[80 B3 PM]problem ze skrzynią i połosią
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
[80 B3 PM]problem ze skrzynią i połosią
witam
mam taki problem że:
dzis wypadła mi półoś z łożyska przy kole. Mam pytanie czy połoś która jest tylko skręcona ze skrzynią biegów powinna mieć luz w przód i tył w poziomie? Bo u mnie taki objaw występuje i po co na wieloklinie półosi jest rowek z takim drucikiem jakby seger?
A druga sprawa to to że przy wbiciu biegu urwana półoś się kręciła a druga sprawna strona stała w miejscu?
mam taki problem że:
dzis wypadła mi półoś z łożyska przy kole. Mam pytanie czy połoś która jest tylko skręcona ze skrzynią biegów powinna mieć luz w przód i tył w poziomie? Bo u mnie taki objaw występuje i po co na wieloklinie półosi jest rowek z takim drucikiem jakby seger?
A druga sprawa to to że przy wbiciu biegu urwana półoś się kręciła a druga sprawna strona stała w miejscu?
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 08:54 przez piomal1987, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
Przegub jest najprawdopodobniej do wymiany. Muszą być wszystkie kulki. W sytuacji alarmowej auto pojedzie także bez jednej kulki w przegubie, ale nie o to chodzi.piomal1987 pisze:ale połoś u mnie ma luz ok 2-3 cm i wypadła przy skręcaniu w lewo wiec wygląda na to że jest wciągana w strone skrzyni biegów
aha u mnie nie było segera tylko jakis drucik a w przegubie niebylo jednej kulki
niech mi ktos napisze czy tak duzy luz półosi jest dopuszczalny
Nie może być luzu (pomiar w kierunku prostopadłym do osi) wiekszego niż ok. 1 mm - "w opcji standard". W swoim aucie "z opcją dla wymagających" nie dopuściłbym nawet takiego luzu.
Od strony koła jest seger, który musi wskoczyć w środkową część przegubu. Jeżeli seger jest dobrej jakości to przegub daje sie zdjąć z półosi dopiero po wkręceniu śruby.
Zastanawia mnie Twój przypadek, bo jeżeli w przegubie nie ma nawet jednej kulki, to wałek nie powinien wypaść z przegubu. Może miałeś jakąć krótszą półoś zamontowaną.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
To by się zgadzało. Całkowity luz mierzony wzdłuż osi dla przegubu wewnętrznego wynosi maks. 2Xszerokość przegubu. Czyli to że oś się wsuwa i wysuwa 2-3 cm z przegubu wewnętrznego to normalna rzecz.piomal1987 pisze:no i zapomniałm dodac ze ten luz na polosi wystapił po rozłaczeniu jej z kołem, jak było wszystko skrecone to nie było nawet 1mm luzu prostopadle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
[B3 PM] problem ze skrzynią i połosią
zapodaje kilka fotek tego co sie zepsuło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
Wiem wiem sorka bo troche pomyliłem ale juz wyjaśniam.
Przyczyną wszystkiego był luźny drucik na półosi i brak kulki w przegubie zewnętrznym.
Poskładałem wszystko na nowo z tym, że narazie bez tego segera i na starym przegubie.
Jutro kupie nowe przeguby na oba koła i niunia bedzie śmigała od nowa.
[ Dodano: 2008-01-30, 22:31 ]
a ja mam pytanie załozyłem nowe przeguby zewnętrzne ale są one ok 1cm dłuzsze niz te stare
połosie kreca sie normalnie i bez oporow ale własnie poszły o ten 1 cm w strone skrzyni
i czy przez to coś sie nie uszkodzi?
Przyczyną wszystkiego był luźny drucik na półosi i brak kulki w przegubie zewnętrznym.
Poskładałem wszystko na nowo z tym, że narazie bez tego segera i na starym przegubie.
Jutro kupie nowe przeguby na oba koła i niunia bedzie śmigała od nowa.
