Witam,
Przydarzyło mi się ostatnio,że po kilku próbach odpalenia samochodu
przestał kręcić rozrusznik, po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki
się świecą
ale po dalszym przekręceniu kluczyka na rozruch słychać tylko
pstryknięcie (pyk) i kontrolki przygasają.
Odpaliłem samochód z popychu - chodzi normalnie.
Akumlator myślę że jest w porządku (światła i cała reszta elektryki
działają na postoju) a poza tym po przejechaniu ok 100 km
próbowałem odpalić ponownie i znowu tylko
pyknięcie.
Po trzech dniach stania na parkingu spróbowałem go znowu odpalić i udało się 3 razy z rzędu zapalił,
ale moja radość nie trwała długo bo za czwartym razem pojawiły się w/w problemy (tylko pstryknięcie)
Ruszałem klemami od akumlatora i sprawdziłem połączenie masy - wszystko wydaje sie w porządku.
Proszę o jakieś porady, jeżeli byłby to rozrusznik to może wie ktoś
czy opłaca się go regenerować, i gdzie w wawie można by to zrobić w miarę
sprawnie i tanio?
Mozna go odpalić na krótko i w jaki sposób?
czy może można naprawić to samemu?
I czy do wykręcania rozrusznika lepiej jest sie zabrać od góry, czy od spodu samochodu?
Z góry dziękuję,
pozdrawiam
[80 B4 2.0 ABT] Problem z odpaleniem
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wszystko wskazuje na to iż zawiesza sie rozrusznik. Jak masz jakieś pojecie o mechanice to mozesz samemu zajrzec do rozrusznika ale lepiej oddac to w rece fachowców koszty nie beda duze a napewno bedzie pożadnie zrobione. Co do wykrecenia rozrusznika to nie wiem jak to sie ma w silnku ABT ale z pamieci innych moich audi to wyniaka ze rozrusznik trzeba wykrecać od dołu wiec i w tym silniku bedze pewnie tak samo, jednak całkowitej pewnosci nie mam co do tego
napisz mi to wyglada na stojan ale moge sie mylic a co do naprawy to zawsze mozna dac do elektryka zeby zobaczyl co jest grane i jakie koszty i wtedy sie zastanowic rozrusznik w wiekszosci aut odkreta sie od spodu nawet niezawsze trzeba dzwigac auto, siedzi na 3 albo 4 srobach na klucz 13, najlepiej aku otpiac przed zabawa, mozna na krutko odpalic zwierajac jedno wejscie stojana z tym co jest wsowka (chyba jak dobrze pamietam), mozna tez wykrecic i przymocowac w imadle i podlaczyc aku pod wejscia stojana (najczesciej dwie szpilki z nakretkami) <ok>
[80 B4 2.0 ABT]
Witam,
Już wiem co było.
Jednak rozrusznik.
Powiedzieli mi że szczotko
-trzymacz wymienili i tuleje i nasmarowali.
I za taką usługę 270 PLN
Ale tak to jest gdy nie ma czasu na szukanie mechanika
jeszcze raz dzięki za porady i pozdrawiam
Już wiem co było.
Jednak rozrusznik.
Powiedzieli mi że szczotko
-trzymacz wymienili i tuleje i nasmarowali.
I za taką usługę 270 PLN
Ale tak to jest gdy nie ma czasu na szukanie mechanika
jeszcze raz dzięki za porady i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 maja 2008, 20:00 przez marcinw00, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec