[80 B3 1.8 JN] wymiana skrzyni na 2.0 B4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 gru 2006, 23:12
- Lokalizacja: Starachowice
[80 B3 1.8 JN] wymiana skrzyni na 2.0 B4
czy po przełożeniu skrzyni od b4 2.0 pelny wtrysk do b3 1.8 pelny wtrysk silnik(jn) nic sie nie zmieni z predkoscia, moca itp Bo musze wymienic bo strasznie buczy a kumpel ma od b4 w dobrej cenie. PROSZE O PODPOWIEDZ>
Ostatnio zmieniony 16 lut 2007, 19:19 przez hamer_grzes, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Już podobny temat przerabiałem z zamianą skrzyni. Przelicz dokładnie całkowite przełożenie dla piątego biegu i wszystko będziesz wiedział. Być może to co powiem wzbudzi ogólne poruszenie, ale skrzynia od B4 2,0 z silnikiem ABK jest najprawdopodobniej wolniejsza, powtórzę wolniejsza, od skrzyni Audi B3 np z silnikiem 1,8. Nie wiem jak to jest w przypadku silnika JN na pełnym wtrysku, ale oryginalna skrzynia od 1,8 PM - monowtrysk, taka jaka miałem jest szybsza. Być może pełny wtrysk bedzie równy pełnemu wtryskowi i jestem w błędzie dlatego sprawdź. Podaj dokładne trzyliterowe oznaczenia z obu skrzyń a podam Ci wartości przełożeń. Zaznaczam rownież że skrzynia od B3 może być szybsza od skrzyni Z B4 chociażby dla tego, że oba te modele mają podobne prędkości maksymalne natomiast obwód koła w B3 na standardowych felgach i oponach jest mniejszy niż w B4 i aby osiągnąc tą sama prędkość koła muszą się szybciej obracać. Oznaczenia skrzyni są wygrawerowane na kołnierzu w najwyższym punkcie skrzyni tuż obok silnika, pod wylotem płynu chłodzącego z tyłu skrzyni. Ja w B4 miałem skrzynie CCF a w B3 miałem AKM. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 gru 2006, 23:12
- Lokalizacja: Starachowice
Przy niewielkich różnicach w przełożeniu różnicy nie zauważysz. Postaraj sie o te oznaczenia to powiem Ci dokładnie, tak tylko się nagadam i nic z tego nie wyniknie, można gdybać i gdybać. Wszystko zależy od skrzyni. Nie ma co filozofować, jak podasz oznaczenie to Ci powiem co osiągniesz, lub co stracisz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 gru 2006, 23:12
- Lokalizacja: Starachowice
mam takie drobne pytanie,a czy przypadkiem czujnik predkosciomierza nie jest w skrzyni,i przez to oszukuje licznik????????szogun0 pisze:To prawda, co piszecie otym, żew skrzynia od B4 jest wolniejsza.
Przykład jest taki, że 80-tka z silnikiem ABK na 5 biegu przy przy 100 km/h ma prawie 3000 rpm.
A z silnikiem słabszym, czyli ABT przy tej prędkości na 5 biegu obrotomierz pokazuje coś około 2200 rpm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 gru 2006, 23:12
- Lokalizacja: Starachowice
SKRZYNIA
Odpowiez dla hamer_grzes
Przełożenie całkowite skrzyni biegów typu CCF na 5-tym biegu to 31/37 *37/9=3,44
Przełożenie całkowite skrzyni biegów typu AKM na 5-tym biegu to 28/41*37/9=2,81
Sam mechanizm różnicowy ma takie samo przełożenie 37/9 , jest natomiast różnica w przełożeniu 5-tego biegu.
Jak sam widzisz jest tak jak mówiłem skrzynia AKM jest szybsza, gdyż pomniejsza obroty silnika tylko 2,81 raza. Na prędkości będzie duża różnica. Stracisz na prędkości maksymalnej, zyskasz na przyspieszeniu. Tylko że będziesz często "mieszał" biegami. Podejrzewam że przy takiej różnicy jeżeli założysz do siebie skrzynie CCF będziesz mógł ruszać śmiało z dwójki. Gra nie jest moim zdaniem warta świeczki. Będziesz jeździł z silnikiem na wysokich obrotach, a to i spalanie paliwa wzrośnie i głośnośc również. Powiem Ci że te skrzynie CCF moim osobistym zdaniem nie są zbyt dobrze dopasowane. Ja taką wyrzuciłem ze swojej B4 i zamontowalem szybszą. Na CCF jadąc z prędkościa maksymalną miałem maksymalne obroty silnika, to tak jakby brakowało kolejnego biegu. W mojej poprzedniej Audi - B3 miałem skrzynię AKM i tam przy prędkości maksymalnej obroty były znacznie mniejsze czego wytłumaczeniem byłoby te przełożenie. Na piątce silnik nie wył i nie "wkręcał " sie pod ogranicznik.
Powiem Ci też, że te skrzynie w B3 były o niebo lepiej wykonane niż w B4. Rozbierałem kilka od B3 i zawsze łożyska były z SKF natomiast w skrzyniach od B4 to już była składanka, trafiło się nawet jakieś francuskie łożysko. Co do ewentualnego remontu skrzyni to nie baw sie w to. Łożyska sa za drogie nawet jesli kupuje sie je w hurtowni. Gdybys jednak chciał to dysponuję wszystkimi numerami zastosowanych tam łożysk z Katalogu SKF. Mam chyba nawet łożysko na walek atakujący od strony 1-go biegu. Nawet jeśli wymienisz łożyska to i tak wyć będą prawdopodobnie wyrobione zęby.
