[80 B4 2.0 ABT] czemu nadal szarpie,wszystko sprawdzone :-(
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45
ide sprawdzic ta charmonijke,kolo weekendu sprubuje z podmianka calej gornej czesci wtrysku tylko mam pytanko.mam takie same Abt tylko moj jest z 92 a tamto 93 roku i jest inny silniczek krokowy.mam podmienic takrze sliniczek krokowy czy moge podpiac na tym co jest w tamtej audi.wydaje mi sie ze moze byc nie barzdo ale wole sie kogos jeszcze spytac zeby sie upewnic
[ Dodano: 2008-01-24, 15:52 ]
sprawdzilem ta charmonijke i jesk ok.ale mam takie pytanko ogladalem zdjecia innych silnikow i osprzetu i zauwazylem ze nie posiadam jednego elementy,takiego kolanka od tej rury gdzie zasysane jest powietrze dolanczam zdjecie zeby bardziej to naswietlic o co mi chodzi
cos jakos nie wyszlo z tymi zdjeciami
podam sam link :
http://www.aukcjoner.net/gallery/160046-.html#I1
1 zdjecie to przedstawia
na koncu powinno byc takie kolanko,ktorego ja nie mam.to jest od dolotu zimnego powietrza,to wsztystko jet na prawym blotniku od strony pasazera,nad tym sa przewody od tego filtra z weglem aktywnym, czy to moze miec jakies znaczenie na to szarpanie.
2 zdjecie - to zeby udowodnic naicznie ze sonda ma 3 przewody,dwa biale od podgrzewania i czarny sygnalowy
3 zdjecie - to jest moj silniczek krokowy,jak bede w posiadaniu drugiego audi z ktorego chce podmienic cala gore wtrysku to zrobie zdjecie tamtego silniczka krokowego to powiedzie czy jak bede zamienial gore to czy mam tez podmienic silniczek krokowy
4 zdjecie - jest nie istotne
ale 5 zdjecie to cos co wyglada fajnie w mojej niuni_________polecam diodki w klameczkach__________zdjecia robione za dnia ale gwarantuje w nocy efek jest zajefajny,jak ktos wysiada to juz nie szuka u mnie klamek,wystaczy cztery 12V diody i troszki przewodu a to wszystko podlaczone pod podswietlanie przyciskow elektrycznych szyb
[ Dodano: 2008-01-24, 15:52 ]
sprawdzilem ta charmonijke i jesk ok.ale mam takie pytanko ogladalem zdjecia innych silnikow i osprzetu i zauwazylem ze nie posiadam jednego elementy,takiego kolanka od tej rury gdzie zasysane jest powietrze dolanczam zdjecie zeby bardziej to naswietlic o co mi chodzi
cos jakos nie wyszlo z tymi zdjeciami
podam sam link :
http://www.aukcjoner.net/gallery/160046-.html#I1
1 zdjecie to przedstawia
na koncu powinno byc takie kolanko,ktorego ja nie mam.to jest od dolotu zimnego powietrza,to wsztystko jet na prawym blotniku od strony pasazera,nad tym sa przewody od tego filtra z weglem aktywnym, czy to moze miec jakies znaczenie na to szarpanie.
2 zdjecie - to zeby udowodnic naicznie ze sonda ma 3 przewody,dwa biale od podgrzewania i czarny sygnalowy
3 zdjecie - to jest moj silniczek krokowy,jak bede w posiadaniu drugiego audi z ktorego chce podmienic cala gore wtrysku to zrobie zdjecie tamtego silniczka krokowego to powiedzie czy jak bede zamienial gore to czy mam tez podmienic silniczek krokowy
4 zdjecie - jest nie istotne
ale 5 zdjecie to cos co wyglada fajnie w mojej niuni_________polecam diodki w klameczkach__________zdjecia robione za dnia ale gwarantuje w nocy efek jest zajefajny,jak ktos wysiada to juz nie szuka u mnie klamek,wystaczy cztery 12V diody i troszki przewodu a to wszystko podlaczone pod podswietlanie przyciskow elektrycznych szyb
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 09:02 przez daniel_ABT, łącznie zmieniany 1 raz.
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
a wiec pokoleji
ze zdjecia 1 nic nie wime ale kazda nieszczelnosc w ukladzie dolotowym bedzie powodowac lapanie lewego powietrza=szarpanie
jak bedziesz podmienial ukl wtryskowy to wymien tylko goe bez silnika krokowego (z tego co piszesz masz 4 pinowy, byly i 6) bo skoro tamten ma inny to i cala wiazka jest inna(razem z wtyczka)tyle odemnie w temacie...a a sprawdzales cisnienie paliwa?? :?:
ze zdjecia 1 nic nie wime ale kazda nieszczelnosc w ukladzie dolotowym bedzie powodowac lapanie lewego powietrza=szarpanie
jak bedziesz podmienial ukl wtryskowy to wymien tylko goe bez silnika krokowego (z tego co piszesz masz 4 pinowy, byly i 6) bo skoro tamten ma inny to i cala wiazka jest inna(razem z wtyczka)tyle odemnie w temacie...a a sprawdzales cisnienie paliwa?? :?:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Te nastawniki przepustnicy (bo tak się nazywa silniczek krokowy) były w dwóch wersjach i jak sam zauważyłeś różnią się ilością pinów i nie są zamienne. Wiązka i jeszcze jeden drobny szczegół w postaci tłumika drgań (4-pinowy) lub jego brak (6-pinowy). Reszta zespołu z tego co pamiętam jest taka sama, ale mogę się mylić. Z tego pierwszego zdjęcia niestety nic nie widać ale przypuszczam, że chodzi o rurę od puszki tłumika powietrza do wejścia filtra. Prawdopodobnie ktoś tą rurę zdjął bo się postrzępiła albo po prostu zgubił. Poszukaj takiej o podobnej średnicy i załóż. Nie sądzę by miało to wpływ na szarpanie ale nie jest to wykluczone.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45
"homer" odnosnie cisnienia paliwa to ma 1 bar i na trojnik przy pomiarze zalozylem przezroczysty przewod zeby zobaczyc sie zapowietrza ale jest ok.silniczek pomienie i zibacze co i jak.
