[B4]El.szyby raz dzialaja raz nie.(juz brak mi na to sil)
Dokładnie zrobiłem tak: wyciągnąłem przekaźnik, zdjąłem plastikową obudowę przekaźnika i obejrzałem dokładnie wszystkie luty. Zauważyłem, że jeden jest pęknięty więc go poprawiłem. Potem nałożyłem obudowę przekaźnika, włożyłem przekaźnik na miejsce i od tej pory szyby działają bez zarzutu.merkury77 pisze:a wewnątrz obudowy sterownika polutowałemś pola lutownicze ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 cze 2007, 22:07
U mnie wygląda to następująco: Bezpieczniki dobre, silniczki sprawne, przewody od przekaźnika do drzwi także, przyciski sprawne, Przekaźnik polutowałem co wyklucza zimne luty, sprawdziłem z grubsza elementy przekaźnika niby OK, jeżeli ręcznie zewre jeden z e styków w przekaźniku szyby działają, ale wtedy działają nawet po zamknięciu auta (cały czas). czy jest jeszcze jakiś element w tej układance który daje impuls na przekaźnik. Dodam iż szyby przestały działać w czasie jazdy w momencie opuszczania! na przekaźnik dochodzi napięcie czerwonym przewodem ale już nigdzie nie wychodzi dalej.
Co tu robić?
Co tu robić?
Wiecie co ja mam cosik źle podłączone chyba te szybki, do przekaźnika idzie jedno napięcie czerwonym przewodem na noge 30 a na schemacie jeszcze idzie napiecie na noge 15 u mnie ten kabel był wypięty i zaizolowany zaryzykowałem i nachwilkę go też podpiełem Wsio zaczeło działać nawet po odpięciu tak jak by się przekaźnik wyresetował!!! ale u mnie szyby cały czas działają nawet jak auto zamkne i tak było od początku! Oco tu chodzi może ktoś ma lepszy schemat niż te co są w download'dzie?
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
kafarafa, niestety te rosyjskie schematy, które posiadamy nie zawsze odzwierciedlają stan faktyczny. Podobna sytuacje miałem ze schematem c-zamka ( pompki ) odbiegał on od stanu faktycznego.
Wiele osób pisze na forach typu elektroda.pl iż rosyjskie schematy są do bani nie zawsze, ale często. Sprawdziłem w swojej księżce Obsługa i naprawa B4, ale niestety nie ma tam schematu el szyb.
Zerknij ten archiwalny temat, może będzie Ci pomocny viewtopic.php?p=53995&sid=ed21d3bcc7263 ... d5273bf9e8
Wiele osób pisze na forach typu elektroda.pl iż rosyjskie schematy są do bani nie zawsze, ale często. Sprawdziłem w swojej księżce Obsługa i naprawa B4, ale niestety nie ma tam schematu el szyb.
Zerknij ten archiwalny temat, może będzie Ci pomocny viewtopic.php?p=53995&sid=ed21d3bcc7263 ... d5273bf9e8
do przekaźnika szyb idzie jeden kabelek od wyłącznika drzwi kierowcy (2 styk ten od włączania sygnału nie wyłączonych świateł) i on jest wypięty lub przerwany dlatego chodzą cały czas. powinny działać tak że po wyłączeniu zapłonu działają dopóki nie zamkniesz drzwi kierowcy po ich wcześniejszym otwarciu (działają dopóki kierowca nie wysiądzie)
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Rownież miałem problem z elektrycznymi szybami raz działały a raz nie, to chyba seryjna bolaczka audi.... w moim wypadku wystarczyło podoginać styki przekaźnika i poprawić w nim luty (było pare zimnych) - przekaznik ten duzy pod kierownica, minoł już miesiac czasu i wszystko działa jak marzenie, polecam sprawdzić <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 25 sty 2008, 03:01
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Kielce
Jutro sprawdzę ten przekaźnik pod kierownicą przylutuje co trzeba i zobaczymy pozdrawiam dzięki z góry Tzn przelatuje a nie przylutuje :mrgreen:Solskier pisze:Rownież miałem problem z elektrycznymi szybami raz działały a raz nie, to chyba seryjna bolaczka audi.... w moim wypadku wystarczyło podoginać styki przekaźnika i poprawić w nim luty (było pare zimnych) - przekaznik ten duzy pod kierownica, minoł już miesiac czasu i wszystko działa jak marzenie, polecam sprawdzić <ok>
Witam. Może komuś sie przyda.... jeśli ktoś potrzebuje to zamieszczam sposób żeby za pomocą zworek obejść przekaźnik 285 do szyb elektrycznych w B3 mostkujemy piny w kostce względem przekaźnika:pierwszy mostek pomiędzy pinami 31 - 87a, drugi pomiędzy 31 - 87b i masa już jest doprowadzona. Teraz pozostaje doprowadzić + jeśli nie ma mostkujemy piny 15 - 87 i mamy +. SZyby już działają i są podłączone pod stacyjkę, czyli jeśli nie ma przekręconego kluczyka to szybki nie działają :mrgreen:
mam pytanie odnośnie tematu czy obejście zworkami można zastosować w audi b4 przy sterowniku o nr.79FA404 taki jak tutaj http://allegro.pl/przekaznik-szyb-363-a ... 51747.html
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu