Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Spaliny z otworu wlewu oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adamgt

[80 B4 ABK] Spaliny z otworu wlewu oleju

Post autor: adamgt » 04 lut 2008, 20:33

Witam, ostatnio wyjmując bagnet przy zapalonym silniku zauważyłem sapliny wydobywające się z ortworu bagntu, odkręciłem korek wlewu oleju i to samo. Przeczyściłem odmę, przewody, które były strasznie zapchane, problem ustąpił, ale tylko jeśli chodzi o otwór miarki oleju. Z otworu wlewu oleju ciągle wydostają się spaliny, troszkę wyrzuca przy tym olej spod uszczelniacza wałka rozdządu. Nie wiem jak jest tego przyczyna, z otworu z pokrywy zaworów do odmy również uchodzą spaliny, więc jest drożny. Dodam że auto jest na LPG, bierze olej, ma spory przebieg. Jaka może byćprzyczyna spalin w otowrze wlewu oleju, dodam, że wydostają siepod sporym ciśnieniem. Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 05 lut 2008, 09:35 przez adamgt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 04 lut 2008, 20:45

przyczyna jest rozszczelniony silnik, pewnie masz juz slaba kompresje?

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 04 lut 2008, 20:51

Kolego, jak ci wyrzuca z pod uszczelniacza wałka to masz walnięty uszczelniacz, bo jeśli masz prawidłowy stan oleju nie powinno tak być. Piszesz że bierze ci olej ile tego oleju na 10 000 tyś.?

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 04 lut 2008, 20:54

sprawdź kompresję, jeśli jest słaba to motor na kilogramy

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 04 lut 2008, 21:00

pojawienie sie spalin wynika pewnie ze zuzytych pierscieni, poprostu cisnienie z cylindrow przedostaje sie do komory silnika.
sprawdź kompresję, jeśli jest słaba to motor na kilogramy
Nie koniecznie, jak to mowia: czlowiek czlowieka robi to i silnik zrobi :-P

[ Dodano: 2008-02-04, 21:02 ]
a i popraw temat bo sie wladza dopatrzy i sie zdenerwuje :-?

adamgt

Post autor: adamgt » 05 lut 2008, 09:32

Pół roku temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą i gładź cylindrów była w bardzo dobrym stanie, bierze olej przez to, że nie zmieniłem prowadnic, wymieniłem tylko uszczelniacze na zaworach, chciałem zaoszczędzić... Dziś odpaliłem samochód i zauważyłem, że gdy silnik ma większe obroty, spalin w otworze wlewu oleju nie ma. No i teraz ciekawosta, czemu tak jest?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 lut 2008, 09:41

A czemu Kolega nie poprawił tytułu wątku na zgodny z zasadami panującymi na forum tak jak pisali inni Koledzy? :evil: Czyżbyś chciał na dzień dobry ostrzeżenie do profilu? Proszę uważnie przeczytać regulamin: viewtopic.php?t=6284 oraz ten topik: viewtopic.php?t=9608 i stosować się do zasad tu panujących.

Wracając do problemu, to że gładzie były cacy wcale nie znaczy, że pierścienie nie są już starte i kompresja jest ok. Trzeba zmierzyć kompresję i będzie jasne czy pierścienie się skończyły czy nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl