Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b3 1,8 RU ]Duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Frachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

[ 80 b3 1,8 RU ]Duże spalanie

Post autor: Frachu » 29 sty 2008, 18:37

Witam kolegów mam problem z moją lalunią mianowicie strasznie dużo pali, około 18l./100 LPG a PB nie niestety nie znam danych bo nie jeżdżę. Motorek to 75 km RU instalacja gazowa I generacji, filtry wymieniam na bieżąco ostatnio nawet około 100 km temu, wymienione zostały membrany w parowniku ( oczywiście sam to zrobiłem) ostatnio auto przeżyło małą operacje a mianowicie wymieniona została uszczelka pod głowicą uszczelniacze i zawory zostały "wypolerowane" ciśnienie jak twierdził doktor który operował było po 13 na każdym cylindrze. Przed zabiegiem na jednym bylo w granicach 4,5. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 29 sty 2008, 21:20

Hmm...ważne abys sprawdzil spalanie na Pb. Jeśli chodzi o LPG...spalanie rzeczywiście spore - czy byłeś na regulacji mieszanki? To że samodzielnie ustawiasz to mało efektywna regulacja. Przede wszystkim czy przy tym spalaniu odczuwasz lepsze przyspieszenie, czy silnik jest nerwowy czy pracuje równo?! Daj wyregulowac i zobacz jakie będą efekty.

Frachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Frachu » 29 sty 2008, 22:40

Sprawdzałem na analizatorze spalin na LPG i było (zdaniem mądrego ludzia który sie tym zajmuje) wszystko w jak najlepszym porządku. Czy skład mieszanki ustawia sie osobno na PB i LPG?? Silnik pracuje równo, moc też jest wyczuwalna dodam ze prędkości jakie rozwijam sa w granicach 80km/h jazda po miescie.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 30 sty 2008, 08:17

Hmmm... w takim razie bardzo dziwne zachowanie. Jeszcze bym spróbował u innego gazmistrza. Wiem że to kolejny wydatek...ale moze koleś coś spierdzielił i teraz się chce wykręcić. A co on mówi na takie spalanie? Ja mam silnik DS zagazowany i u mnie spalanie obecnie przy tych temperaturach nei przekracza 11 litrów LPG...

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 sty 2008, 08:34

Witaj
1. A czy ten Pan gazownik ustwiał osobno skład mieszanki na wolnych obrotach i powiedzmy przy 3000 obrotów?
2. Podobno po wymianie membramy przez ok. 1000km muszą się "ułożyć" .

Frachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Frachu » 30 sty 2008, 16:56

Gazownik nie ma od czego sie wykręcać, nie wziął nic kasy za sprawdzenie bo powiedział ze jest oki i nie ma co ruszać. Sprawdzał jedynie na wolnych obrotach :-( Sprawdzanie odbyło sie przed remontem tzn przed polerowaniem zaworu. Czy po takim zabiegu może zmienić sie skład mieszanki??? i jeszcze jedno czy przewody odchodzące od filtra powietrza maja jakiś wpływ na spalanie np gdyby ich nie było lub były źle podłączone???

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 sty 2008, 18:30

Jeśli to jest I generacja (a z opisu wnioskuję, że tak jest) to każda zmiana w dolocie (przewody do filtra, zmiana samego filtra itp.) oraz jakakolwiek zmiana w samym silniku wymaga ponownej regulacji gazowni. Regulacja z użyciem analizatora spalin i to nie tylko na podstawie zawartości CO2 ale również pozostałych gazów bo CO2 to nie wszystko.

Frachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Frachu » 30 sty 2008, 18:53

Czy regulacji na PB też trzeba dokonać?? Chcę wiedzieć żeby nie robić tego kilka razy tylko raz a porządnie. I moje drugie pytanie czy te śrubki na gaźniku - zawartości składu mieszanki i ta od wolnych obrotów to maja znaczenie przy spalaniu LPG??? Bo muszę wiedzieć czy trzeba patrzeć na ręce gazownikowi i mówić mu co ma zrobić!

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 sty 2008, 18:58

Jeśli ktoś tam coś kręcił bez ładu i składu to owszem. Śruba wolnych obrotów w gaźniku może mieć wpływ na wysokość obrotów na LPG. Co do reszty nie jestem pewien więc nie chcę tu mieszać.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 31 sty 2008, 09:36

Na poczatek musisz wyregulowac skład mieszanki na PB, sprawdx tez jak zachowuje sie mieszanka przy wyższych obrotach. Po tem musisz wyregulowac LPG ale na analizatorze 3 gazowym ( a nie samo CO2) na wolnych obrotach i na wysokich na około 3000. Problem moze polegac na tym że po regeneracji parownika nalezy na nowo ustawic cisnienie na wyjściu z parownika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl