[b4 2.8 AAH] Swap - 2.8 12v na 2.8 30v
[b4 2.8 AAH] Swap - 2.8 12v na 2.8 30v
Mam taki mały problem z silnikiem że pewnie czeka mnie remont albo wymianka. Obecnie siedzi sobie 2.8 V6 24 zawory 174KM z 1992r. i wpadłem na taki pomysł żeby podmienic go na 2.8 V6 30 zaworów 193 z A6. Ztąd pytanie czy ktos wie jaka jest różnica między tymi silnikami oprócz zaworów no i oczywiście czy komputer muśiałbym wymieniac razem z wiązką bo tu jest największy problem. Czekam na podpowiedzi. Pzdr.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 22:56 przez Shounzee, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont napewno wyjdzie taniej a najtaniej sprzedanie go po kosztach, silnik z A6 można kupic za 2 tyś. spokojnie. Wymianka to juz mój problem zastanawia mnie tylko czy nie wiecie co wtedy z komp. bo z tego co pamietam to w nowszych AUDI kazda świeca ma swoją cewke a tu mam dwie, ale jeżeli budowa silnika jest taka sama to zapłon też sie da przełożyc a wtedy i komputer zostanie taki sam co za czy idzie zmniejszaja sie koszty.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 22:49 przez Shounzee, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Shounzee:
Ten silnik na pewno ma 24v czy raczej 12 tj 2 na cylinder??
Swap silnika i całego osprzętu to zbyt duże koszta, gdbys miał go sprawnego to najlepiej byloby sprzedać i kupić S2Mam taki mały problem z silnikiem że pewnie czeka mnie remont albo wymianka. Obecnie siedzi sobie 2.8 V6 24 zawory 174KM z 1992r
Ten silnik na pewno ma 24v czy raczej 12 tj 2 na cylinder??
tak jak przedemną napisali: AAH 2.8E ma w sumie 12 zaworów - po 2 na gar. Wywalenie go i wstawienie choćby ACK 2.8E 30V jest mozliwe, będzie cię kosztować lekko licząc 10.000zł. Wniosek: NIEOPŁACALNE. bo dostaniesz tylko 19KM więcej...
Musiałbyś wymienić sterownik i większość wiązki elektrycznej silnika
Musiałbyś wymienić sterownik i większość wiązki elektrycznej silnika
nikt tutaj nikogo nie straszy cenami... pisze z własnego doświadczenia i powiem Ci ze mnie całość wyszła 18Kzł, możesz nie musisz w to wierzyc...ale taka jest prawda...sama zamiana silnika to koszt 2500zł...sama robocizna :->Maroonio pisze:więc nie ma co straszyć kosztami
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 22:51 przez FranoF1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
Popieram przedmówce.Wiekszość ludzi strzelających cenami z kosmosu zasłyszało je gdzieś,kiedyś,od kogoś.
Oczywiście jeżeli ktoś chce,to zaplaci za swapa 10kzł ,lecz zeby zmininalizować koszty wystarczy troche ruszyć szoje cztery litery,pobiegać za klamotami,pogrzebać samemu.Powtarzam to znowu..nie sztuka zaplacić za wszystkie przeróbki,sztuką jest zrobić troche przy swoim aucie samemu...to cieszy i redukuje koszty.BO ILE MOZE KOSZTOWAC WRZUCENIE SILNIKA PASUJACEGO NA PODUCHY? -200zł? 500zł?, -silnik kompletny 3kzł? -podłaczenie elektryki 1kzł? reszta brakujacych klamotów max 2kzł..
Wszystko z zapasem...6700zł .... do 10000 jeszcze troche :shock:
Pozdrawiam swapowiczów teoretyków....
Oczywiście jeżeli ktoś chce,to zaplaci za swapa 10kzł ,lecz zeby zmininalizować koszty wystarczy troche ruszyć szoje cztery litery,pobiegać za klamotami,pogrzebać samemu.Powtarzam to znowu..nie sztuka zaplacić za wszystkie przeróbki,sztuką jest zrobić troche przy swoim aucie samemu...to cieszy i redukuje koszty.BO ILE MOZE KOSZTOWAC WRZUCENIE SILNIKA PASUJACEGO NA PODUCHY? -200zł? 500zł?, -silnik kompletny 3kzł? -podłaczenie elektryki 1kzł? reszta brakujacych klamotów max 2kzł..
