[B4 ABT+LPG] Regulator ciśnienia paliwa
[B4 ABT+LPG] Regulator ciśnienia paliwa
a ja nadal walcze z ciezkim odpalaniem na benzynie rano i sie nie poddaje jak w temacie mam pytanie gdzie i czy wogole jest regulator cisnienia paliwa w silniku ABT ? dzięki z góry za odpowiedź
brak mi słów na to ogolnie zaczynam myśleć ze ten silnik ABT a dokladnie jego zasilanie paliwem jest ogolnie do bani niedosc ze jest delkatnie mowiac nie za żwawy to do tego takie jaja się dzieja - na gazie odpala dobrze na paliwie za zadne skarby - wymaga długiego krecenia juz 2 razy wyladowalem ako do zera - od tamtej pory odpalam na gazie rano w dzien nie ma problemu
dziwna sprawa bo po wymianie filtra paliwa problem zupelnie zniknal na 2-3 tygodnie moze ktos mi to wytlumaczyc bylem pewien ze pompa paliwa ale ona daje cisnienie 1,2 bara ( zreszta jak jest takie cisnienie na cieplym silniku to raczej nie ma opcji ze rano bedzie duzo niższe?? dobrze by było rano zmierzyć cisnienie przed odpaleniem???) czyli cisnienie pompy książkowe
jestem bliski zakupu używanego monowtrysku calego tylko ze to wydatek ok 150zł i nie ma pewności czy nie pochodzi z auta z przebiegiem grubo ponad 300 000 km kazdy sprzedawca mowi " PAnie nie jezdzil na gazie i mial 160 000 km na liczniku.." ale chyba zaryzykuje i to kupie co mowicie bo juz zaczynam sie wku...iać po malu
Mam jeszcze 2 auto które sie nazywa Cinquecento 900cm i ono pali na dotyk nawet przy
-30 stopniach - jak tak dalej pojdzie to sie przesiąde do lata do cieniaska:-(
dziwna sprawa bo po wymianie filtra paliwa problem zupelnie zniknal na 2-3 tygodnie moze ktos mi to wytlumaczyc bylem pewien ze pompa paliwa ale ona daje cisnienie 1,2 bara ( zreszta jak jest takie cisnienie na cieplym silniku to raczej nie ma opcji ze rano bedzie duzo niższe?? dobrze by było rano zmierzyć cisnienie przed odpaleniem???) czyli cisnienie pompy książkowe
jestem bliski zakupu używanego monowtrysku calego tylko ze to wydatek ok 150zł i nie ma pewności czy nie pochodzi z auta z przebiegiem grubo ponad 300 000 km kazdy sprzedawca mowi " PAnie nie jezdzil na gazie i mial 160 000 km na liczniku.." ale chyba zaryzykuje i to kupie co mowicie bo juz zaczynam sie wku...iać po malu
Mam jeszcze 2 auto które sie nazywa Cinquecento 900cm i ono pali na dotyk nawet przy
-30 stopniach - jak tak dalej pojdzie to sie przesiąde do lata do cieniaska:-(
Ostatnio zmieniony 23 sty 2008, 14:22 przez dzanks, łącznie zmieniany 1 raz.
- sprawdziłem pompe paliwa cisnienie- 1,2 Barmadazaw pisze:Witam, walczę z tym samym problemem. Regulator jest pod obudową filtra powietrza. Mały kwadratowo-okrągły bobek 2cm/2cm, przykręcony na 4 śrubki, do zespołu wtryskowego.
Opisz mi do czego doszedłeś z tym odpalaniem, co sprawdziłeś, co sprawdzasz itp.
Tymczasem
- wymienilem filtr paliwa (pomoglo w 100% ale na 2 tygodnie)
w planach: zmiana monowtrysku
podmiana pompy paliwa na jakis czas
[ Dodano: 2008-01-23, 14:17 ]
tak wymieniony zostal na czujnik firmy HELLA czyli nie najtańszy i zero efektuWOJTEK26 pisze:A sprawdzałeś czujnik temp do kompa ten niebieski ( rano spróbuj odłaczyc wtyczke od niego i wtedy odpal).