Najlepsze wyjście to kupić używkę w dobrym stanie. Jak poszukasz to i za 300 złotych dobrą wyszarpiesz. Tylko nie kupuj rozkręcanej - odradzam. Jak bedziesz miał jakąś na oku to daj znać a powiem Ci jakie ma przełożenie.
Co do montażu to do silnika obie te skrzynie pasuja idealnie. I jeszcze jedna kwestia - przegub wewnętrzny półosi dla skrzyni AKM ma średnice zewnętrzną chyba 90 mm natomiast przy skrzyni CCF ma średnicę 100mm. Mogę się mylić co do liczb ale różnica jest. Więc jak sam widzisz nie jest to takie proste. Reasumując ja przy Twoim aucie bym sie w skrzynię CCF nie pakował, tylko poszukał czegoś od B3. Pozdrawiam. Jakbyś miał pytania to wal śmiało.
Plastikowe kółeczko z zatopionymi magnesikami jest we wszystkich skrzyniach danego typu jednakowe i załącza kontaktron o ile dobrze pamietam ośmiokrotnie na każdy jeden obrót półosi. Dla zainteresowanych podam jutro ilość impulsów na jeden obrót koła, żeby niechcący nie wprowadzić kogoś w błąd. Jesli się mylę to proszę o sprostowanie. Pozdrawiam wszystkich czytających.
Przełożenie całkowite skrzyni biegów typu CCF na 5-tym biegu to 31/37 *37/9=3,44
Przełożenie całkowite skrzyni biegów typu AKM na 5-tym biegu to 28/41*37/9=2,81
Sam mechanizm różnicowy ma takie samo przełożenie 37/9 , jest natomiast różnica w przełożeniu 5-tego biegu.
Jak sam widzisz jest tak jak mówiłem skrzynia AKM jest szybsza, gdyż pomniejsza obroty silnika tylko 2,81 raza. Na prędkości będzie duża różnica. Stracisz na prędkości maksymalnej, zyskasz na przyspieszeniu. Tylko że będziesz często "mieszał" biegami. Podejrzewam że przy takiej różnicy jeżeli założysz do siebie skrzynie CCF będziesz mógł ruszać śmiało z dwójki. Gra nie jest moim zdaniem warta świeczki. Będziesz jeździł z silnikiem na wysokich obrotach, a to i spalanie paliwa wzrośnie i głośnośc również. Powiem Ci że te skrzynie CCF moim osobistym zdaniem nie są zbyt dobrze dopasowane. Ja taką wyrzuciłem ze swojej B4 i zamontowalem szybszą. Na CCF jadąc z prędkościa maksymalną miałem maksymalne obroty silnika, to tak jakby brakowało kolejnego biegu. W mojej poprzedniej Audi - B3 miałem skrzynię AKM i tam przy prędkości maksymalnej obroty były znacznie mniejsze czego wytłumaczeniem byłoby te przełożenie. Na piątce silnik nie wył i nie "wkręcał " sie pod ogranicznik.
Powiem Ci też, że te skrzynie w B3 były o niebo lepiej wykonane niż w B4. Rozbierałem kilka od B3 i zawsze łożyska były z SKF natomiast w skrzyniach od B4 to już była składanka, trafiło się nawet jakieś francuskie łożysko. Co do ewentualnego remontu skrzyni to nie baw sie w to. Łożyska sa za drogie nawet jesli kupuje sie je w hurtowni. Gdybys jednak chciał to dysponuję wszystkimi numerami zastosowanych tam łożysk z Katalogu SKF. Mam chyba nawet łożysko na walek atakujący od strony 1-go biegu. Nawet jeśli wymienisz łożyska to i tak wyć będą prawdopodobnie wyrobione zęby.
Najlepsze wyjście to kupić używkę w dobrym stanie. Jak poszukasz to i za 300 złotych dobrą wyszarpiesz. Tylko nie kupuj rozkręcanej - odradzam. Jak bedziesz miał jakąś na oku to daj znać a powiem Ci jakie ma przełożenie.
Co do montażu to do silnika obie te skrzynie pasuja idealnie. I jeszcze jedna kwestia - przegub wewnętrzny półosi dla skrzyni AKM ma średnice zewnętrzną chyba 90 mm natomiast przy skrzyni CCF ma średnicę 100mm. Mogę się mylić co do liczb ale różnica jest. Więc jak sam widzisz nie jest to takie proste. Reasumując ja przy Twoim aucie bym sie w skrzynię CCF nie pakował, tylko poszukał czegoś od B3. Pozdrawiam. Jakbyś miał pytania to wal śmiało.
Plastikowe kółeczko z zatopionymi magnesikami jest we wszystkich skrzyniach danego typu jednakowe i załącza kontaktron o ile dobrze pamietam ośmiokrotnie na każdy jeden obrót półosi. Dla zainteresowanych podam jutro ilość impulsów na jeden obrót koła, żeby niechcący nie wprowadzić kogoś w błąd. Jesli się mylę to proszę o sprostowanie. Pozdrawiam wszystkich czytających.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2007, 19:43 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 gru 2006, 23:12
- Lokalizacja: Starachowice