Wszystko z zapasem...6700zł .... do 10000 jeszcze troche :shock:
Pozdrawiam swapowiczów teoretyków....
Siema,
w moim przypadku to zupelnie inny motor bo przekladalem 1.8 PM na 1.8 JN wiadomo nowa wiazke trzeba bylo zrobic, wlozenie silnika poskrecanie rozdzielacz paliwa wegiel nowy nowa cewka, sterowanie zaplonem.
Tak jak juz mowilem zupelnie inne silniki ale jesli chodzi o koszta to wyszlo mnie hmmm bez przesylki 500 zł silnik i 120 zł drobnicy do nowej wiazki, sterownie zaplonu, kilka czujnikow (ze szrotowni).
Szczerze ?? nie uwazam dzis zeby przekladka silnika pasujacego na lapy i do szkrzyni byla czyms klopotliwym poradzilem sobie bez wyciagu, silnik wytargalem sam z komory, natomiast zakladalem w 2 osoby :roll:
Jesli sie chce wszytsko mozna samemu zrobic, potrzebne tylko checi, mozna tez po najmniejszej lini oporu jechac do mechanika
Tylko niech mi tu nikt nie strzela ze co ja wiem bo podmienialem tylko 1,8 chodzi tu o sam fakt zmiany silnika, elektryki i reszty...
edit: zapomnial bym 120 zl ECU
w moim przypadku to zupelnie inny motor bo przekladalem 1.8 PM na 1.8 JN wiadomo nowa wiazke trzeba bylo zrobic, wlozenie silnika poskrecanie rozdzielacz paliwa wegiel nowy nowa cewka, sterowanie zaplonem.
Tak jak juz mowilem zupelnie inne silniki ale jesli chodzi o koszta to wyszlo mnie hmmm bez przesylki 500 zł silnik i 120 zł drobnicy do nowej wiazki, sterownie zaplonu, kilka czujnikow (ze szrotowni).
Szczerze ?? nie uwazam dzis zeby przekladka silnika pasujacego na lapy i do szkrzyni byla czyms klopotliwym poradzilem sobie bez wyciagu, silnik wytargalem sam z komory, natomiast zakladalem w 2 osoby :roll:
Jesli sie chce wszytsko mozna samemu zrobic, potrzebne tylko checi, mozna tez po najmniejszej lini oporu jechac do mechanika
Tylko niech mi tu nikt nie strzela ze co ja wiem bo podmienialem tylko 1,8 chodzi tu o sam fakt zmiany silnika, elektryki i reszty...
edit: zapomnial bym 120 zl ECU
Witam.
Też nie wierze w to że kosz takiej operacji to 10 000zł. za dużo zer Samo wyjęcie silnika i włożenie to nie wiecej niż 1 000zł. u "fachowca"
Silnik do 3 000zł + komputer + myśle że reszta podzespołów to kosz 1 000 do 1 500zł.
Po prostu chciałem wiedziec czy ktos czegoś takiego nie robił a tu odrazu nie zostaw i to maja byc sympatycy AUDI na jednym forum czytałem że pewna osoba pytała Czy da rade włożyc do jego samochodziku 1,9 TDI 2,7bi turbo a wy mnie tak potraktowaliście <osohozi>
Także dużej wyobrażni Zycze i odwagi bo ja chyba zostane przy swoim silniku.
PS. Pytałem mechaników, którys tam sprawdzał w komputerze (program Info-Tech) i mówili ze 24 zawory czyli 4 na cylinder ale na 100% sie okarze jak wyjme głowice.
Pozdrawiam i dzieki za pomoc w myśleniu jak podejme decyzje dam znac.
