[B3 1Y] Obrotomierz w miejsce BB - skad sygnal...
[B3 1Y] Obrotomierz w miejsce BB - skad sygnal...
Witam!
Z gory chce przeprosic, ale niestety przeczytalem wiele postow na temat obrotka, ale niestety nie znalalem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie - skad wziac sygnal do obrotka w silniku 1.9D (ozn. 1Y)
Natomiast wyczytalem w jednym z tematow, iz taki sygal da sie pociagnac od alternatora. OK. Uzytkownik "cobra" napisal nawet ze jest to zacisk oznaczony W (jak to sobie tlumaczyc?). Ale zaznaczyl takze ze nie ma potrzeba zagladac pod maske, ze wszystko jest doprowadzone do kabiny... i dodal,ze jest to gdzies opisane przez niego - niestety nie moge tego znalezc stad moj post.
Sciagnalem sobie juz motywy rezania samych zegarow... ale co mi po nich jak nie wiem gdzie sie wpiac...?
Druga sprawa... jakiej czestotliwosci i jakiej amplitudy impulsow moge sie spodziewac na tym zacisku? Rozumiem ze jest to w zaleznosci od obrotow silnika, ale akurat mam mozliwosc uzycia generatora wiec wszystko zestroilbym sobie w domku, a pozniej tylko ladnie popodpinal i korzystal...
Z gory dzieki za pomoc...
A... i teoretycznie jedzie do mnie caly licznik VDO, i teraz jeszcze pytanko, co byscie polecili zrobic...? Przelozyc moj predkosciomierz do tamtego licznika, czy obrotomierz do mojego...!? Dodam,ze licznik jest od benzyniaka...
A... i jeszcze pytanko... jak sprawdzic czy dany obrotek jest sprawny nie podlaczajac go pod elektryke auta? Mam tu wlasnie na mysli uzycie generatora... I ew. jakiego ksztaltu powinny byc sygnaly?
Z gory chce przeprosic, ale niestety przeczytalem wiele postow na temat obrotka, ale niestety nie znalalem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie - skad wziac sygnal do obrotka w silniku 1.9D (ozn. 1Y)
Natomiast wyczytalem w jednym z tematow, iz taki sygal da sie pociagnac od alternatora. OK. Uzytkownik "cobra" napisal nawet ze jest to zacisk oznaczony W (jak to sobie tlumaczyc?). Ale zaznaczyl takze ze nie ma potrzeba zagladac pod maske, ze wszystko jest doprowadzone do kabiny... i dodal,ze jest to gdzies opisane przez niego - niestety nie moge tego znalezc stad moj post.
Sciagnalem sobie juz motywy rezania samych zegarow... ale co mi po nich jak nie wiem gdzie sie wpiac...?
Druga sprawa... jakiej czestotliwosci i jakiej amplitudy impulsow moge sie spodziewac na tym zacisku? Rozumiem ze jest to w zaleznosci od obrotow silnika, ale akurat mam mozliwosc uzycia generatora wiec wszystko zestroilbym sobie w domku, a pozniej tylko ladnie popodpinal i korzystal...
Z gory dzieki za pomoc...
A... i teoretycznie jedzie do mnie caly licznik VDO, i teraz jeszcze pytanko, co byscie polecili zrobic...? Przelozyc moj predkosciomierz do tamtego licznika, czy obrotomierz do mojego...!? Dodam,ze licznik jest od benzyniaka...
A... i jeszcze pytanko... jak sprawdzic czy dany obrotek jest sprawny nie podlaczajac go pod elektryke auta? Mam tu wlasnie na mysli uzycie generatora... I ew. jakiego ksztaltu powinny byc sygnaly?
kolego jak będziesz miał całe zegary to najlepiej przełożyć płytę główną i obrotomierz do swoich starych. nie musisz nic podłanczać pod alternator. musisz tylko przylutować potencjometr do obrotka i wyrególować go. gdzieś jest zamieszczona fotka w którym miejscu trzeba to przylutować. musisz jeszcze mieć wyliczone przełożenia skrzyni biegów, żeby wyregulować obrotek. napeno dasz sobie radę. ja to przerabiałem jakiś czas temu i mi się udało :mrgreen:
czyli mowisz,ze roznica miedzy wlozeniem obrotka do TDI (sygnal z kompa) a do zwyklego diesla lub TD to tylko kwestia tego regulowanego rezystkorka??
A ze tak zapytam... skoro mamy regulowany tylo jeden element, to jak sobie go ustawie na postoju np. obroty na 800, to pozniej juz nie bedzie git?
Albo inaczej zadam pytanie... uklad z tym rezystorem, to uklad liniowy czy logarytmiczny, czy jeszcze inny? Bo jak liniowy, to bez znaczenia czy ja go ustawie na postoju czy na odpowiednich przelozeniach w trakcie jazdy...
A orientujesz sie kolego jaki tam jest sygnal? tzn. jakiego ksztaltu i jakiej amplitudy?
A ze tak zapytam... skoro mamy regulowany tylo jeden element, to jak sobie go ustawie na postoju np. obroty na 800, to pozniej juz nie bedzie git?
