Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3/b4 ALL] wskaznik temperatury zewnetrznej w liczniku

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

[b3/b4 ALL] wskaznik temperatury zewnetrznej w liczniku

Post autor: k44761 » 22 sty 2008, 14:12

Witam. Mam pytanie czy wskaznik o numerach "4A0 919 272 C" jest dobry dla autka bez klimatronika i bedzie pokazywal temperature w stopniach celsjusza?
Szukałem w googlu i na to wlasnie wychodzi, ale wole zapytać. Dzieki z góry

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 sty 2008, 22:30

Jeśli dobrze pamiętam to powinno byc w stC... "D" było w st F.

DODANO:
Wg Etki "A" wycofano w lutym 1996 i stosowano właśnie "C"... Z kolei "D" zastapiło "B" - wypuszczane na Wlk.Brytanie

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 sty 2008, 09:20

Sprawdzałem na swoim wyświetlaczu jest taki sam nr, wiec bedzie działał napewno i bedzie pokazywał w stopniach C tak jak pisze kolega Cobra.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 23 sty 2008, 09:30

cobra, Solskier, bardzo dziekuje za odpowiedzi. Na forum znalazlem sposob podlaczenia, wiec jutro bedzie rezanko <ok>

Nastepne pytanie - po cholere termometrowi sygnal predkosci? Abstrahując od fizyki przeplywu gazów - na temperature czujnika nie wplywa przeciez to, ze powietrze go oplywa, czujnik ma taka temperature jak otaczajace powietrze (w przyblizeniu) i ruch powietrza nie wplywa na jego temperature. Wiec tego nie rozumiem :)

racy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 31 sie 2007, 12:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: racy » 23 sty 2008, 10:34

ja teraz mam zepsuty czujnik od prędkościomierza a termometr wskazuje jak wskazywał. Więc chyba do niczego to nie jest mu potrzebne.

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 23 sty 2008, 13:01

k44761, to jak bedziesz to montowal to zrob pozadne fotostory i sie pochwal tym :-) bo tez sie nad zamontowaniem wyswietlacza temperatury zastanawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 sty 2008, 13:24

Wyswietlacz maja predkośc pojazdu koryguje błedy wskazania wynikajace z przepływu powietrza wokół czujnika. Im wyzsza prękośc tym bardziej oszukiwałby wskaźnik

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 24 sty 2008, 10:23

czapa, jasne, nie ma sprawy :)

WOJTEK26, polecam lekture ksiazek z fizyki elementarnej, szczegolnie termodynamiki. Czujnik nie czuje tak jak czlowiek, ze im bardziej wieje tym bardziej mu "zimno". Dla czujnika nie ma roznicy czy opływa go wiazka powietrza z wieksza lub mniejsza predkoscia. On poprostu mierzy temperature tego powietrza. Inaczej sprawa wygladalaby gdyby czujnik mial swoja temperature, np 40 stopni i ped powietrza by go chlodzil. Ale nie bede Wam tutaj robil wykladow z fizyki.
Napisze jeszcze raz - pęd powietrza nie ma zadnego znaczenia dla rezystancji termistora.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 sty 2008, 11:52

Jak słusznie zaznaczyłes mierzy temp powietrza, im wieksza predkośc tym większe wychłodzenie elementu ( nie wierzysz to sprawdx na czujniki temp takim z tesco i innym a sie zdziwisz)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 sty 2008, 13:42

k44761 pisze: WOJTEK26, polecam lekture ksiazek z fizyki elementarnej, szczegolnie termodynamiki. Czujnik nie czuje tak jak czlowiek, ze im bardziej wieje tym bardziej mu "zimno". Dla czujnika nie ma roznicy czy opływa go wiazka powietrza z wieksza lub mniejsza predkoscia. On poprostu mierzy temperature tego powietrza. Inaczej sprawa wygladalaby gdyby czujnik mial swoja temperature, np 40 stopni i ped powietrza by go chlodzil. Ale nie bede Wam tutaj robil wykladow z fizyki.
Napisze jeszcze raz - pęd powietrza nie ma zadnego znaczenia dla rezystancji termistora.
Chciałem tylko zauważyć, że do czujnika temperatury (jak to zwykle przy czujnikach bywa) doprowadzone sa dwa przewody. Skoro są doprowadzone dwa przewody, to po to by płynął przez nie prąd elektryczny. Jeżeli przez jakiś element elektryczny (w tym przypadku termistor) płynie prąd elektryczny to znaczy że ten element się nagrzewa i najczęściej oddaje do otoczenia własne ciepło - ma też własną temperaturę. Jeżeli zmieniają się warunki otoczenia (m.in. temperatura) to zmienia się także ilość emitowanego-oddawanego ciepła przez czujnik.
Z drugiej strony jak zapewne wiecie temperatura elementu typu rezystancyjnego zawsze będzie miała wpływ na wartość jego rezystancji.
Reasumując można stwierdzić, że WOJTEK26 ma rację. Sygnał prędkości jest potrzebny termometrowi do korekcji wskazań.
Jeżeli ktoś dalej pozostaje niedowiarkiem i nie wierzy że prędkość powietrza ma wpływ na temperaturę czujnika, to niech przemyśli kwestię gorącej herbaty.

