Zakładam , że układ został opróżniony i napełniony zgodnie ze sztuką ( opróżnienie - odpiąć dwa węże na dole przy termostacie , jeden idący z głowicy , drugi idący z chłodnicy ) natomiast napełninie przy otwartym odpowietrzniku lub zdjętym węzu odejściowym z nagrzewnicy .
Jeżeli jest zapowietrzona nagrzewnica , to płyn chłodzący w małym obiegu idzie z głowicy krućcem z czujnikami do pompy przepływając przez mechanizm termostatu . Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury termostat powinien otworzyć duży obieg . Jeżeli tego nie robi to albo jest zapowietrzony albo zacięty . Innej możliwości nie widzę .
Pytanie do autora postu : Czy przed zamontowaniem nowego termostatu sprawdziłeś go wcześniej w garnku z wodą czy się otwiera i w jakiej temperaturze ?
Nie sugeruj się tym , że jak jest nowy to musi być dobry , powinien ale nie koniecznie niestety . Przekonałem sie otym na własnej d...
[80 B3 1,8 LPG] przegrzanie silnika!!!
Wracając do powyższych opisanych przypadków, muszę przyznać że nowego termostatu nie sprawdzałem przed założeniem.Stosując sie do powyższych wskazówek odpowietrzałem układ, silnik już się tak nie przegrzewa, ale chłodnica włącza sie przy następnej kresce po 90 stopniach (ile to jest, 95 czy 100 stopni?). Wtedy jest pełny, duży obieg. Czy teraz jest właściwie? I jeszcze jedna sprawa, którą zauważyłem. Nie zwracałem na to wcześniej uwagi, także nie wiem czy tak było. Otóż z rury wydechowej, nawet na w pełni nagrzanym aucie wydmuchuje sie para, a spód rury wydechowej od środka jest wilgotny. To normalny objaw, proszę o odpowiedz...?