[A4 1,9 TDi 1Z] Turbina
[A4 1,9 TDi 1Z] Turbina
Przy uruchamianiu motoru, przez 1-3 sek słychać świst który dobiega z okolic turbiny. dzieje się tak nie zawsze, nie zawsze dźwięk jest tak samo długi. zwykle zanika i do ponownego uruchomienia motoru nic się już dziwnego nie dzieje. Autko ma przejechane prawie 300 tyś. doszliśmy do wniosku z tatą, że padają łożyska na turbinie. nie udało mi się znaleźć rozwiązania na forum, jeśli jednak ponawiam się z tematem to przepraszam.
Jeśli to rzeczywiście turbina to proszę napisać co trzeba zrobić - jak ją zregenerować.
Mój tata posiada A4, wiem że to trochę nie pasuję na forum AUDI 80/90, ale ma silnik 1Z.
Chociaż z drugiej strony A4 to przecież 80 B5
Jeśli to rzeczywiście turbina to proszę napisać co trzeba zrobić - jak ją zregenerować.
Mój tata posiada A4, wiem że to trochę nie pasuję na forum AUDI 80/90, ale ma silnik 1Z.
Chociaż z drugiej strony A4 to przecież 80 B5
Ostatnio zmieniony 23 sty 2008, 21:25 przez djbeat, łącznie zmieniany 1 raz.
przecież sam nic nie zrobisz... najpierw zdałoby się sprawdzić czy faktycznie jest to wina turbiny, czy ubywa oleju? czy przy mocnym gazowaniu masz za sobą chmurę dymu? podjedź do zakładu, który sie zajmuje regeneracją turbinek i porozmawiaj z jakimś magikiem, najpierw za 600 dostaniesz zregenerowaną turbinę na gwarancji, możesz tez rozglądać się za jakąś używką (ale nigdy nie wiadomo ile polata taka uzywana)
Re: [A4 1,9 TDi 1Z] Turbina
djbeat pisze: doszliśmy do wniosku z tatą, że padają łożyska na turbinie.
tak ale jak rozbierzesz to się przestraszysz i pomyślisz że olej łożyska zjadł bo ich tam nie będzie <osohozi>
dzięki za podpowiedzi, po dłuższych odględzinach doszliśmy do wniosku że to coś z rozrusznikiem, bo turbina włącza się przy około 2500 rpm, więc chyba to nie ona.
Tylko że to raczej nie będix, tylko jakieś sprzęgiełko w rozruszniku (chyba).
Czy ktoś kto ma 1Z spotkał się z tym problemem? Jak wygląda regeneracja rozrusznika?
Tylko że to raczej nie będix, tylko jakieś sprzęgiełko w rozruszniku (chyba).
Czy ktoś kto ma 1Z spotkał się z tym problemem? Jak wygląda regeneracja rozrusznika?
djbeat pisze: turbina włącza się przy około 2500 rpm,
Co za głupoty kolega tu wypisuje. Turbina kręcie się jak uruchomisz silnik, a co do łożysk to nie występują w turbinach w 1Z.
A co do regeneracji heh to najpierw wyjmij rozrusznik i oblookaj co go boli.
Może tulejki, może bendyks, któż to wie....
dziękuję za cenną informację.
wiem że turbina kręci się cały czas, ale chyba na wolnych obrotach jest w trybie jałowym?
co do rozrusznika to jeszcze go nie rozbieraliśmy z tatą.
hmm, do tej pory widzieliśmy inne turbiny, nie wiedzieliśmy że w 1Z łożysk nie ma. W związku z tym czy podczas wyższych obrotów ciśnienie oleju gubi luz na turbinie?
wiem że turbina kręci się cały czas, ale chyba na wolnych obrotach jest w trybie jałowym?
co do rozrusznika to jeszcze go nie rozbieraliśmy z tatą.
hmm, do tej pory widzieliśmy inne turbiny, nie wiedzieliśmy że w 1Z łożysk nie ma. W związku z tym czy podczas wyższych obrotów ciśnienie oleju gubi luz na turbinie?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Czyli ten na boki? Czyli jak turbinka ma luz poprzeczny to jeszcze nie jest nic strasznego... bo każdy już płacze jak tylko złapie lekkie luzy turbo, a już nie raz w niejednym aucie maiłem mega luzy na wirniku i było wszystk ok, turbo pompowało dobrze i oliwy nie łykało.Vision pisze:djbeat napisał/a:
W związku z tym czy podczas wyższych obrotów ciśnienie oleju gubi luz na turbinie?
tak luz poprzeczny