[coupe 8B(b3)2.0 AAD + LPG]gdy się rozgrzeje to się muli
[coupe 8B(b3)2.0 AAD + LPG]gdy się rozgrzeje to się muli
Witam.
problem dotyczy cupejki mojego brata. ma on silnik 2.0 na mechanicznym wtrysku (utrzymuje ze ma 115 koni i oznaczenie ABT - prawda to?) i do tego założony gaz.
mówi ze gdy silnik sie rozgrzeje to zaczyna sie mulić, nie przerywa nie prycha ale brakuje mu mocy, muli sie na benzynie jak i na gazie, na zimnym śmiga jak wściekły
z tego co wyczytałem na forum to znalazłem trzy powody
1. sonda lambda - moje pytanie jak ona wygląda, gdzie jest i jak ją odłączyć zeby sprawdzić silnik bez niej?
2. jest złe ciśnienie paliwa - jak sprawdzić pompke odpowiedzialną za to? wyczytałem zeby to sprawdzić to trzeba rozgrzać silnik, zgasić go i wyciągnąć świece, ale jak go zalewa i rozgrzeje silnik to gorąca świeca chyba nie bedzie mokra
3. ECU - wydedukowałem ze on mógł sie popsuć i cały czas myśli ze silnik jest zimny i podaje za dużo paliwa. jak sprawdzić jego awarię? proszę o podanie rozwinięcia skrótu ECU
co wy o tym myślicie? czy to co znalazłem to może być to? jak to najtaniej zbadać?
P.S. nie wiem czy mi wolno ale przy okazji mam pytanie. czy opłaca się toczyć stare przednie tarcze hamulcowe czy kupic nowe? jesli nowe to jakie? te stare są wyjechane myśle kolo 2 mm na stronie. są wentylowane. brat się wziął za nie ponieważ przy hamowaniu są bicia. drążki sprawdzałem rękami i nie czuć luzów.
problem dotyczy cupejki mojego brata. ma on silnik 2.0 na mechanicznym wtrysku (utrzymuje ze ma 115 koni i oznaczenie ABT - prawda to?) i do tego założony gaz.
mówi ze gdy silnik sie rozgrzeje to zaczyna sie mulić, nie przerywa nie prycha ale brakuje mu mocy, muli sie na benzynie jak i na gazie, na zimnym śmiga jak wściekły
z tego co wyczytałem na forum to znalazłem trzy powody
1. sonda lambda - moje pytanie jak ona wygląda, gdzie jest i jak ją odłączyć zeby sprawdzić silnik bez niej?
2. jest złe ciśnienie paliwa - jak sprawdzić pompke odpowiedzialną za to? wyczytałem zeby to sprawdzić to trzeba rozgrzać silnik, zgasić go i wyciągnąć świece, ale jak go zalewa i rozgrzeje silnik to gorąca świeca chyba nie bedzie mokra
3. ECU - wydedukowałem ze on mógł sie popsuć i cały czas myśli ze silnik jest zimny i podaje za dużo paliwa. jak sprawdzić jego awarię? proszę o podanie rozwinięcia skrótu ECU
co wy o tym myślicie? czy to co znalazłem to może być to? jak to najtaniej zbadać?
P.S. nie wiem czy mi wolno ale przy okazji mam pytanie. czy opłaca się toczyć stare przednie tarcze hamulcowe czy kupic nowe? jesli nowe to jakie? te stare są wyjechane myśle kolo 2 mm na stronie. są wentylowane. brat się wziął za nie ponieważ przy hamowaniu są bicia. drążki sprawdzałem rękami i nie czuć luzów.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2008, 21:44 przez adasrogas, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak się muli na benzynie i gazie to na pewno nie jest winne ciśnienie paliwa(benzyny).
Można odłączyć sondę i spróbować jeździć bez niej, nie powninno to wpłynąć na płynność jazdy, bardziej na ekonomię.
Ja bym się skupił na szukaniu nieszczelności w układzie dolotowym, od przepływomierza aż do kolektora.