tu bardziej chodzi o to kolanko na tej puszcze,bede mial dwie audi obok siebie to zrobie dokladniejsze zdjecia obu i bedzie wiadomo o co chodzi
tu bardziej chodzi o to kolanko na tej puszcze,bede mial dwie audi obok siebie to zrobie dokladniejsze zdjecia obu i bedzie wiadomo o co chodzi
Jak założysz gaz to będzie pięknie chodził na gazie. Monowtryski sie doskonale gazują. Niestety, ale często też po założeniu gazu benzyna zaczyna gorzej chodzić, bo komputer auta adaptuje się do waruków pracy na gazie i na benzynie już nie chce pracować dobrze, lub w skrajnych przypadkach prwie wcale. Pomaga wtedy reset komputera.
Co do szarpania, to niestety jest trudny temat. Jak masz możliwość, to podmień wtrysk, jak to nic nie da, to próbuj dalej. Na takie usterki sposób "na podmianę" jest najskuteczniejszy.
Co do szarpania, to niestety jest trudny temat. Jak masz możliwość, to podmień wtrysk, jak to nic nie da, to próbuj dalej. Na takie usterki sposób "na podmianę" jest najskuteczniejszy.
Ja również nie sądzę by ten koniec rury miał znaczenie w szarpaniu, a ten drugi silniczek krokowy jeśli tylko masz na tyle samo pinów, możesz śmiało zakładać. Może właśnie problem tkwi w tym krokowym, tam powinna być taka śrubeczka którą krokowy popycha, i może to jest źle ustawione, mogę sie mylić.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Dzięki koledzy, wiem jak wygląda tylko nie wiedziałem czy w ABT sie to też znajduje, bo ja mam ABK i chciałem powiedzieć że u mnie też szarpanie było, tylko w innych granicach obrotu silnika, potencjometr właśnie był walnięty, miał przerwę i auto miało takie szarpnięcie, być może że kolega też ma to zepsute.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45
mialem dolaczyc fotki z obu audi aby przyblizyc bardziej o ktore mi kolanko chodzi co u mnie go brak i zdjecie tego drugiego silniczka krokowego.
1 i 2 fotka - moje audi....brak tego kolanka
3 i 4 fotka - to drugie audi z tym kolankiem
5 fotka - ten drugi silniczek krokowy z drugiej audi
tu jest link do zdjec:
http://www.aukcjoner.net/gallery/164724 ... lanko.html
1 i 2 fotka - moje audi....brak tego kolanka
3 i 4 fotka - to drugie audi z tym kolankiem
5 fotka - ten drugi silniczek krokowy z drugiej audi
tu jest link do zdjec:
http://www.aukcjoner.net/gallery/164724 ... lanko.html
To kolanko służy jako wlot powietrza. Nie ma znaczenia dla szarpania lub nie. Możesz sobie więcej nie zawracać nim głowy.
Co do krokowego, to wymień go, jeśli masz problemy z wolnymi obrotami - w innym przypadku - również nie zawracaj sobie nim głowy.
Dużo bardziej prawdopodobną przyczyną może być właśnie TPS, czyli ten potencjometr przepustnicy, który mówi komputerowi, jakie jest położenie przepustnicy. Jeśli ma przerwę na ścieżce, to mogą być takie objawy.
Możesz sprawdzić ciągłość ścieżek podłączając miernik i mierząc opór pomiędzy stykami podczas otwierania przpustnicy. Opór powinien zmieniać się równomiernie do pewnego momentu na jednej parze styków i od tego momentu na drugiej parze styków. To taki opis z pamięci. Dokładne dane mogę podać jutro, jeśli będziesz zainteresowany.
Jak masz trochę chęci i samozparcia, to mogę ci wysłać materiały o sprawdzaniu i naprawie tego układu monowtrysku.
Do większości testów wystarczy zwykły miernik i podstawy znajomości elektromechaniki.
Co do krokowego, to wymień go, jeśli masz problemy z wolnymi obrotami - w innym przypadku - również nie zawracaj sobie nim głowy.
Dużo bardziej prawdopodobną przyczyną może być właśnie TPS, czyli ten potencjometr przepustnicy, który mówi komputerowi, jakie jest położenie przepustnicy. Jeśli ma przerwę na ścieżce, to mogą być takie objawy.
Możesz sprawdzić ciągłość ścieżek podłączając miernik i mierząc opór pomiędzy stykami podczas otwierania przpustnicy. Opór powinien zmieniać się równomiernie do pewnego momentu na jednej parze styków i od tego momentu na drugiej parze styków. To taki opis z pamięci. Dokładne dane mogę podać jutro, jeśli będziesz zainteresowany.
Jak masz trochę chęci i samozparcia, to mogę ci wysłać materiały o sprawdzaniu i naprawie tego układu monowtrysku.
Do większości testów wystarczy zwykły miernik i podstawy znajomości elektromechaniki.