Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nieśka79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 sty 2008, 16:20
Lokalizacja: białystok

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Post autor: nieśka79 » 29 sty 2008, 21:14

hej! zalamka!!
sorki, ze zawracam glowe, ale nie moglam tego znalezc w wyszukiwarce...
otworzylam maske i mokry silnik!! 2 tygodnie temu wymienilam olej - zostal zalany castrol pol-syntetyk, poprzednio nie wiem jaki byl, z gosciem od ktorego kupilam auto nie szlo dojsc do porozumienia :(
mechanik i owszem powiedzial, ze uszczelka pod glowica jest do wymiany, ale mowil, ze nie jest to pilne, poza tym malo przejechalam przez ten czas...
zastanawiam sie czy jest to mozliwe, ze wczesniej byl zalany mineralny a pozniej pol-syntetyk i stad ten wyciek...
w momencie kupna silnik byl czysty, tak tez bylo do wymiany oleju na ten pol-syntetyk... czy to nie to??
sama juz nie wiem :(
na czwartek umowilam sie z mechanikiem na wymiane uszczelki, czy cos jeszcze moge zrobic do tego czasu??
dzieki!!!!!!!!!!!
jezeli pisze glupoty to prosze o wyrozumialosc!!!

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 29 sty 2008, 21:21

Sprawdż czy aby pan mechanik nie nalał za dużo oleju do silnika ,bo jeżeli tak to przez to masz cały zalany silnik, po za tym uszczelka pokrywy zaworow do sprawdzenia i ew. wymiany ą żeby najdokladniej zlokalizować wycieki to najlepiej umyj silnik i obserwoj skad zacznie sie sączyć pozdr. ;-)

Awatar użytkownika
nieśka79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 sty 2008, 16:20
Lokalizacja: białystok

Post autor: nieśka79 » 29 sty 2008, 21:23

dzieki
jutro rano to zrobie...
...zalane bylo ponoc na maxa oleju a teraz poziom jest troche ponizej srodka na miarce

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 sty 2008, 21:35

Jeśli uszczelka pod głowicą była już słaba to i tak prędzej czy później trzeba byłoby ją wymienić. A jeśli wcześniej miałaś zalany olej mineralny to nie ma co płakać nad uszczelką głowicy.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 22:45 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 2 razy.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 29 sty 2008, 21:36

To niezle wychlapało stawiałbym na pokrywe zaworów ale to musisz sie temu przyjżeć ew. poprosić kogoś o pomoc

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 sty 2008, 21:53

Najprościej będzie tak jak pisał Wilu8, umyć silnik i obserwować. Ale jeśli meches stwierdził padniętą uszczelkę pod głowicą to nie ma na co czekać tylko wymienić i przy okazji zmienić uszczelkę pod pokrywą zaworów.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 22:44 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nieśka79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 sty 2008, 16:20
Lokalizacja: białystok

Post autor: nieśka79 » 30 sty 2008, 15:08

dzięki !! :)

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 06 lut 2008, 15:57

Ja przeszedłem po poprzednim właścicielu z Shell 15W40 mileralny na SHELL Helix Plus 10W40 półsyntetyk , na razie spoko

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 07 lut 2008, 21:54

ja też przeszedłem z mineralnego na pełny syntetyk i też nic.

Awatar użytkownika
Mentor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2007, 20:26
Lokalizacja: Sokolniki Las

Post autor: Mentor » 07 lut 2008, 21:59

Cóż... obawiam się najgorszego scenariusza...

Nie zalewa się silnika jeżdżącego na mineralnym, olejem półsyntetycznym. Dlaczego ? Bo sporo syfu przez lata osiadło na elementach silnika, a teraz olej półsyntetyczny, lub syntetyczny będzie wypłukiwał te brudy. Efekt ? Olej do wymiany po 5k km, i mnóstwo wycieków. Jeśli to nie żadna z uszczelek, podejrzewam, że jedynym wyjściem będzie remont silnika

Moja Audika podobno od początku do końca jeździ na półsyntetyku, i nie bierze ani grama oleju.

Wszystko zależy od tego jak był eksploatowany silnik. W większości nasze Audice to import z za zachodniej granicy, a tam dba się o auta. Jeśli jednak natrafimy na jakiegoś "fake" będzie problem

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 lut 2008, 18:18

Zrobiles sobie ladna plukanke :-) jak motorek jest zdrowy to chyba czeka Cie uszczelnienie go (kompletnie) Takie zalewanie jest raczej ryzykiem, poniewaz albo bedzie spoko, albo kompletna kicha... Auta nase sa w wiekszosci sprowadzane jak powiedzial poprzednik, i nie wiemy do konca ile maja faktycznie przebiegu. Myj silnik, jak wyschnie odpal i obserwuj skad leci.

[ Dodano: 2008-02-08, 18:19 ]
PS takie przeplukanie moze spowodowac zapchanie smoka pomy oleju, a w konsekwecji jej uszkodzeniu

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 08 lut 2008, 20:22

bartek18150, plukanke półsytetykiem??? kolego weź sie zastanów jak cos następnym razem napiszesz .

Awatar użytkownika
edek0507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 20 sty 2008, 12:21
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: edek0507 » 08 lut 2008, 21:31

Ja już zrobiłem 2000 km po zmianie oleju z mineralnego na półsyntetyk i nie narzekam, sprawdzam stan co jakiś czas i ubytków jak dotąd nie ma :lol:

Awatar użytkownika
Mentor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2007, 20:26
Lokalizacja: Sokolniki Las

Post autor: Mentor » 08 lut 2008, 23:07

Wszystko zależy od zużycia silnika, i od warunków w jakich był eksploatowany. Moim zdaniem nie warto ryzykować.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 09 lut 2008, 01:30

kamilB4 pisze:bartek18150, plukanke półsytetykiem??? kolego weź sie zastanów jak cos następnym razem napiszesz .
Chodzilo mi o mozliwosc rozszczelnienia silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga