[B4 ABT] Rozrząd
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jęsli silnik jest ABT taki jak masz w opisie to FAŁSZ :!:Włodek899 pisze:Mechanik mi powiedział. że trzeba wymienić pompę wodną (co drugą wymianę paska) bo nie jest pewne , kiedy była zmieniana.
Aby pompę wymienić należy zdjąć pasek rozrządu, prawda? czy fałsz? :oops:
Zmień mechanika :!:
Tydzień temu wymieniałem pasek rozrządu w swojej i wiem jak jest.
Dzięki. A mechanik z Norauto... :-|
Jakiej firmy pasek i rolkę zamontowałeś?
[ Dodano: 2008-01-26, 23:25 ]
Dzisiaj kupiłem i zamontowałem:
Pasek CT630C 53zł i rolka VKM 11003 125zł razem 178zł
Specjalnie pogrubiłem 3 bo wcześniej w tym temacie polecano VKM 11001
Rolka , którą założyłem jest odrobinę mniejsza od tej którą miałem. Silnik chodzi tak jak poprzednio, pasek przesuwa się cicho.
Czy z tego mogą być jakieś problemy?
Czy może ktoś sprawdzić to w ETCe?
Jakiej firmy pasek i rolkę zamontowałeś?
[ Dodano: 2008-01-26, 23:25 ]
Dzisiaj kupiłem i zamontowałem:
Pasek CT630C 53zł i rolka VKM 11003 125zł razem 178zł
Specjalnie pogrubiłem 3 bo wcześniej w tym temacie polecano VKM 11001
Rolka , którą założyłem jest odrobinę mniejsza od tej którą miałem. Silnik chodzi tak jak poprzednio, pasek przesuwa się cicho.
Czy z tego mogą być jakieś problemy?
Czy może ktoś sprawdzić to w ETCe?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie sądze aby mogło się coś stać. Nigdy wcześniej nie zakładałem rozrządu aby rolka była więsza. Rolka w naszych autach jest gładka w miejscu styku z paskiem i jej średnica (większa) nie powinna mieć wpływu na pracę silnika. Najwarzniejsze to żeby pasek był prawidłowo napięty i dolne koło nie było wypracowane bo wtedy może zacząć ciąć pasek.Włodek899 pisze:Czy z tego mogą być jakieś problemy?
Ja mam zamontowany pasek Contintech a rolka SKF do tego wymienione dolne koło rozrządu firmy SWAG i ośka rolki na ori. Całość ok 180 zł.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Włodku, przedmówcy moi mają rację, pompa wody w silniku ABT jest napędzana osobnym paskiem, nie ma najmniejszej potrzeby jej na za zapas wymieniać, jak ją zaczniesz słyszeć to wtedy sobie bez problemu wymienisz, nie trzeba ściągać paska rozrządu, trzeba jedynie zrzucić pasek od alternatora
Co do rolki to ona jest gładka od tej strony co się z paskiem spotyka więc jeśli będzie mniejsza to po prostu tylko będzie się szybciej obracać, nic złego się nie powinno stać, napięcie paska jest ważne, sprawdź sobie czy jesteś w stanie obrócić pasek o 90 stopni na środku między kołami zębatymi, jeśli jesteś w stanie obrócić go w palcach o ten kąt to pasek masz dobrze napięty
osobiście mam zestaw pasek Contitech + rolka SKF, zakupiony via allegro cena coś około 140 zł/kpl.
Co do rolki to ona jest gładka od tej strony co się z paskiem spotyka więc jeśli będzie mniejsza to po prostu tylko będzie się szybciej obracać, nic złego się nie powinno stać, napięcie paska jest ważne, sprawdź sobie czy jesteś w stanie obrócić pasek o 90 stopni na środku między kołami zębatymi, jeśli jesteś w stanie obrócić go w palcach o ten kąt to pasek masz dobrze napięty
osobiście mam zestaw pasek Contitech + rolka SKF, zakupiony via allegro cena coś około 140 zł/kpl.
Ja zapłaciłem drożej w EDPOLu: Pasek Contitech CT630C 53zł i rolka SKF VKM 11003 125zł razem 178złSkuciok pisze:...
osobiście mam zestaw pasek Contitech + rolka SKF, zakupiony via allegro cena coś około 140 zł/kpl.
Niestety nie jestem zarejestrowany na allegro...
Dzięki za odpowiedzi. Facet miał 2 rodzaje rolek z końcówką ..01 i ..03 i po przejrzeniu katalogów stwierdził po nr VIN,że będzie na pewno ta mniejsza... :shock: i droższa