizyki elementarnej, szczegolnie termodynamiki. Czujnik nie czuje tak jak czlowiek, ze im bardziej wieje tym bardziej mu "zimno". Dla czujnika nie ma roznicy czy opływa go wiazka powietrza z wieksza lub mniejsza predkoscia. On poprostu mierzy temperature tego powietrza. Inaczej sprawa wygladalaby gdyby czujnik mial swoja temperature, np 40 stopni i ped powietrza by go chlodzil. Ale nie bede Wam tutaj robil wykladow z fizyki.
Napisze jeszcze raz - pęd powietrza nie ma zadnego znaczenia dla rezystancji termistora.
Z drugiej strony jak zapewne wiecie temperatura elementu typu rezystancyjnego zawsze będzie miała wpływ na wartość jego rezystancji.
Reasumując można stwierdzić, że WOJTEK26 ma rację. Sygnał prędkości jest potrzebny termometrowi do korekcji wskazań.
Jeżeli ktoś dalej pozostaje niedowiarkiem i nie wierzy że prędkość powietrza ma wpływ na temperaturę czujnika, to niech przemyśli kwestię gorącej herbaty.
Pytanie brzmi: Czy warto studzić gorącą herbatę dmuchaniem powietrza z płuc o temperaturze 36 stopni, czy szybciej będzie ostudzić ją pozostawiając w spokoju w warunkach otoczenia - 24 stopnie? Teoretycznie jest to bez sensu a jednak wielu dmucha.
No i kwestia zasadnicza - Po co stosować INTERCOOLERY, skoro pęd powietrza miałby ich nie studzić?
Dla majsterkowiczów mam kolejny dowód.
Włączcie wasz klimatronik by wskazywał temperaturę wewnątz auta, a następnie włączajcie i wyłączajcie silniczek mini dmuchawy czujnika. Nie wiem jak u was, ale u mnie jest różnica dwa stopnie pomiędzy temperaturą mierzoną z i bez działającej dmuchawy.
czarekj, juz odpowiadam. Otoz przez czujnik, ktory ma 1kOHM przeplywa prad kilka miikroamperów. Spiek w tym czujniku ma duza powierzchnie, okolo 2-3mm2. Gestosc pradu jest tak mala, ze wzrost temperatury spieku przy takim pradzie jest liczony w tysiecznych czesciach stopnia celsjusza. Wiec ZAWSZE temperatura czujnika jest BARDZO NIEWIELE rozniaca sie od temperatury otoczenia, w przeciwnym przypadku czujnik zawsze zawyzalby temperature i stracil by swoja elementarna funkcje.
Druga sprawa z Twoja herbata - herbata ma powiedzmy 80 stopni, otoczenie 20. TEmperatura powietrza z pluc nigdy nie ma 36 stopni, poniewaz rozprezajac sie gaz oddaje energie, wiec ma powiedzmy 30 stopni. roznica to 50 stopni. PRzeplyw ciepla jest intensywny (zasada zachowania energii). Jesli chodzi o czujnik, ma powiedzmy 25,00005 stopnia celsjusza a otoczenie 25. Dla czujnika nieruchome powietrze o temperaturze 25 stopni celsjusza oraz wiatr o temperaturze 25 stopni celsjusza to to samo.
Tak samo z Twoim przykladem intercoolerow itp.
Druga sprawa z Twoja herbata - herbata ma powiedzmy 80 stopni, otoczenie 20. TEmperatura powietrza z pluc nigdy nie ma 36 stopni, poniewaz rozprezajac sie gaz oddaje energie, wiec ma powiedzmy 30 stopni. roznica to 50 stopni. PRzeplyw ciepla jest intensywny (zasada zachowania energii). Jesli chodzi o czujnik, ma powiedzmy 25,00005 stopnia celsjusza a otoczenie 25. Dla czujnika nieruchome powietrze o temperaturze 25 stopni celsjusza oraz wiatr o temperaturze 25 stopni celsjusza to to samo.
Tak samo z Twoim przykladem intercoolerow itp.
- majsterkowieczem owszem jestem ale robie tez doktorat na polibudziemajsterkowiczów
k44761 wszystko co piszesz jest prawdą, ale patrząc na tą kwestię z jeszcze innej strony trzeba sobie zadać pytania:
1. Dlaczego oryginalny czujnik ma konstrukcję powodujacą zatrzymywanie ewentualnych ruchów powietrza wokół elementu pomiarowego?
2. Dlaczego dolna lewa kratka zderzaka ma na środku plastikową przesłonę chroniącą czujnik m.in. przed bezpośrednim pędem powietrza.
3. Dlaczego wszelkie oferowane do sprzedaży termometry samochodowe, które widziałem w instrukcji montażu mają wpisane zalecenia by czujnik zamontować od wewnątrz zderzaka? Czy tylko ze względów estetycznych?
1. Dlaczego oryginalny czujnik ma konstrukcję powodujacą zatrzymywanie ewentualnych ruchów powietrza wokół elementu pomiarowego?
2. Dlaczego dolna lewa kratka zderzaka ma na środku plastikową przesłonę chroniącą czujnik m.in. przed bezpośrednim pędem powietrza.
3. Dlaczego wszelkie oferowane do sprzedaży termometry samochodowe, które widziałem w instrukcji montażu mają wpisane zalecenia by czujnik zamontować od wewnątrz zderzaka? Czy tylko ze względów estetycznych?
- karolpinkii
- Forum Audi 80
- Posty: 167
- Rejestracja: 17 cze 2007, 19:24
- Lokalizacja: Żukowo