Pytanie brzmi: Czy warto studzić gorącą herbatę dmuchaniem powietrza z płuc o temperaturze 36 stopni, czy szybciej będzie ostudzić ją pozostawiając w spokoju w warunkach otoczenia - 24 stopnie? Teoretycznie jest to bez sensu a jednak wielu dmucha.

No i kwestia zasadnicza - Po co stosować INTERCOOLERY, skoro pęd powietrza miałby ich nie studzić?

Dla majsterkowiczów mam kolejny dowód.
Włączcie wasz klimatronik by wskazywał temperaturę wewnątz auta, a następnie włączajcie i wyłączajcie silniczek mini dmuchawy czujnika. Nie wiem jak u was, ale u mnie jest różnica dwa stopnie pomiędzy temperaturą mierzoną z i bez działającej dmuchawy.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 26 sty 2008, 09:56

czarekj, juz odpowiadam. Otoz przez czujnik, ktory ma 1kOHM przeplywa prad kilka miikroamperów. Spiek w tym czujniku ma duza powierzchnie, okolo 2-3mm2. Gestosc pradu jest tak mala, ze wzrost temperatury spieku przy takim pradzie jest liczony w tysiecznych czesciach stopnia celsjusza. Wiec ZAWSZE temperatura czujnika jest BARDZO NIEWIELE rozniaca sie od temperatury otoczenia, w przeciwnym przypadku czujnik zawsze zawyzalby temperature i stracil by swoja elementarna funkcje.
Druga sprawa z Twoja herbata - herbata ma powiedzmy 80 stopni, otoczenie 20. TEmperatura powietrza z pluc nigdy nie ma 36 stopni, poniewaz rozprezajac sie gaz oddaje energie, wiec ma powiedzmy 30 stopni. roznica to 50 stopni. PRzeplyw ciepla jest intensywny (zasada zachowania energii). Jesli chodzi o czujnik, ma powiedzmy 25,00005 stopnia celsjusza a otoczenie 25. Dla czujnika nieruchome powietrze o temperaturze 25 stopni celsjusza oraz wiatr o temperaturze 25 stopni celsjusza to to samo.

Tak samo z Twoim przykladem intercoolerow itp.
majsterkowiczów
- majsterkowieczem owszem jestem ale robie tez doktorat na polibudzie :)

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 26 sty 2008, 11:56

panowie czuje sie jak na wykladzie fizyki :-D

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 sty 2008, 22:17

k44761 wszystko co piszesz jest prawdą, ale patrząc na tą kwestię z jeszcze innej strony trzeba sobie zadać pytania:
1. Dlaczego oryginalny czujnik ma konstrukcję powodujacą zatrzymywanie ewentualnych ruchów powietrza wokół elementu pomiarowego?
2. Dlaczego dolna lewa kratka zderzaka ma na środku plastikową przesłonę chroniącą czujnik m.in. przed bezpośrednim pędem powietrza.
3. Dlaczego wszelkie oferowane do sprzedaży termometry samochodowe, które widziałem w instrukcji montażu mają wpisane zalecenia by czujnik zamontować od wewnątrz zderzaka? Czy tylko ze względów estetycznych?

Awatar użytkownika
karolpinkii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 17 cze 2007, 19:24
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: karolpinkii » 27 sty 2008, 02:15

A ja mam male pytanko gdzie moge kupic taki czujnik a najlepiej cala wiazkie, czy pozostaje tylko serwis audi...

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 27 sty 2008, 12:16

karolpinkii, na allegro niespotkalem sie z czujnikami wiec zostaje jakis szrot czy dobry sklep z czesciami

ps. moglby ktos fote wstawic jak jest czujnik przymocowany orginalnie bo w etce jakos ogulnie jest to przedstawione

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl