Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] czemu nadal szarpie,wszystko sprawdzone :-(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
daniel_ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45

[80 B4 2.0 ABT] czemu nadal szarpie,wszystko sprawdzone :-(

Post autor: daniel_ABT » 22 sty 2008, 17:31

Witam wszystkich.Mam audiczke z silnikiem ABT.Jak ja kupilem to spalanie wynosilo ok 18 - 20 litrow benzyny i silnik mial nie rowna prace tak jak by chodzil na 3 gary.Samochod prawie wogole nie mial przyspieszenia,jezdzil a wlasciwie sie toczyl.Odrazu postawilem go do mechanika.Jednego,drugiego i trzeciego ale zaden z nich nich oprocz tego ostatniego mie zrobil nic oprocz tego ze ustawil zaplon,a wlasciwie wyciagnal i ustawil go z pompa olejowa bo podobno tam bylo przestawione.No fakt polepszylo sie ale nie do konca.Postawilem go do elektronika i znalezlismy dwie usterki.Pierwsza to to ze komp byl zwalony bo nawet przy wylonczonym zaplonie wysterowywal napiecie na silniczek krokowy i co jakis czas bylo slychac jak sie zalancza.Kupilem kompa,wymienilem i z tym bylo juz git.A sprawa spalania nie znikla,przejzelismy wszystko i okazalo sie ze w kostce ktora podpina sie do wtrysku cos nie laczylo i komp nie pobieral odczytu polozenia przepustnicy.Zrobilismy to,ustawilismy jeszcze raz zaplon i odrazu samochod byl nie do poznania,spalanie spadlo do ok 10litrow benzynki,tylko ze silnik jeszcze troche SZARPAł przy ruszaniu i przy jezdzie,przerywal na dwojce,tak jak by sie dlawil od ok 2000 brotow do 3000 a pozniej juz szarpanie nie bylo juz odczuwalne bo wchodzil na obroty,w podobnych obrotach bylo tez na trzecim biegu,na 4 i 5 biegu jest to juz nie odczuwalne.Sprawdzone bylo wszystko :

-sonda na oscyloskopie,

-czujnik wody ten niebieski,

-ten czujnik temp powietrza co jest przy wtrysku,

-jescze raz wszystie wszkazania na i napiecia na kostce od TPSu,

-cisnienie paliwa mialo 1 bar,nigdzie sie nie zapowietrzalo

- wywalilem katalizator i wstawilem tlumik

-cisnienie na garach mialo 1gar-9,5 ;2gar-9,3 ; 3gar-9,5 ; 4 gar-9,5

-sprwdzalismy podstawe pod wtryskiem(bylo dobra ale wyminilem na nowa),

- ten taki niebieski zawor ktory jest przypiety do obudowy filtra powierza(on jest od paliwa ale nie pamietam dokladnie jego nazwy),

- sprawdzalismy przewody WN i swiece(przewody git, swiece wymienilem),

-wymienilem kopulke i palec,

-byl przeprowadzony reset i adaptacja zgodnie z tym co mu kazal komp,


nawet przyprowadzilem taka sama audiczke ABT i wzszystkie parametry byly praktycznie identyczne,bledy byly wakasowane i po adaptacji przez kilka pierwszych dni praktycznie bylo ok ale takie to szarpanie dlawienie bylo minimalne.Nie przeszkadzalo mi to do tej pory bo jak dalem buta to sie przelamywal i szedl jak zly,no ale tak nie moze byc.Chce zeby niebylo tego wogole,bo juz mnie to irytuje i zastanawiam sie nad zalozeniem gazu i chce doprowadzic samochod do ladu.
Przeczytalem wszystkie posty na ten temat i sprawadzalem wszystko po kolei i nie mam pojecia.Juz mam dosc jazdy po mechanikach magikach,wiemze na forum jest kilku madrych ludzi i dlatego prosze o pomoc w mojej sprawie.Z gory dzieki


Sporo się naklikałeś i tylko dlatego nie zablokowałem tego źle nazwanego wątku. Na przyszłość proszę o poprawne, zgodne z regulaminem i zasadami panującymi na forum tytułowanie nowych wątków (TAG-i). Dziękuję Danek
Ostatnio zmieniony 22 sty 2008, 20:41 przez daniel_ABT, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 sty 2008, 18:54

Witaj. Przedewszystkim popraw nazwę tematu.
Co do twojej sprawy to będzie ciężki orzech do zgryzienia. Ja ze swoim autkie też walczyłem długo zamim się to uspokoiło. Na pierwszy ogień odłącz sonde i zrób jazdę próbną, wiem sonde sprawdzałeś ale uwierz mi ja swoją sprawdzałem kilkanaście razy i w/g wskazań przyrządów była dobra.