Albo inaczej zadam pytanie... uklad z tym rezystorem, to uklad liniowy czy logarytmiczny, czy jeszcze inny? Bo jak liniowy, to bez znaczenia czy ja go ustawie na postoju czy na odpowiednich przelozeniach w trakcie jazdy...
A orientujesz sie kolego jaki tam jest sygnal? tzn. jakiego ksztaltu i jakiej amplitudy?
Polecam dział Download/rezanie na Centrum...
znajdziesz tam 2 instrukcje montażu obrotomierza, jedna dotyczy silników benzynowych druga starszych diesli (w tym 1Y)
sama regulacja potencjometerm może nie wystarczyć, być może będziesz musiał cofnąć wskazówkę i ją zablokowac w pozycji o, coby na wyłączonym silniku nie wskazywała wartości ujemnych (bo głupio by to wyglądało)
obrotomierz działa na zasadzie zliczania impulsów, dlatego jeżeli przełożysz obrotek z benzyny R4/R5 do swojego Diesla, to zmienia się żródło owych impulsów (stąd przekłamania rzedu 4-5tys rpm)
i tak jak juz sam wspomniałeś sygnał z alternatora jest już w kostce licznika, więc instalacji nie musisz przerabiać, a jedynie zabawić się z obrotomierzem
Poczytaj ten temat: jest tutaj wszystko co powinno Cię zainteresowac
przelaczniki-zespolone-zegary-stacyjka/ ... t7615.html
znajdziesz tam 2 instrukcje montażu obrotomierza, jedna dotyczy silników benzynowych druga starszych diesli (w tym 1Y)
sama regulacja potencjometerm może nie wystarczyć, być może będziesz musiał cofnąć wskazówkę i ją zablokowac w pozycji o, coby na wyłączonym silniku nie wskazywała wartości ujemnych (bo głupio by to wyglądało)
obrotomierz działa na zasadzie zliczania impulsów, dlatego jeżeli przełożysz obrotek z benzyny R4/R5 do swojego Diesla, to zmienia się żródło owych impulsów (stąd przekłamania rzedu 4-5tys rpm)
i tak jak juz sam wspomniałeś sygnał z alternatora jest już w kostce licznika, więc instalacji nie musisz przerabiać, a jedynie zabawić się z obrotomierzem
Poczytaj ten temat: jest tutaj wszystko co powinno Cię zainteresowac
przelaczniki-zespolone-zegary-stacyjka/ ... t7615.html
co do instrukcji z centrum to chyba znam je juz na pamiec
Natomiast co do samego rezania, to tego sie chyba w sumie najbardziej boje...
To akurat na jakiej zasadzie dziala obrotek, to mniej wiecej rozumie, jednak mam mozliwosc pobawienia sie na generatorze i zastanawia mnie jaki sygnal moze tam dochodzi o tej kostki (ogolnie sygnal do obrotomierza), mam tutaj na mysli jakiego ksztaltu, jakiej amplitudy i jakich mniej wiecej czestotliwosci...!? Oraz jakiego rzedu czestotliwosci sa na wolnych obrotach... Bawil sie ktos osyloskopem w czyms takim?
A... jako ze jeszcze sie nie bralem za rozbieranie niczego, bo zegary sa niby w "locie", to zapytam, czy wiesz moze ktory pin w koste odpowiada za dostarczenie impulsow do kabiny... moze podlacze sobie pod oscyloskop, lub pod jakis czestosciomierz, i wtedy z regulacja bede mogl sie pobawic w domu... Jednak jednego czego sie boje to amplitudy, bo niechcialbym zepsuc sobie sprzetu pomiarowego...
Natomiast co do samego rezania, to tego sie chyba w sumie najbardziej boje...
To akurat na jakiej zasadzie dziala obrotek, to mniej wiecej rozumie, jednak mam mozliwosc pobawienia sie na generatorze i zastanawia mnie jaki sygnal moze tam dochodzi o tej kostki (ogolnie sygnal do obrotomierza), mam tutaj na mysli jakiego ksztaltu, jakiej amplitudy i jakich mniej wiecej czestotliwosci...!? Oraz jakiego rzedu czestotliwosci sa na wolnych obrotach... Bawil sie ktos osyloskopem w czyms takim?
A... jako ze jeszcze sie nie bralem za rozbieranie niczego, bo zegary sa niby w "locie", to zapytam, czy wiesz moze ktory pin w koste odpowiada za dostarczenie impulsow do kabiny... moze podlacze sobie pod oscyloskop, lub pod jakis czestosciomierz, i wtedy z regulacja bede mogl sie pobawic w domu... Jednak jednego czego sie boje to amplitudy, bo niechcialbym zepsuc sobie sprzetu pomiarowego...
zastanawiasz mnie...
nie chcesz nic bebeszyć to zrób dokładnie to co opisane jest w instrukcji Labiela i po sprawie... wierz mi że to góra 2 godziny roboty...