Też nie wierze w to że kosz takiej operacji to 10 000zł. za dużo zer Samo wyjęcie silnika i włożenie to nie wiecej niż 1 000zł. u "fachowca"
Silnik do 3 000zł + komputer + myśle że reszta podzespołów to kosz 1 000 do 1 500zł.
Po prostu chciałem wiedziec czy ktos czegoś takiego nie robił a tu odrazu nie zostaw i to maja byc sympatycy AUDI na jednym forum czytałem że pewna osoba pytała Czy da rade włożyc do jego samochodziku 1,9 TDI 2,7bi turbo a wy mnie tak potraktowaliście <osohozi>
Także dużej wyobrażni Zycze i odwagi bo ja chyba zostane przy swoim silniku.
PS. Pytałem mechaników, którys tam sprawdzał w komputerze (program Info-Tech) i mówili ze 24 zawory czyli 4 na cylinder ale na 100% sie okarze jak wyjme głowice.
Pozdrawiam i dzieki za pomoc w myśleniu jak podejme decyzje dam znac.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 22:53 przez Shounzee, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiesz i co kupisz silnik ktory stoi u kogos w garazu i bedz ogladania uwierzysz mu ze ma przejechane 100 tys ? Czy bedziesz szukal silnika ktory jest jeszcze w aucie ? Bo przy wymianie silnika wartoby bylo zrobic jakis podstawowy remont pewnie z 1500-2000 + plyny pierdoly, zmaina gazu bo pewnie jest elektroniczny, zegary, 10000 nie twoje ( pewnie nie liczyles kosztow przesylek roznych rzeczy albo dojazdu po silnik a to tez koszta )
z kumplem wymienialismy silnik w scirocco na 2.0 16V z seata coupry, wszystko robilismy my od poczatku do konca, i wyszlo kolo 5000, a to nie wszystko
PS. Frano zaplacil 2500 za robocizne, i to 18 tys z lekkim tuningiem mechanicznym IC, program,wydech to i tak nie tragedia
z kumplem wymienialismy silnik w scirocco na 2.0 16V z seata coupry, wszystko robilismy my od poczatku do konca, i wyszlo kolo 5000, a to nie wszystko
PS. Frano zaplacil 2500 za robocizne, i to 18 tys z lekkim tuningiem mechanicznym IC, program,wydech to i tak nie tragedia
No oczywiscie że kupywałbym silnik z całego do odpalenia a te linki to tylko przykłady a przesyłki nie licze bo pewnia sam bym go przewiózł. A robocizny nie licze bo sam bym większśc zrobił. Po warsztatach nie jezdze a te 2500 za robocizne to moim zdaniem przesada ale jek wiadomo ceny zależą od własciciela warsztatu. A wydawanie sumy większej niz wartośc samochodu nalezy do odważnych bo mając 10 000 na samochód doliczamy 18 000 i wychodz 28 000. A za to to jóż fajny car można nabyc. Ale każdy robi co lubi. A psikus jest taki że silniki wyglądają identycznie, różnice polegaja w zapłonie i głowicy jeden zawór więcej dlatego tak sobie pomażyłem. :->
Pozdro.
Pozdro.
2.8 AAH ma na 100% 12 zaworów
co do swapowania to uderz do kolesia MQ z AKP on właśnie w swojej cupejce wrzuca silnik APR (2.8 30V) zamiast AAH , powiem Ci szczerze , że gdyby wiedział ile to jest roboty to by zrobił oprządny remont i nic nie zmieniał
za dużo gratów było takich , że nei pasowało
poduchy to jedno ale kolektory to drugie , były inaczej poprowadzone i nie mieściło się.
zanim to zaczniesz pogadaj sobie z Markiem MQ
co do swapowania to uderz do kolesia MQ z AKP on właśnie w swojej cupejce wrzuca silnik APR (2.8 30V) zamiast AAH , powiem Ci szczerze , że gdyby wiedział ile to jest roboty to by zrobił oprządny remont i nic nie zmieniał
za dużo gratów było takich , że nei pasowało
poduchy to jedno ale kolektory to drugie , były inaczej poprowadzone i nie mieściło się.
zanim to zaczniesz pogadaj sobie z Markiem MQ