W tym typie wtrysku szczelność dolotu to podstawa poprawnej pracy silnika.
Można odłączyć sondę i spróbować jeździć bez niej, nie powninno to wpłynąć na płynność jazdy, bardziej na ekonomię.
Ja bym się skupił na szukaniu nieszczelności w układzie dolotowym, od przepływomierza aż do kolektora.
W tym typie wtrysku szczelność dolotu to podstawa poprawnej pracy silnika.
no własnie jak to jest, bo tam jest taki myk ze jest taka plastikowa skrzyneczka z klapką. i jak klapka jest opuszczona to powietrze do filtra wlatuje od góry ale gdy sie podnosi to powietrze ma droge gdzieś od kolektora wydechowego przez taką rurę do tej kostki i dalej do filtra. o co chodzi z tym powietrzem od kolektora? i po co jest ta kostka z tą klapką?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Może zacznijmy od zidentyfikowania "pacjenta"? Jeśli to jest silnik ABT to na pewno nie na mechanicznym wtrysku tylko na monopunkcie i nie ma przepływomierza. Jeśli to coupejka to zdaje się w coupe nie było silników ABT. Jeśli to jest silnik 2.0 na mech. wtrysku to może to być silnik 3A (113KM) lub AAD (115KM). Silnik ABT ma 90KM.
Moim zdaniem winna może być sonda, przepływka, czujnik temperatury, rozdzielacz wtrysku, lejący wtrysk rozruchowy (jeśli występuje bo nie jestem pewny). Nie sądzę by ciepłe powietrze miało aż tak ogromny, odczuwalny wpływ na utratę mocy.
Urządzenie, o którym piszesz to prawdopodobnie termostat zasysanego powietrza mający za zadanie utrzymać stosunkowo stałą temperaturę zasysanego powietrza, żeby ułatwić obliczenie odpowiedniej dawki paliwa dla właściwej mieszanki.
Moim zdaniem winna może być sonda, przepływka, czujnik temperatury, rozdzielacz wtrysku, lejący wtrysk rozruchowy (jeśli występuje bo nie jestem pewny). Nie sądzę by ciepłe powietrze miało aż tak ogromny, odczuwalny wpływ na utratę mocy.
Urządzenie, o którym piszesz to prawdopodobnie termostat zasysanego powietrza mający za zadanie utrzymać stosunkowo stałą temperaturę zasysanego powietrza, żeby ułatwić obliczenie odpowiedniej dawki paliwa dla właściwej mieszanki.
też mu mówiłem ze jeśli ABT to nie 115 koni. w centrum jest napisane ze w coupe 8B z tych lat zakładali silnik 2 litrowy o mocy 113 koni czyli 3A. a jak odczytać symbol silnika z numerów czy może symbol jest gdzieś wybity? znalazłem na bloku ciąg jakichś cyferek, ale to jest chyba numer silnika.
napiszcie mi jeszcze gdzie jest ta sonda, najfajniej by było jakieś foto zapodać i gdzie ją odłączyć.
napiszcie mi jeszcze gdzie jest ta sonda, najfajniej by było jakieś foto zapodać i gdzie ją odłączyć.
A może dowiemy się jakiego typu jest instalacja gazowa ? I czy II generacja , bo jeżeli I to jest za bardzo skręcony na registrze ( efekt na zimnym dostaje odpowiednią ilość gazu a na ciepłym dostaje mniej i zaczyna mulić - znam z autopsji ) . W przypadku II generacji może być za nisko ustawiony górny próg silnika krokowego .
I generacja - reister ( śruba) na rurze doprowadzającej gaz z parownika do miksera
II generacja - w tym miejscu jest silnik krokowy sterowany z kompa gazowego
Co do mulenia na benzynie to może to wprowadzać za mały przekruj miksera ( za mało powietrza się dostaje do silnika a co za tym idzie za mało paliwa) niestety częsta praktyka panów gaziarzy , żeby na gazie jakoś chodziło .