Rano zrób tak zdejmij filtr powietrza z obudowa żebys widział wtryskiwacz i niech druga osoba zakręci rozrusznikiem czy podaje paliwo. A podłączałeś pod Vaga możliwe że uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub nie czyta predkości obrotowej silnika. A powiedz jeszcze jak silnik sie rozgrzeje i przełaczysz na PB to pracuje normalnie?? lub po uruchomieniu na LPG przełacz na Pb i zobac zco sie bedzie działo na zimnym.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
no ok dzieki sproboje tak zrobic rano a jak sie nie pojawi paliwo na przepustnicy???? to gdzie szukac przyczyny pompa jednak? (przypomne ze mierzone bylo cisnienie fakt na cieplym silniku i pokazalo 1,2 BAR)??WOJTEK26 pisze:Rano zrób tak zdejmij filtr powietrza z obudowa żebys widział wtryskiwacz i niech druga osoba zakręci rozrusznikiem czy podaje paliwo. A podłączałeś pod Vaga możliwe że uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub nie czyta predkości obrotowej silnika. A powiedz jeszcze jak silnik sie rozgrzeje i przełaczysz na PB to pracuje normalnie?? lub po uruchomieniu na LPG przełacz na Pb i zobac zco sie bedzie działo na zimnym.
po podlączeniu pod kompa nie wyskakują żadne błędy (jedynie emulacja sondy-masa ale tak powinno byc na gazie zreszta na gazie chodzi idealnie zarówno zimny jak i cieply
tez podejrzewalem syf w zbiorniku ale po tych 2 tygodniach zdjelismy filtr paliwa i sie okazalo ze nie bylo w nim syfu ani wody takze naprawde dziwna sprawa
a co myslicie jakby wlac jakis preparat do czyszczenia wtryskiwaczy np Motul Fuel Cleaning
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Nie trać kasy na te perfumy. Jak nie będzie paliwa na wtryskiwaczu, to od wtrysku do zbiornika musisz wszystko sprawdzić. Zdejmij z wtrysku przewód paliwowy(zasilanie- strzałka w kierunku wtrysku ) i zobacz jak będzie szło paliwo i czy wogóle bedzie szło. Jak coś nie tak to wtedy pompa, bo napewno się przewody paliwowe nie zapchały
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Niekoniecznie Wojtku . W ABT możesz odciąć wtrysk, a ECU nie zarejestruje żadnego błędu . Natomiast co do uszkodzenia ECU to mało prawdopodobne, aczkolwiek możliwe, ale nie wiem czy Vag coś by pokazał.WOJTEK26 pisze:to albo uszkodzony wtryskiwacz, przerwa w obwodzie między ECU a wtryskiem( ale to wyszłoby na Vagu) lub usterka w ECU
dzanks, myślę, że to jednak coś z pompą albo znowu zapchany filtr paliwa. Jak masz mało paliwa w zbiorniku to może tak być, że pompa zaciąga jakiś syf i zapycha filtr, skoro wymieniłeś filtr i 2 tygodnie miałeś spokój. Ciśnienie może być normalne ale jak filtr jest zapchany to wydajność układu zasilającego może być za mała i silnik ma za mało paliwka. Ciśnienie mierzyłeś na jałowym czy na wysokich obrotach? Zmierz ciśnienie na całkowicie zimnym silniku i na podwyższonych obrotach.
ok Danek zrobie tak jak radzisz - ale jak juz w innym wątku pisalem - zdziwilem sie bardzo jak po zdjętej pokrywie filtra powietrza tak jak radzili koledzy auto odpalilo na dotyk - wymienilem filtr i czekam co sie bedzie dzialo - ciekawe czy jest to mozliwe ze przez filtr powietrza takie mogly byc skutki ( przyznaje sie bez bicia ze filtr byl zasyfiony i to ostro nie mam pewnosci ile przejechalem na nim km) - jak to nie pomoze to napewno mierze cisnienie na zimnym i zlece mechanikom wyciągnięcie zbiornika i czyszczenie z wymiana filtra paliwa!
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Przyszło mi jeszcze jedno do głowy. Mianowicie pisałeś, że ciśnienie paliwa to 1,2 bara. W związku z tym wysnułem taką teorię: zużyty wtryskiwacz nie pracuje już tak szybko jak kiedyś i ECU nie nadąża go zamykać odpowiednio wcześnie bo podaje już najkrótszy możliwy czas otwarcia. Ponieważ ciśnienie jest wysokie (górna granica normy) to wtryskiwacz podaje zbyt dużo paliwa i zalewa silnik. Ale to tylko taka moja teoria (myślę mało prawdopodobna choć możliwa).
DANEK - po zdjęciu pokrywy filtra powietrza auto odpalilo na dotyk wczoraj rano - wiec zainwestowalem 19 zł w nowego Filtrona i wczoraj w dzien po kilkugodzinnym postoju nie mialem problemow z odpaleniem podobnie dzisiaj rano odpalilem od razu - czyli problem byl z brakiem dostepu powietrza na wtrysk - mam tylko nadzieje ze efekt utrzyma sie dlugo! (filtr powietrza byl strasznie zasyfiony i nie byl wymieniany dosc długo :roll: )