[ Dodano: 2008-01-30, 22:31 ]
a ja mam pytanie załozyłem nowe przeguby zewnętrzne ale są one ok 1cm dłuzsze niz te stare
połosie kreca sie normalnie i bez oporow ale własnie poszły o ten 1 cm w strone skrzyni
i czy przez to coś sie nie uszkodzi?
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Witam kolegów,
odgrzeję kotleta bo się przeraziłem w sobotę jak wymieniałem sworzeń w mojej B3 z 1991 roku. Chodzi mi o to jak bardzo może się poruszać półoś pomiędzy skrzynią a kołem?
Przy wymianie sworznia, gdy go odpiąłem ze zwrotnicy, złapałem za półoś, a ta poruszała się w poprzek auta tak, że od strony skrzyni chyba dałaby się wyjąć?! Czy tak właśnie jest ona montowana? Tylko się ją wkłada od strony skrzyni?
Po zamontowaniu sworznia do zwrotnicy ponownie złapałem za tą półoś i poruszałem nią w poprzek auta i ruszała się o jakieś 2-3 cm. Tak zachowywała się półoś od strony kierowcy-przód (nie mam quattro ).
Dla sprawdzenia złapałem za półoś od strony pasażera, i ta ruszała się w poprzek auta tylko jakieś 2mm, nie więcej - i to mnie przeraziło?!
Dodam, że słychać mi przegub od kierowcy na zakrętach.
Więc 2 pytania:
1. czy to normalne, że półoś od kierowcy normalnie da się wyjąć, pociągając za nią?
2. czy za tak duży "luz" (te 2-3 cm) może być winny właśnie przegub?
pozdrawiam
odgrzeję kotleta bo się przeraziłem w sobotę jak wymieniałem sworzeń w mojej B3 z 1991 roku. Chodzi mi o to jak bardzo może się poruszać półoś pomiędzy skrzynią a kołem?
Przy wymianie sworznia, gdy go odpiąłem ze zwrotnicy, złapałem za półoś, a ta poruszała się w poprzek auta tak, że od strony skrzyni chyba dałaby się wyjąć?! Czy tak właśnie jest ona montowana? Tylko się ją wkłada od strony skrzyni?
Po zamontowaniu sworznia do zwrotnicy ponownie złapałem za tą półoś i poruszałem nią w poprzek auta i ruszała się o jakieś 2-3 cm. Tak zachowywała się półoś od strony kierowcy-przód (nie mam quattro ).
Dla sprawdzenia złapałem za półoś od strony pasażera, i ta ruszała się w poprzek auta tylko jakieś 2mm, nie więcej - i to mnie przeraziło?!
Dodam, że słychać mi przegub od kierowcy na zakrętach.
Więc 2 pytania:
1. czy to normalne, że półoś od kierowcy normalnie da się wyjąć, pociągając za nią?
2. czy za tak duży "luz" (te 2-3 cm) może być winny właśnie przegub?
pozdrawiam
Półoś od IX 1988 nie jest sklejana z piastą koła.morris4life pisze:1. czy to normalne, że półoś od kierowcy normalnie da się wyjąć, pociągając za nią?
Taki luz jest niedopuszczalny. Tylko nie bierz sobie tego aż tak mocno do serca.morris4life pisze:2. czy za tak duży "luz" (te 2-3 cm) może być winny właśnie przegub?
Przeguby są nadmiernie zużyte. Najlepiej będzie jeśli wymienisz przeguby od strony kierowcy, chyba, że dostaniesz całą półoś z przegubami w dobrym stanie(bardzo ważny jest stan osłon gumowych i oczywiście brak luzów).
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
No półoś nie jest sklejana z piastą, bo wchodzi do przegubu a następnie przegub do piasty koła - ale ja pytałem jak wygląda połączenie z przegubem po stronie skrzyni.paw1131 pisze:Półoś od IX 1988 nie jest sklejana z piastą koła.morris4life pisze:1. czy to normalne, że półoś od kierowcy normalnie da się wyjąć, pociągając za nią?
Czy półoś się tylko wsuwa w przegub przy skrzyni czy może jest (ta półoś) na sztywno połączona z przegubem w skrzyni? Na sztywno w sensie śrubami.
pozdrawiam