Panowie wcale nie musi to być uszczelka, nie wiem jak jest przy dieslach ale u mnie przy motorze ABK też miałem olej w płynie zrobiłem uszczelke uszczelniacze no wszystko cały silnik dostał wszedzie nowe uszcz planowanie głowicy było na tip top. po zrobieniu 30 km to samo olej w płynie. Samochod przed odebraniem od mechanika chodził z godzine i sie grzał było ok wiec czemu po 30 km taka niespodzianka????
Wina leżała po stronie małej aluminiowej chłodniczki oleju, który jest chłodzony płynem, chłodniczka miała małe pęknięcie przez co płyn sie mieszał z olejem i tak niepotrzebnie zainwestowałem tyśiaka w silnik. Chłodniczka w ASO 250 pln
[1.9TDI 1Z] Olej w płynie chłodzacym.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Nie, głowica nie była dokręcana. Jak jechałem ostatnio to czułem smród oleju z silnika i myślę że to wtedy nastąpił wyciek do wody tylko skąd ten smród?? Jechałem na trasie Włocławek-Gdańsk no i przyznaje ze chwilowo miałem 180km/h na autostradzie ale czy to mogła być przyczyną wycieku oleju do wody po remoncie ??
jesli wszystkie sruby w głowicy były dokręcone prawidłowo i z odpowienia siłą kluczem dynanometrycznym to nie ma co tego poprawiać. chyba ze jakiś fachman dokrecał to na oko jak mu sie widzi. na dokręcanie głowicy jest okreslony schemat od których srub zaczynać i w jakiej kolejności powinno sie je dokręcać.
ze 3 miesiace temu wymieniałem uszczelke w silniku diesla (ale na rozrzadzie królewskim) i jak do tej pory nic sie nie dzieje a silnik pracuje około 12h na dobe
ze 3 miesiace temu wymieniałem uszczelke w silniku diesla (ale na rozrzadzie królewskim) i jak do tej pory nic sie nie dzieje a silnik pracuje około 12h na dobe
Jeśli chodzi o dokręcanie to jest dokładnie tak jak wenon pisze, wczoraj z fachowcem rozmawiałem przy okazji jak moją głowiczke dokręcał. Więc tak, wczoraj oglądnołem sobie bebechy mojego cacuszka i po zdjęciu głowicy okazuje się, ze uszczelka umarła, co ciekawe fachman, który to rozkłada na części pierwsze (robi takie autka w niemczech, więc wie co mówi) twierdzi, ze uszczelka zalożona była orginalna więc od nowości nie wymieniana!!!! To potwierdza klase tego samochodu. Głowica sprawdzona bez pęknięć, wzerów i prosta tak jak ją stworzono więc bez planowania ląduje na uszczelce (tak jak polecacie) Reinza, co mnie niezmiernie cieszy. Przy okazji oczywiście wymiana rolek, paska rozrządu, wszystkich innych pasków,uszczelnień pod klawiaturą, termostat, filtr oleju, paliwa,powietrza,płukanie chłodnicy. Mam nadzieje cieszyć się tym autkiem jeszcze długo. Przy okazji tego tematu pytanie jeszcze jedno, gdzie można dostać TANIO (bo na allegro to wiem) zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, bo mój pomimo, że wypłukany to jednak ma małe pęknięcie przy króćcu powrotu cieczy do niego, albo czym to zakleić?
pozdrawiam
pozdrawiam