II generacja - w tym miejscu jest silnik krokowy sterowany z kompa gazowego
Co do mulenia na benzynie to może to wprowadzać za mały przekruj miksera ( za mało powietrza się dostaje do silnika a co za tym idzie za mało paliwa) niestety częsta praktyka panów gaziarzy , żeby na gazie jakoś chodziło .
Jeżeli pierwsza , to sonda nie ma żadnego wpływu na ilość gazu w mieszance paliwowo powietrznej . Według mnie :
1. Za mały przekrój miksera ( dlatego muli na benzynie )
2. Przykręcony register , żeby mniej palił LPG
Wymiana miksera na większy pomoże , jeżeli chodzi o benzynę natomiast odkręcenie rozsądne registra zwiększy moc na nagrzanym silniku i jednocześnie zwiększu zużycie gazu . Wybór należy do Ciebie .
1. Za mały przekrój miksera ( dlatego muli na benzynie )
2. Przykręcony register , żeby mniej palił LPG
Wymiana miksera na większy pomoże , jeżeli chodzi o benzynę natomiast odkręcenie rozsądne registra zwiększy moc na nagrzanym silniku i jednocześnie zwiększu zużycie gazu . Wybór należy do Ciebie .
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
adasrogas, zanim zaczniesz regulacje to ja bym podjechał na analizę spalin i sprawdził skład dla benzyny i LPG (na rozgrzanym silniku). Wtedy byłoby wiadomo czy rzeczywiście mieszanka jest za uboga czy może za bogata.
Owszem przy I generacji sonda nie ma nic do gazunku ale... źle ustawiona instalacja LPG może spowodować bardzo szybkie zużycie sondy, która na benzynie jest uwzględniana w doborze mieszanki. Efekt: na gazie mulenie z powodu źle ustawionej instalacji, na benzynie mulenie z powodu uszkodzonej sondy. Oczywiście mogę się mylić ale często takie są m.in. niestety skutki wkładania I generacji do aut z katalizatorem i sondą .
Owszem przy I generacji sonda nie ma nic do gazunku ale... źle ustawiona instalacja LPG może spowodować bardzo szybkie zużycie sondy, która na benzynie jest uwzględniana w doborze mieszanki. Efekt: na gazie mulenie z powodu źle ustawionej instalacji, na benzynie mulenie z powodu uszkodzonej sondy. Oczywiście mogę się mylić ale często takie są m.in. niestety skutki wkładania I generacji do aut z katalizatorem i sondą .
dobra już problem rozwiany
auto jest z lipca 91 więc montowano wtedy dwulitrowy silnik AAD o mocy 115 koni
przyczyną niedomagań był urwany kabelek od sondy lambda przez co cała aparatura fiksowała. teraz auto z powrotem lata jak rakieta.
w sumie można powiedzieć ze mieliście rację bo dużo głosów dotyczyło zepsutej lambdy.
yyyyy jeszcze taka sprawa. Braciszek od nowa poczuł moc i przyszedł do mnie dzisiaj z zapytaniem co by tu zrobić żeby bryczka latała szybciej od rakiety?
ja mu na to:
sportowy filtr powietrza
usuniecie hamulców spalin - katalizator juz jest zastąpiony strumiennicą
chip-tuning
i teraz moje pytanko
co by jeszcze dopisać do tej listy albo co zmienić?
auto jest z lipca 91 więc montowano wtedy dwulitrowy silnik AAD o mocy 115 koni
przyczyną niedomagań był urwany kabelek od sondy lambda przez co cała aparatura fiksowała. teraz auto z powrotem lata jak rakieta.
w sumie można powiedzieć ze mieliście rację bo dużo głosów dotyczyło zepsutej lambdy.
yyyyy jeszcze taka sprawa. Braciszek od nowa poczuł moc i przyszedł do mnie dzisiaj z zapytaniem co by tu zrobić żeby bryczka latała szybciej od rakiety?
ja mu na to:
sportowy filtr powietrza
usuniecie hamulców spalin - katalizator juz jest zastąpiony strumiennicą
chip-tuning
i teraz moje pytanko
co by jeszcze dopisać do tej listy albo co zmienić?