Nie wiem jakie są amplitudy, nie wiem jakie są częstotliwości. Jeśli tak bardzo zależy Ci na podaniu które piny odpowiadaja za wskazana obrotomierza to poczekaj do jutra, lukne na płytkę i Ci powiem (są 4, z czego 2 to masa i +12V)
jesli chcesz sprawdzić nowe zegary to podłącz je do auta (wszystko powinno działać), ale obrotomierz na wolnych obrotach winien wskazywać ok 5000obr +/- 1tys obr
nie chcesz nic bebeszyć to zrób dokładnie to co opisane jest w instrukcji Labiela i po sprawie... wierz mi że to góra 2 godziny roboty...
Nie wiem jakie są amplitudy, nie wiem jakie są częstotliwości. Jeśli tak bardzo zależy Ci na podaniu które piny odpowiadaja za wskazana obrotomierza to poczekaj do jutra, lukne na płytkę i Ci powiem (są 4, z czego 2 to masa i +12V)
jesli chcesz sprawdzić nowe zegary to podłącz je do auta (wszystko powinno działać), ale obrotomierz na wolnych obrotach winien wskazywać ok 5000obr +/- 1tys obr
Cobra... nie tyle co mi zalezy, a chce sie z tym troche pobawic...
Chce sie pobawic, chcialbym zobaczyc jaki ksztalt napiecia tam jest, jakie czestotliwosci, napisac moze jakie foto-story bardziej naukowe itp...
Akurat jestem osoba, ktora by chciala wiedziec co robi, a nie tylko wlasnie zrobic, jak i co mi pokaze ktos... Nie zrozum mnie zle, ale tak juz mam... zwlaszcza ze jestem jeszcze na kierunku Elektronika i Telekomunikacja, wiec delikatne zboczenie mam...!
Moze uda sie cos wywnioskowac co do tego przekladania wskazowki itp...
Piszesz,ze nie wiesz jakie sa amplitudy, ale piszesz ze na jednym z pinow jest +12V, wiec wiecej nie moze byc... wiec amplituda to 12V... A z czestotliwosciami, to juz nie ma wiekszego ryzyka...
OK, narazie czekam na licznik, jutro zadzwonie do goscia czy go na bank wyslal, bo jak nie to we wrocku ma ktos uszkodzony licznik, a cena narazie ciekawa, bo ok 67zl
Chce sie pobawic, chcialbym zobaczyc jaki ksztalt napiecia tam jest, jakie czestotliwosci, napisac moze jakie foto-story bardziej naukowe itp...
Akurat jestem osoba, ktora by chciala wiedziec co robi, a nie tylko wlasnie zrobic, jak i co mi pokaze ktos... Nie zrozum mnie zle, ale tak juz mam... zwlaszcza ze jestem jeszcze na kierunku Elektronika i Telekomunikacja, wiec delikatne zboczenie mam...!
Moze uda sie cos wywnioskowac co do tego przekladania wskazowki itp...
Piszesz,ze nie wiesz jakie sa amplitudy, ale piszesz ze na jednym z pinow jest +12V, wiec wiecej nie moze byc... wiec amplituda to 12V... A z czestotliwosciami, to juz nie ma wiekszego ryzyka...
OK, narazie czekam na licznik, jutro zadzwonie do goscia czy go na bank wyslal, bo jak nie to we wrocku ma ktos uszkodzony licznik, a cena narazie ciekawa, bo ok 67zl
podłączę się z pytaniem 8-)
właśnie zrezałem sobie obrotomierz w moim 1Z, dorwałem taki jak trzeba, też z 1Z ale mam wątpliwości czy czasem aby nie zawyża obrotów.
PYTANIE: czy możan to jakoś skalibrować, jak odpalę silnik pokazuje mi prawie 1000 obrotów a na vagu 860+-.
Wie może ktoś z szanownych znawców tematu czy i czym to się da skalibrować? Może któraś z tych śrub na tyłach obrotki?
właśnie zrezałem sobie obrotomierz w moim 1Z, dorwałem taki jak trzeba, też z 1Z ale mam wątpliwości czy czasem aby nie zawyża obrotów.
PYTANIE: czy możan to jakoś skalibrować, jak odpalę silnik pokazuje mi prawie 1000 obrotów a na vagu 860+-.
Wie może ktoś z szanownych znawców tematu czy i czym to się da skalibrować? Może któraś z tych śrub na tyłach obrotki?
Byłem przed chwilą sprawdzić jak to wygląda i wskazówka stoi idealnie na 0, ale (!!!) pomiędzy 0 a 1000 jest 3 kreski czyli co 250 rpm, a później jest 4 kreski czyli co 200 rpm.
Może więc jest wszystko ok, chociaż wydaj mi się, że wskazówka jest trochę jakby za blisko 1000 rpm.
Muszę się trochę przyzwyczaić do obrotomierza :lol: , później podłącze do vag'a i sprawdzę np. 2000 rpm czy dobrze wskazuje.
Może więc jest wszystko ok, chociaż wydaj mi się, że wskazówka jest trochę jakby za blisko 1000 rpm.
Muszę się trochę przyzwyczaić do obrotomierza :lol: , później podłącze do vag'a i sprawdzę np. 2000 rpm czy dobrze wskazuje.