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 22 sty 2008, 19:39

jak pisal kokolino pozatym sprawdz czy silniczek krokowy ci sie nie wiesza ja tak mialem powiem ci ze meczylem sie z tym prawie rok wywalilem w pip kaski ale teraz niunka nie do poznania
ja bym na twoim miejscy odpiol sonde i sprawdzil bez niej badz znalazl sprawny krokowiec i tez to sprawdzil.... komp w ABT jest na tyle ubogi ze moze poprostu cio tego nie pokazac :-/

daniel_ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45

Post autor: daniel_ABT » 22 sty 2008, 20:32

co do sondy to juz raz zakldalem inna z ABK i praca silnika sie nie zmienila ale to bylo jeszce wtedy gdy mi duzo palil i tak nie rowno chodzil.ale jutro z rana zrobie probe z odlaczona sonda i porownam roznice.co do silniczka krokowego to juz kiedys go sprawdzalem z tym elektronikiem i jego byla prawidlowa.reaguje ta jak powinien,bynajmniej on tak mowil-wierze mu bo to lebski gosc i to on w duzym stopniu ozywil moje audi...ale nikt nie jest nie omylny,wiec silniczek tez jutro sprawdze...chcialem go kiedys podmienic z innego ABT ale na tamtym byly inne oznaczenia(ktos mi mowil jak dobrze pamietam ze ja mam ten tanszy chyba 4,ale nie jestem tego dokladnie pewien bo to dawno bylo).ja mam z rocznika 92 a tamta byla z 93 roku

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 sty 2008, 20:38

daniel_ABT pisze:co do sondy to juz raz zakldalem inna z ABK
Pewny to nie jestem ale sonda z ABK to nie pasuje do ABT. Odłącz szary przewód od sondy i się przejedź. A jeszcze jedno robi się tak na zimnym czy ciepłym silniku czy zawsze ?

daniel_ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45

Post autor: daniel_ABT » 22 sty 2008, 20:38

I czy jeszcze ktos mi moze powiedziec dokladnie jak powinna wygladac prawidlowa praca silniczka krokowego.Tak zebym sie upewnil i wiedzial co do czego i na co zwracac uwage.Ja mam na swoim kompie bosch esitronic troszki zkrakowany ale malo mozna tam znalezc,jezeli chodzi o moj problem,wszystko juz przerobilem

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 sty 2008, 20:47

Przy oryginalnych sondach silników ABK i ABT nie ma przewodu o kolorze szarym. Sygnałowy jest czarny.

daniel_ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45

Post autor: daniel_ABT » 22 sty 2008, 20:49

Co do tej sondy z ABK to zapewniano mnie ze jest to samo co w ABT.Jedyna roznica bylo to ze miala dluzsza wiazke przewodow.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 sty 2008, 20:50

czarekj pisze:Przy oryginalnych sondach silników ABK i ABT nie ma przewodu o kolorze szarym. Sygnałowy jest czarny.
:oops: Zgadza, się dzisiaj wymieniałem w innym aucie czteroprzewodową i pomyliłem.
A co do sond czy od ABK pasuje do ABT to niech się wypowiedzą inni bo pewnośc nie mam ale sonda w jest montowana tuż przed czy nawet w samym kacie a ne jak wABT w kolektorze i moż się różnić sposobem pomiaru. Numery w ETK-ce są zupełnie różne.

daniel_ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45

Post autor: daniel_ABT » 22 sty 2008, 21:09

A i mozna wykluczyc jeszce ze filtr paliwa ze jest zapchany bo tez wyminilem na nowy.Zastanawia mnie czy ten filtr weglowy ktory jest ukryty w prawym blotniku moze miec jakies znaczenie.Chociaz cisnienie mialo 1 bar i pompka paliwa tez napeno jest dobra.

vi7o
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 sty 2008, 00:12

Post autor: vi7o » 23 sty 2008, 12:56

Moj motor rowniez szarpal do momentu gdy sie nie nagrzał...okazało sie że dostawało lewe powietrze...a dokladnie w miejscu gdzie masz tzw. 'harmonijkę' w gornym lewym rogu. Poprostu była dziurawa w niektórych miejscach. Zakleiłem dobrą taśmą izolacyjną i sie poprawiło.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 sty 2008, 13:14

Sonda jest podobna ( w ABK 3przewodowa ogrzewana w ABT 1 przewodowa nie ogrzewana). Sprawdź dobrze czy jest prawidłowo ustawiony czujnik położenia przepustnicy ( nie pamiętam czy w ABT można go przestawiać) a po drugie odłącz przewód od zbiorniczka z weglem aktywnym i zaślep go, moze tam jest gdzies nieszczelnośc.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 sty 2008, 16:54

WOJTEK26 pisze:Sonda jest podobna ( w ABK 3przewodowa ogrzewana w ABT 1 przewodowa nie ogrzewana)
Wojtek jesteś pewien? U mnie w ABT jest 3 przewodowa :-) i taka była w oryginale.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 23 sty 2008, 17:21

U mnie w ABT sonda jest również 3-przewodowa.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 23 sty 2008, 23:25

Sonda w ABT...2 białe, 1 czarny. Kurde ja bym stawiał na lewe powietrze, ale temat jest dość trudny, bo wiele rzeczy może mieć wpływ. Nie wierz do konca pomiarom, a szczególnie tym które robisz na postoju...w trakcie jazdy przy różnych obrotach wszystko może ulec zmianie. Czasem tylko podmianka pomaga ;-) tak jak miało to miejsce u mnie ( temat na forum)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl